FC Groningen haalt middenvelder Anderlecht

12/5/2006 10:35

FC Groningen heeft versterking gevonden voor het middenveld. De nummer vijf van de Eredivisie nam Goran Lovré over van Anderlecht. De transfervrije Servische middenvelder tekende een contract voor drie seizoenen. Lovré speelde al vanaf zijn zestiende bij Anderlecht, maar kwam er niet veel in actie.
Via La Dernière Heure liet de 24-jarige speler weten waarom hij vertrekt bij de Belgische kampioen. 'Voorzitter Roger Vanden Stock had me voorgesteld om drie jaar bij te tekenen, maar de trainer dacht daar anders over. In dat geval is mijn keuze snel gemaakt: ik moet spelen! Ik heb er genoeg van om altijd op de bank te zitten.'

Dit seizoen kwam Lovré slechts twee competitieduels in actie onder coach Franky Vercauteren. En in de laatste vijf seizoenen stond hij in totaal 43 wedstrijden op het veld en scoorde hij vijf keer.

'Natuurlijk heb ik spijt, in acht jaar Anderlecht heb ik nooit het gevoel gehad dat ik mijn echte kwaliteiten heb kunnen tonen. Nu draai ik de pagina om en begin ik aan een nieuw hoofdstuk in Nederland. Groningen is een club die in de subtop speelt en volgend seizoen aantreedt in de UEFA Cup.'

Bron: www.vi.nl

Zijn er nog mensen die de wk-test van BNN hebben gevolgd?

Ik heb het gevoel alsof we nu al uitgeschakeld zijn voor het WK. Nederlands beste spits moet thuis blijven. Ongelooflijk.

Jij zegt wat ik denk...
Wat moet je met De Cler, Jaliens, Maduro en Vennegoor op een WK... Liever Davids, Seedorf, Makaay en Huntelaar.

Haha, de ajacieden roeren zich.

Haha, zoals gewoonlijk...;)

Maar toch vreemd dat Huntelaar niet meegaat.

Als Huntelaar mee gaat, hebben we helemaal geen breekijzer nodig. Bovendien scoort Huntelaar dit seizoen 33 doelpunten in 31 eredivisie wedstrijden en Vennegoor of Hesselink scoort 11 doelpunten in 32 wedstrijden. Huntelaar doet die bij Heerveen en Ajax en Vennegoor of Hesselink doet dit bij de kampioen (waar scoren natuurlijk veel makkelijker is)

Dit is ongeveer het zelfde als Koos in de spits zetten en Bouke als keeper….

Hee ik scoor best vaak op de training!

Maar als je alle officiële wedstrijden meetelt heeft Huntelaar meer dan 50 doelpunten dit seizoen. Waar je ook supporter van bent, als je het niet erg vindt dat KJH meegaat, dan ben je Duitser.

Volgens mij klopt die laatste zin niet helemaal Koos, maar ik ben het er wel mee eens dat KJH op basis van het afgelopen seizoen mee had gemoeten naar het WK.

Het selectiebeleid van Van Basten is altijd weer verbazingwekkend, zo ook deze keer.

Wacht maar, mijn droom over Dennis Bergkamp is zojuist uitgebreid. Ik kan niet geloven dat Vennegoor of Hesselink meegaat naar het WK, hij heeft daar werkelijk waar niks te zoeken, dus moet het een schijnbeweging zijn van Van Basten. Een intelligente truc waarmee hij iedereen, de media incluis, op het verkeerde been zet. Hij heeft Vennegoor namelijk allang onder vier ogen verteld dat hij niet echt mee gaat, maar dat hij het spelletje even mee moet spelen. Want nadat hij woensdag Arsenal met een weergaloos doelpunt aan de Champions League geholpen heeft zal Saint Dennis Bergkamp dan bekendmaken dat hij afscheid wil nemen met het allerhoogste, de wereldbeker. In een paar uur is hij dan over de autobahn in Duitsland, en dan zal blijken dat op het formulier dat naar de FIFA is gestuurd geen Vennegoor maar Bergkamp staat. Slimme jongen die Van Basten.

