Nou, ik heb wel een tof idee. Als er nog 's iemand naat Enschede moet... Want langs het station loopt de lange fietsroute van Lauwersoog naar Enschede. Ga ik echt wel een keer doen. Ik zit nu niet in Groningen hoor, maar helemaal wanneer de lente er weer aankomt ben ik zeker in voor een gezellig fietstochtje.

Agnes schreef: Nou, ik heb wel een tof idee. Als er nog 's iemand naat Enschede moet... Want langs het station loopt de lange fietsroute van Lauwersoog naar Enschede. Ga ik echt wel een keer doen. Ik zit nu niet in Groningen hoor, maar helemaal wanneer de lente er weer aankomt ben ik zeker in voor een gezellig fietstochtje.

Lijkt me een leuk idee, doen we een Groninger kerkenroute, goed? Naar Enschede fietsen is een beetje ver, en bovendien moet je nog weer terug ook (nou ja, jij waarschijnlijk niet). Ik denk dat het wel leuk is dat wat meer mensen het Groninger landschap beter leren kennen, omat weinigen kennis hebben van het Reitdiepdal, de vele kerken en de mooie paadjes dwars door weilanden heen. Een lange fietstocht in het voorjaar door het Groninger landschap staat hoog op mijn prioriteitenlijst. Misschien kunnen we in een hele grote groep zo'n lange tocht fietsen. Het zal me niets verbazen als meer mensen voor zijn. Belangrijk is wel dat je een redelijke fiets tot je beschikking hebt, racefiets is niet nodig.

Ja hoor, veilig terug. Heerlijk fietsweer.

Een lange rit via Ulgersmaweg, Ten Boer, Bedum, Onderdendam, Winsum, Garnwerd en Dorkwerd. In totaal 51 km. Met in het begin een prima gemiddelde rond de 30 km/h. Maar vanaf Winsum moest ik mijn eigen bus rijden en dat viel me ontzettend zwaar. Normaal neem je daar andere personen voor mee, maar ja...
Uiteindelijk een gemiddelde van 28.4 km/h. En alle tussensprints gewonnen...

Deze keer geen last van de kou, andere handschoenen aangetrokken en halverwege al gloeiende handen. De Boer: trek gewoon een T-shirt en een trui met hoge kraag (coltrui?) aan, een trainingsjack, een lange en korte wielerbroek en thermosokken aan en je hebt nergens last van. Ik heb hierbij de kleuren-kom-terug-regel verder niet in acht genomen :wink: O ja, even je gezicht en evt je handen insmeren met vaseline.

Laat maar weten wanneer je zin hebt.

deboer schreef: Lijkt me een leuk idee, doen we een Groninger kerkenroute, goed?

Misschien willen liesbeth en martijn ook wel mee :wink:

Joachim Sickbock

Zo, hij staat weer in Groningen.

Ik wilde thuis de band plakken, blaas ik die binnenband op, vormt er zich zo'n enorme blaas. Leek wel een maag ofzo. Een maag aan je binnenband, wie verzint nu zoiets :?:

Wel tegengevallen; aldoor de wind pal tegen en m'n fietsbroek zat telkens niet goed :(

Wanneer gaan we weer waaieren :idea:

Wellicht volgende week, kmoet een keertje naar buitenpost. K mag natuurlijk niet weer te laat beginnen, anders lig ik direct weer achterop wat betreft conditie..

Ben ik net druk begonnen met trainen... word ik ziek!!! :cry:

Vanmiddag ook een nieuwe fietscomputer gekocht, dus ik wordt steeds meer fiets-klaar. Ben alleen de komende twee zaterdagen nog afwezig. En m'n conditie is bagger...

Agnes schreef:
deboer schreef: Lijkt me een leuk idee, doen we een Groninger kerkenroute, goed?

Misschien willen liesbeth en martijn ook wel mee :wink:[/quote]

Dat quoten moet je nog even leren, hebben we gelijk een gespreksonderwerp voor op de fiets :wink:
Martijn op de fiets, dat wil ik wel es zien, ik dacht dat ie alleen maar hardliep.

