Liz schreef:

Kinkt alsof Utrecht groter is, had ik ook niet verwacht. 1,5 keer?

Whut?

Ik gok op 2,5x

Amsterdam is 3,5 keer zo groot als Utrecht.

Grietje_Eva

Roorda schreef:

Liz schreef:

Kinkt alsof Utrecht groter is, had ik ook niet verwacht. 1,5 keer?

Whut?

Ik gok op 2,5x

Dit klopt! Amsterdam heeft ongeveer 822.000 inwoners, Utrecht ongeveer 334.000. 't Arme kind dacht dat Utrecht vergelijkbaar was met Marburg (zo'n 82.000) en was van plan haar hele weekendje Utrecht in Amsterdam door te brengen wegens gebrek aan leuke winkels...

Philip mag!

EliseReinders

Philip!!!!!!!!!!!!!!

Scusi!

In Amerika kent men de term 'Freshman 15'.
Wat bedoelt men hiermee?
Niet al te moeilijk, wel een leuk feitje.

De eerste 15 pounds die je aankomt wanneer je het ouderlijk huis verlaat. Waarschijnlijk door bier en snackbarvoer.

Jep.
Iets preciezer: de eerste 15 pond die men aankomt gedurende het eerste studentenjaar.

Next!

Nieuwe?

EliseReinders

Bump!

Meer dan 1 op de 5 zoogdiersoorten kan vliegen. Toch kennen wij al deze 1100 soorten voornamelijk onder 1 naam. Welk dier bedoel ik hier?

Vogel

Grietje_Eva

Een vleermuis bedoel je?

Grietje_Eva schreef:

Een vleermuis bedoel je?

keurig snel

Grietje_Eva

Nice! :D Ik zat vroeger bij de vleermuizenpatrouille bij de padvinders, moet je weten. Lichtgrijs met zwarte ploeglinten. Of lichtblauw, volgens Google, kom ik net achter:)

Eens kijken wie z'n huiswerk voor inleiding orthopedagogiek doet.

Wat is het verschil tussen een primaire en secundaire leerstoornis?

Grietje_Eva schreef:

Nice! :D Ik zat vroeger bij de vleermuizenpatrouille bij de padvinders, moet je weten. Lichtgrijs met zwarte ploeglinten.

Eens kijken wie z'n huiswerk voor inleiding orthopedagogiek doet.

Wat is het verschil tussen een primaire en secundaire leerstoornis?

Primaire leerstoornissen komen uit de persoon zelf, bijvoorbeeld een aangeboren aandoening waardoor je niet tot leren komt.
Secundaire leerstoornissen worden veroorzaakt door de omgeving, bijvoorbeeld onvoldoende stimulatie in de opvoeding.

Toooch?

Grietje_Eva

Hoppa, 10 punten

In WO2 moesten de Joden een gele Jodenster op hun kleding dragen om zich kenbaar te maken.

Homoseksuelen moesten ook iets op hun kleding dragen. Het in 1987 eerst gebouwde homomonument ter wereld in Amsterdam kreeg dezelfde vorm.

Welke kleur/vorm was dit?

Een roze driehoek.

Roorda schreef:

Een roze driehoek.

correct

Grietje_Eva

Volgende! Het begon net lekker een beetje te leven zeg :)