deboer schreef: Pieter bedankt!!! Enne, de eenden reden deze keer niet in de weg :wink:

Wordt er nog zoveel gepost op dit topic en toch gaan jullie maar met z'n tweeen fietsen??

Machteld schreef: Om ook maar even 'on topic' te blijven... Zijn er ook mensen die vrijdagmiddag na 13.30u kunnen??

Vrijdagmiddag kan ik wel, maar als je je gemiddelde niet omlaag wil halen kun je beter alleen gaan fietsen... :wink:

Als je er toch over denkt om te gaan fietsen: om 1400 uur bij: Jantje zag eens...

Sorry RJ>> ik had jouw post nog niet gelezen. 15.30 uur is ook oke!

Infamous angel
Machteld schreef: Ja, leuke verjaardag gehad! En er waren niet teveel mensen, wel bijna alleen maar jongens Om ook maar even 'on topic' te blijven... Zijn er ook mensen die vrijdagmiddag na 13.30u kunnen??

Tsja, met het fietsen zul je ook wel (bijna) altijd omringd zijn door jongens, wen er maar aan :wink:
Ik zal er dan ook proberen te zijn. Ik heb tot 15.00 college, dus dat moet wel lukken, hoop ik. Wacht iig ff op mij als ik niet precies op tijd ben.

HP schreef: Vrijdagmiddag kan ik wel, maar als je je gemiddelde niet omlaag wil halen kun je beter alleen gaan fietsen...

Nou nou, wat weer een zelfvertrouwen. Is het juist geen extra stimulans om bij te blijven? Dan kun je grensverleggend bezig zijn, oftewel conditie opbouwen.

The Master schreef: Wordt er nog zoveel gepost op dit topic en toch gaan jullie maar met z'n tweeen fietsen??

Het was ook een erg last-minute-actie van Pieter. Ik had het bericht niet eens gezien, man. Verder is het ook lastig om de goede dag en tijd te vinden waarop iedereen kan, maar dat is redelijk logisch lijkt mij.

Voor de doe-het-zelver heb ik trouwens nog een leuk en compleet (althans denk ik) rem/schakel-systeem liggen van Shimano (RSX). Ik weet niet of je zomaar elke fiets ermee kan 'upgraden', maar de gene die het toch wil proberen, neem ff contact op met mij.

HP schreef: Sorry RJ>> ik had jouw post nog niet gelezen. 15.30 uur is ook oke!

15.30u is voor mij wel beetje laat.... :? dus weet niet of het gaat lukken, maar ik doe mijn best! Als ik er dan niet ben kun je gewoon zonder mij vertrekken!

Gaat iedereen nu vrijdag fietsen? Ik kan vrijdag sowieso niet. Ik heb een buluitreiking van allemaal vriendjes en vriendinnetjes. Daar wil ik graag bij zijn. Ik stap donderdag om een uurtje of 16.45 bij Jantje zag eens... op de fiets. Wie kan er dan ook? Mosschien moeten we de groep dan maar in tweeën delen. Donderdag later op de middag is ook prima. Schiet maar...

Infamous angel
Machteld schreef: 15.30u is voor mij wel beetje laat.... :? dus weet niet of het gaat lukken, maar ik doe mijn best! Als ik er dan niet ben kun je gewoon zonder mij vertrekken!

Wat is het probleem dan? Moet je ergens anders zijn oid.? Ik hoop dat HP en RJ wel gaan?

Iceman schreef: Voor de doe-het-zelver heb ik trouwens nog een leuk en compleet (althans denk ik) rem/schakel-systeem liggen van Shimano (RSX). Ik weet niet of je zomaar elke fiets ermee kan 'upgraden', maar de gene die het toch wil proberen, neem ff contact op met mij.

Henri, Renee, Matthijs, iemand? Anders gooi ik het weg. ik wil evt. wel helpen met de montage. Dat is opzich een redelijk lang karwei, maar dan heb je ook wat. Je moet hiervoor 7-kransjes op de achter cassette hebben en twee of drie tandwielen voor.

Ik kan op donderdag steeds minder vaak denk ik, want ik moet dan werken, omdat ik op andere dagen andere dingen te doen heb en ik wel mijn uren moet halen. Mij lijkt trouwens op zaterdag vaker te gaan fietsen een leuk idee! Wie nog meer?

Vrijdag ben ik zeker van de partij, om half 4. Ik kan misschien ook wel kwart over 3 als dat Machteld helpt, dan moet ik even wat sneller vergaderen. Ik ben op dit moment erg tevreden over mijn rem-en schakelsysteem, volgens mij is die van mij al heeel erg goed :lol: dus ik hoef niet zonodig een nieuwe. Bedankt voor het aanbod trouwens Iceman! :P
Over het fietsen op zaterdag. Ik ga in principe in het weekend naar huis toe om te voetballen. Aangezien ik nu geblesseerd ben, is dit niet meer zo noodzakelijk, en zou ik wel eens op zaterdag kunnen fietsen. Ik verwacht overigens dat dit niet regelmatig gebeurd.

Laat ik vorige week een fietsje bij de vuilnis hebben gevonden. Er miste alleen een trapper maar die had de fietsenmaker wel voor mij. Dus ik kan ook weer eens mee fietsen. Nu wordt het morgen erg mooi weer dus ik heb wel zin om ff te fietsen. Maarrrrr ik moet om 18 uur weer in Groningen zijn. Dus vanaf hoe laat kan jij gerwald??

