pauljonathanpaulusI schreef: Yo, go Kiffen! En Animal: bijna helemaal met je eens. Bijna dezelfde situatie voor mij, misschien komen we wel aan dezelfde tafel..., alleen vind ik óf iedereen verplícht een diesdate óf een diesdate slechts gewenst.

het moet geen mode worden om er gewoon geen moeite voor te doen :wink:

Vriend Niels

Als er nog mensen zijn die een tafelindeling aan mij willen doorgeven, moeten ze dat vandaag voor 16:00 doen :!: :!:

pauljonathanpaulusI schreef: (...) alleen vind ik óf iedereen verplícht een diesdate óf een diesdate slechts gewenst.

Ik ben tegen een verplichting. Al zou iedereen er moeite voor doen, dan nog zouden veel gsv'ers genoodzaakt zijn een partner van buitenaf te regelen. En dat kost gewoon veel geld. Daarom ben ik er voor om het hebben van een diesdate slechts als gewenst te betitelen. Maar door het voor sjaars min of meer verplicht te stellen (eventueel met wat hulp en regelwerk van de novcie), zal steeds op de vereniging het gevoel blijven dat het éigenlijk leuker is om mét date ter Dies te verschijnen! En eerlijk gezegd had ik ook liever een date gehad... Maar ik zit er niet mee hoor. En aan de mannentafel zal het ook wel dikke pret worden 8) !

Animal schreef: Ik ben tegen een verplichting. Al zou iedereen er moeite voor doen, dan nog zouden veel gsv'ers genoodzaakt zijn een partner van buitenaf te regelen. En dat kost gewoon veel geld. Daarom ben ik er voor om het hebben van een diesdate slechts als gewenst te betitelen. Maar door het voor sjaars min of meer verplicht te stellen (eventueel met wat hulp en regelwerk van de novcie), zal steeds op de vereniging het gevoel blijven dat het éigenlijk leuker is om mét date ter Dies te verschijnen! En eerlijk gezegd had ik ook liever een date gehad... Maar aan de mannentafel zal het ook wel dikke pret worden 8) !

het is idd duur om een date van buitaf mee te nemen. Maar toch blijf ik erbij dat een dies zonder date eigenlijk geen dies is. Dit is 'slechts' mijn mening en niet iets wat moet gebeuren. Hierin sta ik niet alleen, want ik weet van een heel aantal GSV'ers dat ze best naar de dies toe wilden, maar zij hebben geen date gevonden en daarom gingen ze niet. Vooral in deze moeilijke financiele tijd zit dat hoog bij de mensen. Maar wat mij dit jaar opviel, toen we vroegen of ze al een date hadden geregeld, is dat iedereen er heel gemakkelijk over deed. "dan gaan we toch lekker aan de jongenstafel" , maar het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een jongenstafel is, die is er namelijk pas vanaf een paar jaar. Daarvoor waren er altijd slechts 'enkelen' die geen partner hadden gevonden. Maar dat was natuurlijk ook nog in een financieel 'betere' tijd. Het is misschien niet zo galant, maar er zijn altijd wel meisjes die mee willen betalen voor de dies. Zij hebben tenslotte ook een leuke avond en krijgen lekker eten... Dus misschien valt er dan een 'deal' te maken. Onthoud dit: dit is slecht mijn eigen mening :wink:

De meeste vrouwen willen niet betalen hoor, 43 euro voor een feessie is toch wel erg veel!

Martijn schreef: De meeste vrouwen willen niet betalen hoor, 43 euro voor een feessie is toch wel erg veel!

niet voor wat je er terug krijgt, het leven is niet zo goedkoop meer (is het ook nooit geweest :cry: ) als student

The Master schreef: niet voor wat je er terug krijgt

En op dit punt verschil ik met je van mening...

Waarom betaald iedereen niet gewoon voor zichzelf. Als je iemand meevraagt man/vrouw moet hij/zij gewoon zelf betalen. Dan is het verder dus geen probleem.

The Master schreef: [..] (...) want ik weet van een heel aantal GSV'ers dat ze best naar de dies toe wilden, maar zij hebben geen date gevonden en daarom gingen ze niet. Vooral in deze moeilijke financiele tijd zit dat hoog bij de mensen. Maar wat mij dit jaar opviel, toen we vroegen of ze al een date hadden geregeld, is dat iedereen er heel gemakkelijk over deed. "dan gaan we toch lekker aan de jongenstafel" (...)

Dus als je geen date hebt, moet je volgens jou gewoon niet naar de Dies gaan? Lekker is dat... Ben ik eigenlijk wel welkom? :wink:
Ik doe er helemaal niet makkelijk over dat ik aan de mannentafel zit. Tenminste niet vooraf. Nu het eenmaal een voldongen feit is, doe ik er idd wel luchtig over, ik kan me er namelijk ook niet echt meer druk om maken!

