Lech Walesa schreef: BTW Pytric ik wil morgen meedoen, kan je ook de tijd en plaats vermelden?

Goed zo, Lech! 20.00 uur, Cafe De Toeter (Turfsingel).

Vraagje (koekje): Hoe heet het Belgische volkslied?

Brabanconne idd eitje

Hoe lang was de langste mens die op aarde geleefd heeft, in de moderne tijd. Reuzen ed tellen ff niet mee.

Lech Walesa

2,76 m geloof ik. Hoe heet de begraafplaats waar o.a. Oscar Wilde ligt begraven?

Cimetière du Père-Lachaise, makkie.

Wat is de hoofdstad van Ghana?

Lech Walesa

Accra. Hoe heette de voorman van 'The Doors'

Accra

Met welke uitspraak werd Van Speyk bekend?

PS. De vraag m.b.t. de vrouwelijke rechter van het ICJ staat nog steeds.

Jim Morrison

En waar ligt hij begraven?

Jim Morrison, op een begraafplaats in Parijs. Dat is helemaal ondergeklad door fans, en die mogen er dus nog maar een keer per jaar komen.

Hoe heet de productiemaatschappij van de Beatles (niet te verwarren met..)

@ stieneke;
Dan liever de lucht in.
ik herhaal:
Wat is de artiestennaam van de Duitse impr. kunstenaar Friedrich Stowasser?

@lech, bijna goed: 2,72. Kan iemand die artiestenvragen ff beantwoorden en er een fatsoenlijke in gooien?

He Dijkebal, als je nu zelf even het antwoord geeft op die mooie artiestenvraag, dan kunnen we verder :) En ik kom net te laat om mijn favoriete vraag over Van Speyk te beantwoorden...balen!

Noem de vier vrouwen van Willem van Oranje in volgorde van trouwen. Van eentje hield Willem de Zwijger zowaar. Welke?

Edit: de vrouw die gisteren de finale van That's the question speelde, antwoordde op de vraag welke stad bij Bloomberg en Giuliani hoort 'Den Haag'... Pijnlijk..

Apple (Corps)
:)

Mausie schreef: Edit: de vrouw die gisteren de finale van That's the question speelde, antwoordde op de vraag welke stad bij Bloomberg en Giuliani hoort 'Den Haag'... Pijnlijk..

Ja dat deed me fysiek pijn

vanDijk schreef: Wat is de artiestennaam van de Duitse impr. kunstenaar Friedrich Stowasser?

Eitje, Friedensreich Hundertwasser.

Volgende vraag:

Welke speler van het nederlands elftal heeft de meeste gele kaarten ooit ontvangen? (Als ie een oranje shirt aan het dus).

Tot vanavond in De Toeter!

@ broekhyzen,
Beetje magertjes, het is eigenlijk: Friedrich Friedensreich Regentag Dunkelbunt Hundertwasser

Rinze schreef:
vanDijk schreef: Wat is de artiestennaam van de Duitse impr. kunstenaar Friedrich Stowasser?

Eitje, Friedensreich Hundertwasser.

Volgende vraag:

Welke speler van het nederlands elftal heeft de meeste gele kaarten ooit ontvangen? (Als ie een oranje shirt aan het dus).

Ik ben geneigd Edgar Davids te zeggen, onze nationale tank, maar heb geen idee en stel dan ook geen vraag

ik gok op Frank de Boer, zeker weten doe ik het niet, dus ik stel ook geen vraag.

Tja puur omdat hij superveel interlands achter zijn naam heeft staan en in de laatste linie speelde. Maar diegene die het zeker weet mag het zeggen.