Dubbel post, lekker.

Ik ben met photoshop aan het klooien en het lukt niet. Kan iemand in de UB eventjes een paar minuutjes helpen? Volgens mij is het maar een klein probleempje.

kun je het typen? wie weet helpt dat

waarschuwinkje: ik ben een photoshop-noob

Oké ik een bestand met verschillende text-layers. In de ene text-layer wordt alle tekst heel mooi normaal als ik het opsla als PDF, maar in de andere layer wordt het heel lelijk en pixel-achtig. In beide layers staat de tekst-instelling op 'sharp' (net als dat bij layer - type de instelling op anti-alias sharp staat)

snap je het?

hmm ik snap je probleem ik ga even uitzoeken hoe en wat

als je rechtermuisknop doet op de laag die moeilijk doet (in je layeroverzicht rechtsonder) en dan "omzetten in vorm" selecteert. Geeft dat een oplossing

dit is wel een noodoplossing en door dit te doen kun je later niet meer de tekst aanpassen in die layer. Misschien verstandig om een versie op te slaan voordat je dit doet.

Ha ja! Super bedankt :)

Wat ook kan helpen is misschien bij opslaan als pdf kun je een vinkje zetten, of weghalen bij lagen/layers misschien is dit ook een mogelijke oplossing. Maar als het zo als prima is dan moet je het zo maar laten.

Superlachen. Wel is in de UB gezeten met je laptop en dan in andere mensen hun 'Shared documents' gekeken? Allemaal geinige bestandjes kun je dan ophalen.

Denk aan bijv. een album van AC/DC of vakantiefoto's uit Frankrijk van een of andere 'Lianne'.

Mooi dom als je daar dingen in zet...

Wat ben jij een fokking creepy vent Dijkio.

Maar geef toe dat het best grappig is :P

Er worden 0,5 L pakken Vifit uitgedeeld voor de UB, superlekker!

Verder snap ik nog iets niet over het computerreserveersysteem van de UB, https://mypc.service.rug.nl/mypc3/Default.htm

Dit systeem zorgt dat er een aantal PC's in een apart kamertje op de 1e verdieping gereserveerd kunnen worden. Ik had vanmiddag een pc gereserveerd waar al iemand op zat. Normaal gesproken zou zo'n persoon een berichtje moeten krijgen vlak voordat mijn tijd ingaat en dan uitloggen, zodat ik erop kan. Dit gebeurde echter niet. Ik kwam aan het begin van mijn gereserveerde uren en het figuur achter 'mijn' computer was niet uigelogd en wou ook niet moven. Heeft iemand dit wel eens vaker gehad?

UndahCovah schreef: Er worden 0,5 L pakken Vifit uitgedeeld voor de UB, superlekker! Verder snap ik nog iets niet over het computerreserveersysteem van de UB, https://mypc.service.rug.nl/mypc3/Default.htm Dit systeem zorgt dat er een aantal PC's in een apart kamertje op de 1e verdieping gereserveerd kunnen worden. Ik had vanmiddag een pc gereserveerd waar al iemand op zat. Normaal gesproken zou zo'n persoon een berichtje moeten krijgen vlak voordat mijn tijd ingaat en dan uitloggen, zodat ik erop kan. Dit gebeurde echter niet. Ik kwam aan het begin van mijn gereserveerde uren en het figuur achter 'mijn' computer was niet uigelogd en wou ook niet moven. Heeft iemand dit wel eens vaker gehad?

Als het goed is hoeft de persoon die op jouw computer zit niet eens zelf uit te loggen, dat hoort automatisch te gaan. Was je echt op tijd? Anders had die dude misschien alweer opnieuw ingelogd op 'jouw' tijd.

Ik was sowieso op tijd, één keer een half uur en één keer een kwartier van te voren. Hij logde dus niet automatisch uit terwijl ik wel zeker weet dat ik gereserveerd had.

Als pleister op de brandwonden:

Eerst een beetje een concert houden op de gang en dan iedereen voor een brandoefening naar buiten sturen. In tentamentijd.
Lekker bezig UB!

daarom zit ik ook lekker alleen thuis (:

leuk was het he?

Veel te koud om buiten te staan, ik heb nu een loopneus...

Dat wordt leuk, al die snotterende mensen tijdens de tentamens!