Ik heb het idee dat dit jaar het hebben van geen dies-date een groter probleem is dan voorgaande jaren. Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat dit jaar de vrouwen mochten vragen. Normaal gesproken worden bijna alle novietes ingepikt door oudere GSV'ers. Hierdoor moeten normaal gesproken bijna alle novieten met een date van buiten af. Dat doen ze het eerste jaar nog wel, want dan weten ze nog niet beter.

Dit jaar is het een beetje anders omdat vrouwen mogen vragen. Novietes durfen natuurlijk niet een vijfdejaars te vragen en vragen gezellig een jaarverbandsgenoot. Heel leuk, maar daardoor zijn de verhoudingen enigszins scheef dit jaar. En dat is wel jammer natuurlijk. Dus, misschien een idee om, als vrouwen weer mogen vragen, verplicht te stellen dat novietes dan wel iemand moeten vragen die ouder is.

Jullie hadden in navolging van de jongens normaalgesproken, eerstejaars jongens moeten vragen. Dan hadden de eerstejaars dames wel oudere jongens moeten regelen. :wink:

Liesbeth schreef: Ik heb het idee dat dit jaar het hebben van geen dies-date een groter probleem is dan voorgaande jaren. Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat dit jaar de vrouwen mochten vragen. Normaal gesproken worden bijna alle novietes ingepikt door oudere GSV'ers. Hierdoor moeten normaal gesproken bijna alle novieten met een date van buiten af. Dat doen ze het eerste jaar nog wel, want dan weten ze nog niet beter. Dit jaar is het een beetje anders omdat vrouwen mogen vragen. Novietes durfen natuurlijk niet een vijfdejaars te vragen en vragen gezellig een jaarverbandsgenoot. Heel leuk, maar daardoor zijn de verhoudingen enigszins scheef dit jaar. En dat is wel jammer natuurlijk. Dus, misschien een idee om, als vrouwen weer mogen vragen, verplicht te stellen dat novietes dan wel iemand moeten vragen die ouder is.

Wat een onzin zeg... Ik vind het juist goed dat die novietes wanneer ze mogen vragen juist hun medejaarverbandgenoten gaan vragen! Want wat moeten die novieten anders? als al hun bekende novietes met ouderejaars gaan, dan moeten zij zo goed geintegreerd zijn dat een ouderejaars hun gaat vragen! En vaak is de verhouding meisjes jongens ook nog scheef! Die ouderejaars moeten maar lekker met andere ouderejaars gaan en niet de novieten beroven van de novietes!

zmith schreef: een ouderejaars hun gaat vragen!

Dat was dan niet de bedoeling, het idee is dat ze dan iemand van extern (moeten?) meenemen :wink:

P.s. een advertentie in nd kan altijd nog, in de categorie 'welke galaprinses wil in het weekend van bla bla over de kosten valt te onderhandelen :P

Liesbeth schreef: Ik heb het idee dat dit jaar het hebben van geen dies-date een groter probleem is dan voorgaande jaren. Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat dit jaar de vrouwen mochten vragen. Normaal gesproken worden bijna alle novietes ingepikt door oudere GSV'ers. Hierdoor moeten normaal gesproken bijna alle novieten met een date van buiten af. Dat doen ze het eerste jaar nog wel, want dan weten ze nog niet beter. Dit jaar is het een beetje anders omdat vrouwen mogen vragen. Novietes durfen natuurlijk niet een vijfdejaars te vragen en vragen gezellig een jaarverbandsgenoot. Heel leuk, maar daardoor zijn de verhoudingen enigszins scheef dit jaar. En dat is wel jammer natuurlijk. Dus, misschien een idee om, als vrouwen weer mogen vragen, verplicht te stellen dat novietes dan wel iemand moeten vragen die ouder is.

amen

KJ schreef: [..] amen

gedeeltelijk mee eens, zie iets verder wat zmith aangeeft.

ik snap jullie echt niet! waarom moet een noviete een ouder iemand vragen? ECHT ONZIN! paulusboersemus ik bent met jou eens!

zmith schreef: ik snap jullie echt niet! waarom moet een noviete een ouder iemand vragen? ECHT ONZIN! paulusboersemus ik bent met jou eens!

ook hier ben ik het mee eens, dit moet niets uitmaken. Misschien moeten de mensen zonder date meer socializen met dames :wink:

Mol, eerst zeg je dat je het eens bent met KJ. Vervolgens zeg je dat je het eens bent met ZMITH die het juist niet eens is met KJ. Klopt dit nu niet of werkt de koffie nog niet goed bij mij!?

minileeuwtje

Even nog voor de volledigheid (mn voor eerstejaars):
de drankjes tijdens het swingfeest zijn voor eigen rekening. Er wordt niet met muntjes gewerkt maar met contant geld, neem dit dus genoeg mee!!
Vertel dit ook even verder.

Verder moet men niet zijn paraplu vergeten, mochten de weersverwachtingen slecht zijn...

tof! ik merk dat we gezellig op een terrasje gaan eten??! erg lachen, dat Strandheem. :D