Ha ik ben laatst ook eens begonnen aan Travian, na allemaal enthousiaste geluiden gehoord te hebben. Nu wordt ik alleen lastiggevallen door allianties die vragen of ik lid wil worden. Kan iemand mij vertellen waar je dan vooral op moet letten.
Moeten ze in de buurt zitten of moeten er vooral veel lid van zijn. Wat kan je ermee?
En een GSV alliantie is niet echt een optie?

Je moet op niet al teveel letten bij het kiezen van een alliantie alleen heeft het heel weing zin als je ver bij de anderen vandaan zit. Aangezien je zo een beetje random geplaatst wordt heeft het dus ook niet zoveel zin om een GSV alliantie te beginnen

Ik zou bij je alliantie keuze opletten of ze goede nav's en allianties hebben. En of ze veel bij jou in de buurt zitten is ook altijd handig voor steun.

Lekker is dat, zit je niet actieve dorpen om je heen te farmen, wordt je door aangevallen door het broertje/vriendje van een van hen met populatie van 350.. zonder even een waarschuwing te geven.
Nou maar hopen dat het een overval is :o

Wat vinden jullie, farmen (niet actieve accounts overvallen) is prima, totdat iemand aangeeft dat ze wel actief zijn?

Ik weet het niet. ik overval ook wel lui die actief zijn. Eentje spaar ik sowieso op zijn verzoek.

Volgens de lui uit m'n alliantie moet iedereen maar voor een goede verdediging zorgen, anders laat 'ie z'n grondstoffen rondslingeren. Velen bouwen dan ook een degelijke verdediging op en genoeg schuilplaatsen. Ik weet nog niet zo wat ik er van moet denken. Het spel Travian ik zeker gemaakt om te kunnen vechten. Maar het hoeft niet, als iedereen lief voor elkaar is. Maar inactieve accounts zijn sowieso plunderbär.

Volgens mij heb ik een strategische fout gemaakt. Want ik heb nog geen verzamelplaats en ik las net in de instructies (eigenlijk nooit goed gelezen) dat die alleen rechts van het dorp geplaatst kunnen worden. Is er maar 1 speciale plek ervoor? Want ik heb de nog lege vakken rechts van mn dorp geprobeerd maar daar kon ik het niet bouwen..

Weet iemand wat over het bouwen van een verzamelplaats?

Travian begint pas leuk te worden als je andere dorpen kunt aanvallen. Ik vindt dat je iedereen moet kunnen plunderen, moeten ze maar voor een goede verdediging zorgen. Tis trouwens ook leuk om kleinere allianties aan te vallen, dan gaan ze heel politiek correct vragen of je wilt stoppen..

Els, als je wilt weten waar je verzamelplaats precies moet, ga dan naar 'instructies', 'gebouwen', en scrol dan naar beneden tot je bij de verzamelplaats komt.

dat ding kan maar op een plek worden gebouwd. De grootte van het vlak is afwijkend van de normale bouwplekken. Direct rechts naast het centrum

Er is niks mooiers dan goede boerderijen zoeken. Het is helemaal leuk als je dan ook nog wat aanvalspunten mee kan nemen, door de verdediging te verslaan. Verdien er elke dag duizenden grondstoffen mee. :P

Skippy schreef: dat ding kan maar op een plek worden gebouwd. De grootte van het vlak is afwijkend van de normale bouwplekken. Direct rechts naast het centrum

Ai.. die heb ik al bebouwd, dat wordt vernietigen dus.. maar bedankt voor de tips!

Dat kan dus niet hè, er is maar 1 vaste plek voor de verzamelplaats. Je dorp bestaat uit twee cirkels; in de binnenste cirkel staat bijv. ook je hoofdgebouw. Rechts daarvan, binnen de cirkel ligt een iets grotere maar onherkenbare bouwplek, met wat 'bossages'. Dat is de enige plek waar je een verzamelplaats kunt bouwen, en tegelijk ook het enige wat je er kunt bouwen.

Wat veel mensen trouwens al, die meedoen... waar izt jij eigenlijk, Fop?

Zo wat viel die aanval mee, was zelfs vergeten om mijn grondstoffen op te maken, blijkt dat het een bluf was, 5 germaanse ridders :x ach ja.. ik blijf wel farmen, die extra grondstoffen tikken goed aan.

Ursa schreef: Dat kan dus niet hè, er is maar 1 vaste plek voor de verzamelplaats. Je dorp bestaat uit twee cirkels; in de binnenste cirkel staat bijv. ook je hoofdgebouw. Rechts daarvan, binnen de cirkel ligt een iets grotere maar onherkenbare bouwplek, met wat 'bossages'. Dat is de enige plek waar je een verzamelplaats kunt bouwen, en tegelijk ook het enige wat je er kunt bouwen. Wat veel mensen trouwens al, die meedoen... waar izt jij eigenlijk, Fop?

Pff.. :? had ik net zo'n mooie marktplaats moest ik het helemaal vernietigen voor een verzamelplaats. Toch maar beter de instructies door lezen. Het kost me veel al met al want ik ben ook al helemaal leeg geplunderd door iemand.. Maar nu kom ik terug 8)

NEEE WACHT NIET DOEN!!

JE HOEFT NIETS TE VERNIETIGEN!!

Serieus, het is niet mogelijk om op de plaats van de verzamelplaats iets anders te bouwen. De verzamelplaats kan op maar 1 plaats, en daar kan ook niets anders. Diagonaal rechts onder het midden!

shit al gedaan, Ik weet nu welke plek bedoeld werd... Pijnlijk.

Welk niveau was je marktplaats dan? Wel zuur natuurlijk. Hoe heet je trouwens op travian?

Elshava 98 | -113 . Op zich had mn marktplaats maar niveau 3.
Irritant dat ik niet eerder zo'n verzamelplaats had.

Jammer dat je niet wat dichterbij zit, zitten te weinig gsv-ers in zuid-west. Maar ja, heb je al wat aan je alliantie gehad?

Even een vraagje aan de pro's, wanneer zou je ongeveer kunnen beginnen met het bouwen van een plunderlegertje? Met germanen snel, dat weet ik. Maar hoe zit dat met de galliërs en romeinen?

Ofwel, is het (met pop rond de 130) verstandig om al te inversteren in een plunderleger, of heb je er meer aan om, nog steeds, je grondstoffen prioriteit te geven. Ondertussen wordt de niveau 6 landen de enige optie daarvoor.

je kan al vrij snel wat aanleggen

ik ben galliër: had vrij snel 20-30 toetatis donders en flink wat phalanz als afweer tegen aanvallen (40 ofsow)

en dan farmen... want echt plunderen... tja dat is voor voor mij moeilijk... die gast in mijn alliantie heeft teveel nav's :|

maar we zijn al lekker aan het zoeken naar gewillige slachtoffers
latst iemand aangevallen en flink verloren beiden (allebei 100+)