De omloop het volk is vandaag afgelast en prompt beginnen allerlei lieden te roepen dat er weer gefietst moet worden :lol: . Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt in de stemming ben voor fietstochten. Dit heeft alles te maken met het gebrek aan wielrennen op de tv :oops: . Kortom als iemand een schop onder de kont nodig heeft ben ik dat.
Mijn karretje heeft nog wat onderhoud nodig, en mijn geest nog oppepper maar dan kan er ouderwets geknald worden.
Maandag over 2 weken voor het eerst?

Ach, omloop het volk vindt plaats in Belgie en wij leven in Nederland. De zon schijnt hier lekker en echt koud is het niet voor de fiets (4-5 graden). Anders zet je toch gewoon profilebandjes op je fiets, maakt sneeuw en blubber niet zoveel meer uit, kun je veel vaker fietsen, of je gaat voor het echte werk en koopt een MTB :lol:

Inderdaad heb ik afgelopen week gefietst. Alleen heb ik woensdag al gereden, eind van de middag tijdens een langere droge periode. Het was alleen bijzonder koud. Dan merk je dat je meer je best doet om aan de kou te wennen dan serieus aan je conditie te werken. Toch mijn eerste 23.7 km gereden met een gemiddelde van 29.99 km/h (dat is toch 30). Mijn handen waren enorm koud ondanks de vaseline en de net aangeschafte wielerhandschoentjes. Met lange wielerbroek rijden is wel erg plezierig: geen last van koude knieen en spieren. Alleen die handen..... Wat een hel. Nu nog even mijn stuurpen verwisselen, want het stuur zit echt te laag en dan maar weer knallen.

"It is oan" Wie volgt.

Tja, ik heb net een nieuwe racefiets...

Nu nog wat tijd.

bij mij is tegenwoordig ook tijd het grootste probleem. Ik wil proberen in ieder geval de zaterdag vrij te houden voor het wielrennen, en wanneer het 's avonds wat langer licht is kunnen we ook aan het begin van de avond fietsen. Dat komt mij het beste uit.

Mijn conditie is niet meer wat het geweest is, daar moet dus flink aan gewerkt worden, maar ik wil ook wel es de bus in het peloton vormen. Weet ik ook wat dat is...

Ik fiets ook wel een keertje mee als het me uitkomt. Waarschuw maar als het startschot dra zal klinken...

De Boer als bus, dat klinkt niet zo best Gerwald...... :?

Ga ik wel als bezemwagen...

En ik als het vijfde wiel aan die wagen.

Joachim Sickbock

Kom op zeg stelletje mietjes :!:
Steek eens wat gember in je reet en zorg dat je geflitst wordt! Wat nou niet harder dan 50 km/h :twisted:

inderdaad Symfysis, komende zaterdag bij mooi weer om tien uur 's ochtends Jantje zag eens pruimen hangen. Ik zeg erbij: bij mooi weer, dus geen natte wegen. Even inrijden, niet et gek, gewoon rustig aan. Ik zie jullie allemaal!!!

Ai, mag ik me dan gelijk ff afmelden? Zit het weekend elders.

Infamous angel
deboer schreef: inderdaad Symfysis, komende zaterdag bij mooi weer om tien uur 's ochtends Jantje zag eens pruimen hangen. Ik zeg erbij: bij mooi weer, dus geen natte wegen. Even inrijden, niet et gek, gewoon rustig aan. Ik zie jullie allemaal!!!

De weersverwachting: max. 5gr. en dat is het dus nog niet om 10u. :roll: , verder wel droog en zonnig. Windkracht 3Bf, NW.
Ik zal ff kijken of ik me daarop kan kleden, iig lange pijpen en mouwen :!: Dus ik weet het nog zonet niet.
Wie zijn er sowieso van plan te gaan? De Boer en Symfysis en.....

Ik wacht nog even op iets beter weer, t is mij nu nog veel te koud!! En trouwens... zaterdagochtend 10u is ook wel een beetje aan de vroege kant.... :roll:

ik kan me nog niet kleden op deze weersituatie dus ik laat morgen aan mij voorbijgaan. Met bevroren vingers op de fiets zitten is ongezond, dus voor morgen zeg ik nee, als het warmer is ben ik wel van de partij. Ik heb iets te snel een conclusie getrokken over de mogelijkheid tot wielrennen. Maar ik hoop niet dat anderen zich laten weerhouden door mijn 'mietjesgedrag' :wink:

Ik wil het morgen toch gaan proberen. Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Mijn fiets heb ik nu enigszins aangepast zodat mijn eeuwige kromme rug nu toch eens ontlast wordt. Ben benieuwd.

Wanneer iemand morgen het nog wil proberen laat het me dan even weten via de telefoon.

En de Boer: bij dit weer zal ik niet iemand gaan uitmaken voor "mietje". Wanneer iemand met dit weer gaat rijden is hij gewoon hardstikke gek.... :wink:

Respect voor de gekken onder ons.

DonaldDuck, ik ben erg bezorgd, maar ben je heelhuids thuisgekomen? Welke kledingstukken had je allemaal aan?

he is er niet iemand in voor een fietstochtje op de normale fiets?

Agnes schreef: he is er niet iemand in voor een fietstochtje op de normale fiets?

Niet nu, misschien volgend weekend wel. Zit je bij de weg nu hier in Groningen of moet de meefietser eerst naar Barneveld of twente fietsen :wink: