We hebben het over Rafaël Poiree en zijn vrouw, wiens naam Birgitte is geloof ik. Hij komt uit Frankrijk en zij uit Noorwegen.

dat wou ik horen HaJee. Wil je nog een volgende?

toch nog 1: Wie heeft op dit moment het gele hesje bij de heren n wie bij de dames?

HaJee schreef: Rafaël Poiree en zijn vrouw, wiens naam Birgitte is

HOPSA...

(Een biathlon-vraag trouwens, met voorsprong de saaiste ooit.)

Geen contaminatie, dus geen gehopsa, wel een ernstige fout. Mijn excuses.

Om antwoord te geven op Henri L: Ole Einar Bjoerndalen bij de mannen en volgens mij Katrin Wilhelm bij de vrouwen, anders is het Olofsson.

in Overrijse werd afgelopen weekend een veldrit verreden. wie kan mij de uitslag (plaats 1 2 en 3) vertellen voor en na jury interventie?

Koos L schreef: (Een biathlon-vraag trouwens, met voorsprong de saaiste ooit.)

het is een briljante sport, vol spanning en verrassingen!

Zo dit topic is alweer veel te lang dicht:

afgelopen weekend werd de Amstel Gold Race verreden en hij werd gewonnen door Frank Schleck van de CSC formatie, de hoeveelste editie was dit van de AGR? en de hoeveelste profoverwinning voor Frank Schleck?

He huisgenoot, die eerste is veel te makkelijk: 41e editie. Die winnaar kende ik niet eens. Boogerd jammer hoor. Hoeveelste keer top 3 voor die vent in de AGR?

7 keer podiumplek mausie daarmee een evenaring met het aantal podiumplaatsen van Joop Zoetemelk als ik me niet vergis. Die eerste vraag was inderdaad te makkelijk daarom de tweede vraag erbij; wie weet het wel? desnoods een gokje...

Volgens mij was het zn 2e, in ieder geval de 2e van dit seizoen.

Was de eerste overwinning van Schleck, en toch heeft hij de Luxemburgse kampioenstrui. Hoe heeft hij dat gedaan?

Kampioen van Luxemburg werd hij vorig jaar, vandaar die kampioenstrui. En het is inderdaad zijn 1e overwinning van het seizoen.

Zwitsers schijnen ook iets met de Luxemburgse kampioenstrui te maken te hebben.

Voor Schleck was het niet de eerste overwinning van het seizoen maar de eerste overwinning in zijn gehele profcarriere. Toch heeft hij de Luxemburgse kampioenstrui. Dit komt omdat de Zwitsers hun kampioenschap tegelijk rijden met de Luxemburgers, (zoals Rinze terecht opmerkt na een gesprek met ondergetekende) Schleck won de wedstrijd niet maar kwam wel als eerste luxemburger over de streep en mocht daarom het gekleurde tricot aantrekken.

ha wist ik niet eens! het wordt sowieso waarschijnlijk stuivertje wisselen tussen Kim Kirchen en Frank Schleck de komende jaren in het Luxemburgs kampioenschap.

Maar hulde voor Boogerd toch weer! Wat een mentaliteit, altijd erbij en nooit afgeven.

Ook nog even een vraag om het topic recht te doen:

Van welke Nederlandse renner reed de huidige ploegleider ooit met een hematocrietwaarde van 65+ (stroop) buitenbladje 19 de hautacam op?

ik snap de vraag niet helemaal...

Karsten Kroon.

Idd dat denk ik ook Bjarne Riis (in '96?)

Dat is toch nooit bewezen?

Henri L schreef: ik snap de vraag niet helemaal...

ha ja de vraag was ook vaag. Ik bedoelde Karsten Kroon als antwoord. Zijn ploegleider bij CSC, Bjarne Riis, wist de snoepjespot wel te vinden wordt vaak gesuggereerd. Er zijn zelfs verhalen dat Riis 's nachts bij tijd en wijle wakker moest blijven en een rondje gaan lopen omdat er anders een kans is dat het bloed te stroperig wordt. Ok, het zijn verhalen maar toch altijd leuk. Net als Dave Bruylandts die na ongeveer elke koers 2 jaar geschorst wordt vanwege verkeerde middelen. Zo, ik zal de mooiste sport niet meer verder bevuilen met vermeende dopingverhaaltjes maar ik vind ze leuk blijven.

Nog een vraag:

Wie wordt de volgende Nederlandse winnaar in een grote ronde (Tour, Vuelta, Giro)?