Staat een Brabander in de rij voor entree in het Euroborg stadion, zegt een willekeurige boer voor 'm : ''He...jij hebt een beetje accent, kom je toevallig uit t zuiden?...''eh nee...IK??..tuurlijk niet!!'' (waarna de haan kraaide..)

moet toegeven...begint al iets serieuzer te lijken met zo'n stadion, nog een paar jaartjes en groningen mag misschien bescheiden meedraaien in de top:)

(koos bedankt voor nr.!) en die temmink...ahh..zo'n kwaaie is t toch nie?

Ik heb alweer een nieuwe quizvraag voor over een paar jaar:
Van welke ploeg verloor FC Groningen voor het eerst in de Euroborg?

Ik moet zeggen ook voor de tv was de wedstrijd leuk om naar te kijken.

Koos L schreef: Ondanks dat Groningen die pik van een Temmink tegen had bleef het hele stadion zingen en schreeuwen, echt gaaf!

Temmink je m*dr is **** zingen noem ik niet gaaf. Bovendien vloot Temmink helemaal niet tegen Groningen. Wel aardig sfeertje in het stadion, zo te zien op tv.

Dit is hj, op een plek waar jij ook had moeten wezen.

Mbeki schreef: Ik heb alweer een nieuwe quizvraag voor over een paar jaar: Van welke ploeg verloor FC Groningen voor het eerst in de Euroborg?

Wacht maar tot 8 april jochie... Ik zal mijn verlies in de weddenschap waardig dragen, maar we zijn wel genaaid. Wie dat niet heeft gezien (King B) heeft volgens mij afgestemd op een andere tv-zender. PSV kreeg (vrijwel) alles mee, terwijl bij FCG heel veel "voordeel" werd gegeven waar dat vrij onzinnig was. Ik mag die Temmink (al heel lang) niet zo. Is al begonnen met FC Groningen - NAC ergens in 1997....

He steef, je had dus nog op tijd je F-doos gevonden?

Bakkie Krasse

Temmink was zeker weer nadelig voor de FC, zoals hij dat (bijna) altijd is. En die mazzelaars van PSV..... Kunnen ze niet gewooon met mooi en sprankelend voetbal winnen? Stelletje mietjes.

En HJ niet zo zeuren over die spreekkoren, wij weten allemaal wel dat dat niet zo hoort. Gaat aspi-amice Schiphorst daar ook niet iets over zeggen?

Maar wat een fantastisch stadion.

wat een onzin zeg over temmink. Hij floot een prima wedstrijd, alleen die eerste goal van cocu was buitenspel, maar dat was erg moeilijk te zien voor de assistent, aangezien de bal lichtjes werd doorgekopt.

Ik vond het eigenlijk ook wel heel erg tof. Begin na Feyenoord en FC Zwolle nu ook wel een heel heel klein plekje in mn hart te krijgen voor FC Groningen. En in de categorie stadions met een capaciteit tussen de 20 en 30 duizend is de Euroborg veruit het mooiste van Nederland.

En over Temmink, hij had niet echt grote blunders ofzo (al kwam uit een onterechte vrije trap een buitenspel doelpunt), maar hij was verder de hele wedstrijd heel irritant anti-Groningen inderdaad...

Dat buitenspeldoelpunt is dan een mooie compensatie voor het onterecht afgekeurde doelpunt wat aspi-amice Schiphorst de FC ooit geschonken heeft.

wil iemand niet mijn kaartje voor groningen-heracles overnemen? daar heb ik van 't weekend eigenlijk geen tijd voor.

Zowel het eerste als derde doelpunt kwam uit een onterechte vrije trap. Dat heeft PSV de winst gebracht, want het waren ongeveer de enige keren op de helft van FC Groningen... Daarbij was de eerste ook nog eens buitenspel. En verder floot Temmink echt heel triest tegen Groningen, ze kregen alles mee. Zoals Jans zei in de persconferentie: die man voelt wedstrijden niet aan.
Ik vond de spreekkoren tegen de scheids trouwens binnen de proporties en "Temmink weet de uitslag al" zelfs zeer terecht.

Zagen de doelpunten er op TV een beetje mooi uit? (Die van Groningen dan?) Van achter het doel leken ze echt prachtig.
Ik ben trots op mijn club! Geweldig teruggeknokt en het publiek bleef erachter staan. Enorm zin in zaterdag! Glory to the colour of the grass!

RJ schreef: Dat buitenspeldoelpunt is dan een mooie compensatie voor het onterecht afgekeurde doelpunt wat aspi-amice Schiphorst de FC ooit geschonken heeft.
@ Bouke: HJ had het over mijn "F" doos. Dat was de verhuisdoos met mijn toegangskaarten en FC-Groningen prullaria. Die hadden hij en amice Beekhuis verstopt. Vandaar de vraag, had dus niets te maken met de spreekkoren :wink:

Hier is het misverstand al: HJ = Broeksma die postte op het account van King B. Dit meldt hij wel in z'n post, maar dat viel niet erg op.

Bakkie Krasse

dank je HaJee, ik snapte Antuma al niet over Hj. :shock:

Zaterdag ben ik er bij hoor! Woehoe, right on! Groningen-Heracles: de twee verrassingen van de eredivisie. Zie ik enkel nog op tegen de kou...is het raar als je een slaapzakje mee neemt? nee toch?

Direct al bij het begin van de Wedstrijd: Antuma, Anton Nanninga, Bouke en Koos vol in beeld!

Hatseflats, 19:30 de aftrap tegen RKC. Ik heb er zin an. Volgens mij zitten we redelijk verspreid over het stadion dus er zal zeker iemand van ons in beeld komen.

Ook als er niemand in beeld komt zal de wedstrijd nog wel leuk zijn toch?

Huh, ro, was jij er ook? Het was inderdaad tof in de Euroborg. Het is erg opgeknapt sinds de rondleiding... Wel heel erg groen.

Het tofste vond ik toen Gerard naast mij ineens een liedje ging zingen en dat toen de wedstrijd gestaakt werd. Ron Jans nog proberen te praten, maar helaas werd ie overstemd.

Jep ik zat / stond recht boven de spelerstunnel. Absoluut de thofste plek van het stadion, maar helaas mis je, midden tussen de paffende bobo's, af en toe toch een beetje die sfeer van hartstochtelijke fans. In de pauzes onbeperkt koffie maakt echter weer veel goed en anders wel die onophoudelijke rij bittergarnituur na afloop. En dat je constant breedbeeld tv achter je hebt om de herhalingen te bekijken.
Tja, maar die spreekkoren.. volgende keer toch maar weer de *-side denk ik.