Leuk Kraker maar ik zie het anders voor me. VenneGoor gaat mee, en speelt: heel beroerd. Maar in de finale, als alles mis lijkt te gaan blijkt dat van Basten een week geleden zijn naam heeft veranderd en ook VenneGoor heet. Hij mag spelen en herhaalt het trucje van '88 nog eens, das pas een slimme jongen.

Of waren we aan het dromen, en worden we nu wakker. En moeten we onszelf vanavond weer in slaap huilen met de gedachte dat we er in de eerste ronde al uit gaan...

Ik denk dat het makkelijker is: Van Basten heeft inderdaad een grap uitgehaald, heeft goed geslapen en gaat vandaag (want vandaag is de deadline) de FIFA op de hoogte brengen van zijn mop en vult alsnog KJH 9 in op het formulier.

Misschien heel slecht van mij trouwens, maar ik heb nog nooit zo op een blessure gehoopt. Maakt niet uit of het Kuht, Ruud of VoH is, eentje moet alsnog afvallen.

Koos L schreef: Ik denk dat het makkelijker is: Van Basten heeft inderdaad een grap uitgehaald, heeft goed geslapen en gaat vandaag (want vandaag is de deadline) de FIFA op de hoogte brengen van zijn mop en vult alsnog KJH 9 in op het formulier. Misschien heel slecht van mij trouwens, maar ik heb nog nooit zo op een blessure gehoopt. Maakt niet uit of het Kuht, Ruud of VoH is, eentje moet alsnog afvallen.

wat mij betreft van Nistelrooy, Kuyt werkt hard, van Nistelrooy maakt slechts doelpunten, maar Huntelaar maakt er meer.

Doe normaal man. Kuyt moet hard werken omdattie voor geen meter kan voetballen. Van Nistelrooy is de onbetwiste eerste spits van Oranje. Natuurlijk moet Vennegoor in eerste instantie afvallen, maar Kuyt is een goede tweede. Maar goed, het blijft gewoon ongelooflijk jammer dat Huntelaar niet meegaat.

amen

dat vind ik dus niet. Van Nistelrooy speelt erg weinig de laatste tijd. Kuyt werkt hard, niet omdat hij niet kan voetballen, maar gewoon omdat dat zijn speelwijze is. Van Nistelrooy en Huntelaar zijn beiden alleen goed in scoren en voetballen zelf niet of nauwlijks mee.
Venegoor is het breekijzer a la pi-air, dus die keuze lijkt me duidelijk.
Kuyt moet mee vanwege zijn wedstrijdmentaliteit en de mogelijkheid om hem op rechts te zetten.
Dan blijft de keuze over tussen van Nistelrooy en Huntelaar. Huntelaar heeft bewezen in vorm te zijn en ook op Champions league niveau mee te kunnen, echter nog nooit gespeeld in oranje. Persoonlijk zou ik daarom kiezen voor Huntelaar, die gok durf ik dan wel te nemen.
Bergrijp me niet verkeerd ik snap de keuze van van Basten, maar het zou niet mijn keuze zijn.

of gewoon alle 4 en maar 2 keepers.

of minder verdedigers. Kromkamp speelt amper bij Liverpool. Van Basten vond dat zo belangrijk en nu mag hij toch mee. Terwijl bv. Heitinga of Ooijer ook prima op rechts kan spelen. Die kun je dus als reserve voor centraal en voor rechts meenemen. Blijft er 1 verdediger thuis en kan Huntelaar mee. Ik zal Marco zo eens bellen, want volgens mij heeft ie daar niet aan gedacht.
Kan ik hem meteen vertellen dat Davids en Seedorf ook mee moeten

Ik moest zondagochtend gelijk weer denken aan de wissel van Robben.. oeioeioei, die van Basten heeft een slecht gevoel voor humor...

Twee belangrijke dingen:

1 Het is woensdag 24 mei. En dus 11 jaar geleden. Veel te lang terug, maar op deze datum moet ik er altijd weer aan denken hoe mooi het was...
2 Wordt er nog een WK poule georganiseerd?