Ik hoor al dat het enthousiasme terugkeert bij elke wielrenner. Nog steeds ziet de enige vrouwelijke wielrenster op de vereniging kans een smoes te verzinnen om niet te gaan fietsen met de mannen. Helaas, terwijl je nu alle kans hebt iedereen er stuk voor stuk uit te rijden...

Zodra het een keer een graadje of 8-10 is in de middag wil ik wel eens op de fiets stappen. Heerlijk, alle agressie van de hele winter van me affietsen!

deboer schreef: [..]Ik hoor al dat het enthousiasme terugkeert bij elke wielrenner. Nog steeds ziet de enige vrouwelijke wielrenster op de vereniging kans een smoes te verzinnen om niet te gaan fietsen met de mannen. Helaas, terwijl je nu alle kans hebt iedereen er stuk voor stuk uit te rijden...

:roll: Als je hiermee mij bedoeld.... Tsja, ik had het ook liever anders gezien, maar na 5 dagen griep ga ik liever niet gelijk in dit koude weer fietsen! Maar als het meer richting iéts warmer lenteweer gaat ben ik er zeker bij!!

Ben er wel degelijk serieus mee bezig :wink: Ik wilde zelfs voorstellen of het leuk was om met het fietsgroepje samen ergens in den lande een toertocht te gaan doen deze zomer?!

De Elfstedentocht wat mij betreft, mogen we wel even trainen

Infamous angel
Machteld schreef: [..] Ben er wel degelijk serieus mee bezig :wink: Ik wilde zelfs voorstellen of het leuk was om met het fietsgroepje samen ergens in den lande een toertocht te gaan doen deze zomer?!

Lijkt mij ook wel een leuk idee, al vind ik een toertocht ergens in den lande wel wat vaag. Denk je aan iets specifieks, zoals de eerder genoemde elfstedentocht? Dan mag er inderdaad wel wat getraind worden, willen we dat een b-tje fatsoenlijk gaan rijden.
Als ik goed heb opgelet, schijnt het volgende week beter (lees: warmer) weer te gaan worden. Junnen we weer eens lekker racen.

Machteld schreef: [..] Ben er wel degelijk serieus mee bezig :wink: Ik wilde zelfs voorstellen of het leuk was om met het fietsgroepje samen ergens in den lande een toertocht te gaan doen deze zomer?!

Een toertocht lijkt ook mij een goed idee, al moeten we daarvoor wel flink trainen. ik denk wel aan twee keer in de week. Welke toertocht dat dan moet gaan worden... Als we de elfstedentocht willen fietsen op 2e pinksterdag moeten al vrij vroeg kaarten gekocht worden om zeker van plaatsing te zijn. Als iemand nog andere tochten kent, lijkt me dat ook prima.

Een toertocht fiets je niet snel, dat is waar. Maar met de elfstedentocht mag je maximaal 25 km/uur. En heb je wel lange wachttijden bij de stempelposten (anderhalf uur was bij de vorige het maximum). Al met al een heel ander idee dan de reguliere tochtjes die we normaal afwerken. Maar dat is misschien ook wel eens leuk. De elfstedentocht klinkt natuurlijk altijd heel mooi, en 220 km is best een eind, ongeschikt om te racen.

Infamous angel
RJ schreef: Een toertocht fiets je niet snel, dat is waar. Maar met de elfstedentocht mag je maximaal 25 km/uur.

Ach, als je gewoon niet goed en vaak genoeg traind, kom je vanzelf op zo'n gemiddelde :wink:

RJ schreef: En heb je wel lange wachttijden bij de stempelposten (anderhalf uur was bij de vorige het maximum). Al met al een heel ander idee dan de reguliere tochtjes die we normaal afwerken. Maar dat is misschien ook wel eens leuk. De elfstedentocht klinkt natuurlijk altijd heel mooi, en 220 km is best een eind, ongeschikt om te racen.

