Stam?

Mausie schreef: Noem de vier vrouwen van Willem van Oranje in volgorde van trouwen. Van eentje hield Willem de Zwijger zowaar. Welke?

Anna van Buren (welke hij liefhad)
Anna van Saksen
Charlotte de Bourbon (gokje)
Louise de Coligny

Omdat ik ze niet alle vier heb, stel ik maar geen nieuwe vraag. Er zijn er nog genoeg, bijv. van mij: hoeveel pitten bevat een klokhuis (gemiddeld)?

Edit: hoeveel kinderen had onze Vader des Vaderlands? Noem minstens de helft. ;)

En natuurlijk nog steeds de vrouwelijke rechter van het ICJ...

Ja maar kom op kinders, ik vraag toch ook niet wat de diepste mijn op aarde is en waar ze ligt, omdat ik weet dat dat zo triviaal is dat alleen Frank het weet.

Dus schrappen die supermoeilijke vragen of je kennis etaleren, anders blijven we ermee in de maag gesplitst.

Ik geef toe, het is niet heel triviaal. Daarom geef ik het antwoord en stel daarbij direct een vervangende vraag.

De naam van deze rechter is Rosalyn Higgins. Sinds februari 2006 is zij voorzitter van het Internationaal Gerechtshof.

De nieuwe vraag is:

Wat is de naam en de functie van het staatshoofd van Duitsland?

Bondskanselier Angela Merkel

En dan nu de vraag:

Wie schreef het eerste anatomische boek in een streng Katholieke samenleving waar de Paus deze zaken streng verbood. En een hintje: het is niet Da Vinci

Bundespräsident heet dat volgens mij. En aangezien ik vrijwel nooit iets van hem hoor, is zijn functie vast louter functioneel?

Nee, ik ben op zoek naar een ander antwoord. Jammer dat je het niet weet, dat had mijn docent Staatsrecht al voorspeld, en ik wilde het tegendeel bewijzen...

Weet je zeker dat ik het fout heb?

Ai ja volgens mij heeft HaJee gelijk maar ik weet niet hoe die rakker heet. Laat een ander het proberen. Ik vond hem al zo makkelijk ;). '

Dan beantwoord ik mijn vraag ook maar. Het was Andreas Vesalius hij schreef: De humani corporis fabrica libri septem. Een volledig anatomisch werk over het menselijk lichaam.

Nee, jij niet HaJee, maar nog niet helemaal volledig. Wat is zijn naam?

Horst nog wat, maar daar kan ik echt niet opkomen.

De bondspresident (Duits: Bundespräsident) is het staatshoofd van de Bondsrepubliek Duitsland. De functie van bondspresident is voornamelijk ceremonieel; de feitelijke uitvoerende macht ligt bij de regering, onder leiding van de bondskanselier. Sinds 1 juli 2004 wordt de functie van bondspresident vervuld door Horst Köhler (CDU).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bondspresident_(Duitsland)

Horst Kohler van de CDU. (Op de O uit Kohler hoort een umlaut...)

Was ik toch warm, en dat zonder Google, renskebuit... :foei:

Dan is die docent staatsrecht niet van deze tijd: binnen twee minuten via google op zn site.. Horst Koehler/Köhler heet ie. moet zeggen dat ik die vent nog nooit ergens gezien hebt..

pytric schreef: Wie schreef het eerste anatomische boek in een streng Katholieke samenleving waar de Paus deze zaken streng verbood. En een hintje: het is niet Da Vinci

??

Sorry, ik was benieuwd omdat ik dacht dat iedereen het fout had en opgaf. En er stond zo'n mooie onschrijving van zijn functie. Helaas ben ik niet zo snel met googlen dat ik de antwoorden voor blijf. Voor de rest vallen veel dingen buiten mijn algehele ontwikkeling. Ik zal op blijven letten om te leren :wink:

Vraag van Pytric heeft hij zelf al beantwoord:

pytric schreef: Dan beantwoord ik mijn vraag ook maar. Het was Andreas Vesalius hij schreef: De humani corporis fabrica libri septem. Een volledig anatomisch werk over het menselijk lichaam.

Ff een makkie om weer op gang te komen:

Wat is de sterfdag van Julius Caesar?

14 juli -44?