Zo, net Bakkie Krasse achter me gelaten op de ranglijst. Gaat goed! Overmorgen 4e dorp! :D

Sta ik nog boven jullie :D Bakkie Krasse zit trouwens bij mij in de alliantie.

Over dat hele plundergebeuren. Volgens mij kan het met weinig legers niet echt uit om te gaan plunderen. De kosten voor legers en de verliezen daarvan liggen daarvoor te hoog. Pas als je een goede en zekere 'farm' hebt, moet je gaan plunderen. Eerst goed zoeken dus.

He Els, ik wist niet dat ik zo dicht bij je zat!!!
Is het nog mogelijk om bij jou in de alliantie te komen?
Oh wacht daar heb ik geloof ik een uitnodiging daarvoor, zal eens kijken

Kent iemand bloodsucker of de alliantie uwc?

Hoe weet je of mensen inactief zijn?

Misschien leuk/handig als iedereen even zijn naam en coordinaten hier neer zet:

Djurre 103|-114

Merkellai 618 (-76|54)
Strateburgum 339 (-75|56)
Ostrogothen 194 (-81|56)

Als je iemand een bericht stuurt, en 14 dagen later heb je nog geen bericht terug, dan is diegene inactief :)

Na 3x proberen heb ik eindelijk een stekkie (relatief) redelijk dichtbij Els en Ferdi gevonden: ministek 151 / -110
Het is een heel rustig gebied, mooi landschap en plek genoeg :D Als je ook in de buurt wil komen moet je bij je registratie voor zuid-oost kiezen.

Hmm, ik heb al een prachtig dorpje: Ursum (126) 34 / 145, bij Xinix en dissende de gehele buurt.

Hoe zit dat trouwens met je Paleis en veroveren/koloniseren? Gewoon niveau verhogen tot 10 en dan kun je wat doen?

hoe lang moet je die grondstoffen upgraden, voordat er kan worden begonnen met wat te bouwen. Ik zit inmiddels met alle op niveau 3.

Ik zou zeggen ongeveer niveau 5, ligt er ook een beetje aan welk volk je bent

Ursa schreef: Hmm, ik heb al een prachtig dorpje: Ursum (126) 34 / 145, bij Xinix en dissende de gehele buurt. Hoe zit dat trouwens met je Paleis en veroveren/koloniseren? Gewoon niveau verhogen tot 10 en dan kun je wat doen?

Als je een paleis of residentie op niveau 10 hebt, kun je 3 kolonisten bouwen, deze stuur je dan vervolgens naar een leeg veldje en dan kun je daar een 2e dorp beginnen.

Ik zie dat Els, Minkcie en Feranderd aardig dicht bij mij in de buurt zitten.

Ik zit op 117/-98.

Mijn eerste rooftochtzit er al weer op. Heerlijk.

Tijd voor een GSV-alliantie, al zeg ik het zelf.

Moet je in het begin alleen velden upgraden voordat je iets kunt bouwen??

Hoe hoger je velden, hoe sneller je kunt bouwen. Je kunt beter eerst je velden upgraden, de eerste tien dagen heb je toch geen gebouwen nodig.

Help! Ene 'KiloWatt' (70/46) gaat mijn dorpje te vernietigen omdat ik een inactief lid van zijn alliantie heb overvallen. Hij heeft een populatie van ruim 500, tegen 150 van mijn eigen dorp (87/-134). Is er iemand die groot genoeg is om hem op andere gedachten te brengen?

Schijterd

Ik zal even een bericht sturen, ik heb een populatie van ruim 2600, denk dat hij dan wel ophoud...

moet je trouwens wel even je speelnaam geven, anders kan ik niet zeggen wie hij niet meer aan moet vallen.

@ Fop: zit je zelf niet bij een alliantie?

Drie dingen:

  1. Meestal blijft het bij gedreig.
  2. Verbruik je grondstoffen/stuur ze weg/bouw voldoende schuilplaatsen (is het een Germaan?)
  3. Verplaats je troepen.

Je dorp kan niet vernietigd worden. Misschien kan hij gebouwen slopen als hij een catapult of een ram heeft. Door bovenstaande maatregelen (2 en 3) kun je jezelf redelijk veilig stellen. Succes!

Ik zit zelf wel bij een alliantie, maar dat is een hele kleine.

Mijn dorp kan idd niet totaal vernietigd worden, maar hij kan wel al mijn gebouwen en akkers tot het laagste niveau terugbrengen en al mijn soldaten killen. Zijn dreigement is wel serieus, en hij kan ook meerdere keren terug komen.

Mijn spelers naam is 'skipper' en mijn dorp heet 'Ai'. (Hendri, alvast bedankt!)