OK, ik had er een andere voorstelling van. Bij nader inzien toch niet zo'n goed idee. Ik heb er echt een hekel aan de hele tijd weer te moeten stoppen, en dan nog wel een goed uur, al helemaal voor een lölig stempeltje.
Als er iemand nog een ander idee heeft, deponeer ze hier dan ff. Ik ga zelf ook wel op zoek naar wat leuke uitdagingen.

Sorry jongens, voor de elfstendentocht had je je al tijden geleden moeten opgeven. De inschrijving is gesloten en over een paar weekjes wordt ie al gereden (een college van mij doet mee :wink: )

Dus, we moeten de elfstendentocht maar bewaren voor volgend jaar! Maar niet getreurd: er zijn genoeg toertochten!! (En je hoeft er geen goede conditie voor te hebben :wink: ) En misschien kunnen de fanatieken onder ons nog es meedoen met een amateurwedstrijd?!

Het weer begint steeds beter te worden..... Vandaag sloeg natuurlijk alles. Wat mij betreft gaan we weer helemaal los, en ik stel ook voor om zaterdagmorgen om 10.00h te gaan rijden bij goed weer.

Aangezien vorig jaar af en toe onduidelijk was hoe we gingen rijden stel ik voor dat van tevoren iemand de route vastlegt zodat we onderweg gewoon lekker kunnen doorrijden zonder discussies. Onze 'Navigator'....

OK wie is er bij.......

pieter,

ik denk dat je iets te optimistisch bent, want het wordt de komende dagen erg wisselvallig weer. Als het goed weer is wil ik zaterdag best fietsen, maar vooralsnog ga ik niet uit van mooi weer.

Overigens heb ik vanmiddag in een spontane opwelling een lekker tochtje gemaakt. Mijn kriebels hebben het weer helemaal waargemaakt. Bij het Van Starkenborgh-kanaal extra hard gefietst om een schip voor te blijven die anders voor mij de brug zou bereiken waar ik vervolgens op zou moet wachten. Dit laatste gebeurde niet, ik was weer sneller. Eén keer gefietst en nu al niet meer te stoppen.

Ik wil dus wel, zie het eerste in dit bericht, dat het droog weer is als we zaterdag gaan fietsen.

Machteld schreef: Dus, we moeten de elfstendentocht maar bewaren voor volgend jaar! Maar niet getreurd: er zijn genoeg toertochten!! (En je hoeft er geen goede conditie voor te hebben :wink: ) En misschien kunnen de fanatieken onder ons nog es meedoen met een amateurwedstrijd?!

Ik heb nog wel een leuk idee: de tourversie van de amstel-goldrace! http://www.amstelgoldrace.nl/index_toer_nl.php
Las ik achterop een amsel-flesje en leek me wel tof, dus ik heb me samen met arnold ingeschreven :)
Ja jullie lezen het goed, er zijn twee nieuwe fanatieke gsv-wielrenners in aantocht. we zijn nog wel beginners en kunnen jullie vast nog niet bijhouden, maar daar gaat cker verandering in komen, dus pas maar op!

Infamous angel
Roskam schreef: [..] Ik heb nog wel een leuk idee: de tourversie van de amstel-goldrace! http://www.amstelgoldrace.nl/index_toer_nl.php Las ik achterop een amsel-flesje en leek me wel tof, dus ik heb me samen met arnold ingeschreven :) Ja jullie lezen het goed, er zijn twee nieuwe fanatieke gsv-wielrenners in aantocht. we zijn nog wel beginners en kunnen jullie vast nog niet bijhouden, maar daar gaat cker verandering in komen, dus pas maar op!

Zat ik ook al een b-tje aan te denken. Jullie hebben je al ingeschreven, maar op welke afstand dan?
Verder is het wel een leuk idee, maar hoe kom je daar met je fiets :roll: en zijn er nog meer mensen geïnteresseerd in deze tocht?

Het ziet er niet naar uit dat het morgen lekker 'fietsweer' gaat worden, dus ik ga sowieso niet. Er is wel hoop voor de 2e helft van volgende week. Als het een b-tje mee zit ga ik dan wel ff fietsen, maar dat zien we dan wel weer.