JøhnDylån

45

35

Grietje_Eva

40 dan?

Grietje_Eva schreef:

40 dan?

Close enough! Het juiste antwoord was 39 :) Behoorlijk goeie gokken allemaal. Jij mag Eva!

Grietje_Eva

Oké cool! De credits hiervoor gaan naar Alex en Jw want zonder hun gokken had ik het nooit kunnen raden:)

Hoeveel Bundesländer heeft het mooie Duitsland?

92

18?
Tel je trouwens Berlijn, Hamburg en Bremen mee of niet?

Grietje_Eva

Alexandra schreef:

Tel je trouwens Berlijn, Hamburg en Bremen mee of niet?

Die tellen mee!

Ik kom tot 12, maar mis dan nog wat stukjes land. Dus: 13?

EliseReinders

16!

Grietje_Eva

EliseReinders schreef:

16!

Jaaaa total richtig! Du bist dran!

Voor de rest: hier kun je ze oefenen. Superleuke sog-activiteit. Weet je ook een beetje waar alles gebeurt wat er in Duitsland gebeurt, want elke deelstaat functioneert soms als een land op zich met eigen wetten en ministers en cultuur en (streek)taal.

https://online.seterra.com/de/vgp/3014

Duurt te lang, nieuwe.

Wat is het mandela-effect en waarom is het zo genoemd?

Dat wil zeggen dat als iets door genoeg mensen verkeerd wordt herinnerd, men er heilig van overtuigd is geraakt dat deze verkeerde herinnering ook echt klopt.

Een bekend voorbeeld: Men denkt vaak dat Hannibal Lecter in zijn eerste scène in de film Silence of the Lambs FBI-agent Sterling begroet met "Hello Clarice". In werkelijkheid spreekt hij deze woorden nooit uit.

Oja, en ik gok dat de naam is ontstaan doordat genoeg mensen dachten dat Nelson Mandela was overleden tijdens zijn gevangenschap.

Ja, dit is op allebei de punten goed.

Supermooi.

Wat is de naam van de hoofdpersoon uit Fight Club?

Tyler Durden

Dat was inderdaad een van de mogelijke antwoorden. U bent!

Cool.

Een drieledige vraag!

Het welbekende album Abbey Road uit 1969 van the Beatles is aan zijn naam gekomen door de straat waar de opnamestudio van de band aan lag. Ze wilden het album echter eerst een andere naam geven.

1) Welke naam was dit?
2) Waarom hadden ze voor die naam gekozen?
3) Waarom hebben ze het uiteindelijk niet gedaan?

Bump!

Het heeft met een pakje peuken te maken

Ik weet alleen dat rond die tijd het gerucht ging dat Paul McCartney eigenlijk dood was, heeft het daar mee te maken?