Ow ja als dat schakelsysteem ook op fietsen-waar-nog-geschakelt-wordt-met-van-die-hendeltjes kan worden geplaatst dan hou ik mij aanbevolen!

Joachim Sickbock

Zullen de donderdagrijders 1630 bij Jantje kunnen? Demetrius vindt dat een mooie tijd en zo ook linksgetekende. Laatstgenoemde vraagt deboer en Donaldduck te affirmeren.

Demetrius schreef: Laat ik vorige week een fietsje bij de vuilnis hebben gevonden. Er miste alleen een trapper maar die had de fietsenmaker wel voor mij. Dus ik kan ook weer eens mee fietsen. Nu wordt het morgen erg mooi weer dus ik heb wel zin om ff te fietsen. Maarrrrr ik moet om 18 uur weer in Groningen zijn. Dus vanaf hoe laat kan jij gerwald??

Hmm, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een oud krotje bij het vuil vandaan halen en dan denken dat je de kanonnen van de wielerclub kunt bijhouden... Ik dacht het niet he!! Ik laat je wel achter in de weilanden van Alinghuizen als je te langzaam gaat :wink:

symfysis schreef: Zullen de donderdagrijders 1630 bij Jantje kunnen? Demetrius vindt dat een mooie tijd en zo ook linksgetekende. Laatstgenoemde vraagt deboer en Donaldduck te affirmeren.

Ik vind het ok om om half vijf te starten. Dan is het nog mooi weer, kunnen de beentjes weer gebruind worden en de spiertjes losgeweekt. Ik heb er nu nog geen zin in maar waarschijnlijk morgenmiddag wel!!!

Ben om half vijf bij 'Pietje zag eens peren hangen', komt me opzich nog beter uit ook. Tot vanmiddag. Misschien probeer ik morgen nog eens...

Als iemand nog een (potentieel) goed fietsje heb liggen of er nog ergens eentje weet te liggen, dan houd ik mij warm aanbevolen. Ik ben op zich wel van plan om mijn conditie eens wat op peil te gaan brengen. Ik verwacht niet dat het voorlopig mogelijk is mee te draaien vanaf Jantje, maar wellicht na een tijdje 'droogrijden'. Ik hoor het wel.

Vrijdag 15.30 uur ziet er nog steeds zonnig uit, als we eerder gaan wordt het een beetje lastig voor Jan om op tijd te komen.
Zo'n schakel-voor-je-versnellingen-en-tegelijk-rem-systeem lijkt mij ook wel leuk. Hoeveel vraag je er ongeveer voor (de stufie is nog niet binnen dus....)? :wink:

Infamous angel
HP schreef: Vrijdag 15.30 uur ziet er nog steeds zonnig uit, als we eerder gaan wordt het een beetje lastig voor Jan om op tijd te komen. Zo'n schakel-voor-je-versnellingen-en-tegelijk-rem-systeem lijkt mij ook wel leuk. Hoeveel vraag je er ongeveer voor (de stufie is nog niet binnen dus....)? :wink:

Ik kan dat college altijd skippen hoor, daar vloeit geen bloed uit. Daarnaast is het toch niet al te boeiend en het boek al erg genoeg, dus eerder weg kan altijd.

Over dat R/S systeem, daar komen we wel uit. Alles is winst in princiepe.

Zo mensen, dat was me met het tochtje wel! Voor het eerst sinds lange tijd weer een tocht gemaakt van iets boven de 50 km, en met een heel aardig gemiddelde ook nog (voor mijn doen dan). Ik moet toegeven dat ik het nu nog voel in mijn benen. Lekker gefietst betekent dat dus.
Het is me inmiddels ook duidelijk dat ik nog wel wat training kan gebruiken :? Meefietsen gaat wel, maar veel had ik op het laatst niet meer over. Al met al een mooie fietstocht, zo spoedig mogelijk maar weer 8)

Zijn er vrijdag veel mensen meegefietst?

Kunnen we over een paar weken met een echte waaier van minimaal 15 personen door het Groninger landschap rijden? Dan zou wat mij betreft het doel gehaald zijn om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor de sport!!!

Er moet inderdaad veel getraind worden door velen van ons, including me, om het tempo er zo toch in te kunnen houden.

Maandag om 16.45 uur ben ik weer van de partij. Wie meer? (zelfde plaats overigens)

Ben erbij. Even een langere afstand voor meer uithoudingsvermogen en dus het tempo iets omlaag wat mij betreft. Van Hoek zal binnenkort ons alsnog joinen, hij is voor zichzelf aan het trainen en gaat met sprongen vooruit.

15 man lijkt me errug veel maar de waaier lijkt me wel wat.

Vrijdag reden Jan, Henri en ik door het Groningse landschap. Dus die waaier van 15 man is er nog niet eentweedrie. Maar waaier rijden is ene grote droom voor mij, maar dan moet ik het wel bij kunnen benen natuurlijk.

zo eindelijk met t echte werk bezig geweest. bospaadjes, zandpaadjes; who needs asphalt anyway! echt tof. :grinsking:

hans volgende keer alleen niet vlak voor de alpha-cursus...