Cornflakes zouden mensen doen stoppen met masturberen als ik me niet vergis

AnnekeStokman

Ja dat komt erg in de buurt inderdaad.

Kellog was erg tegen alle vormen van seksualiteit, maar vooral tegen masturbatie. Hij geloofde dat voeding invloed heeft op je seksuele lusten en daarom ontwierp hij een ontbijt met ingrediënten die de seksuele lusten zo min mogelijk zouden stimuleren.

Jij bent :)

Ik neem 'm maar over, aangezien dit topic al op de tweede pagina staat

Jullie kennen vast de quote "alles stroomt" (panta rei in het Grieks) van de Griekse filosoof Heraclitus. Welke andere pre-socratische filosoof beweerde het tegenovergestelde, namelijk: "Dat wat 'is' is, en dat wat 'niet is' kan niet zijn"?

Geen idee of dit goed is, maar Zeno lijkt me een typische tegenstander van 'panta rei'.

boristerbeek

Parmenides

Valkje schreef:

Geen idee of dit goed is, maar Zeno lijkt me een typische tegenstander van 'panta rei'.

Bijna!

boristerbeek schreef:

Parmenides

Ik zocht inderdaad naar Parmenides, Zeno's leermeester.

boristerbeek

Ik vond zijn gedachten maar moeilijk te vatten eigenlijk, maar de naam is tenminste blijven hangen 😁

Julius Caesar stak eens met zijn legers de rivier de Rubikon over met de legendarische woorden "alea iacta est" ("de teerling is geworpen").

Naar welke van zijn vele politieke rivalen maakte hij op dat moment zijn opmars?

Pompeius

boristerbeek

Correct. Voor een bijzonder dichtwerk over deze burgeroorlog tussen Caesar en Pompeius is De Bello Civile van Lucanus (in vertaling) zeker het lezen waard!

Danku!

Als inwoner van Hardenberg ben ik natuurlijk heel trots op de bijzondere dingen in deze plaats.

In Hardenberg staat een object waar mensen vanuit alle delen van het land en soms uit andere landen langskomen om er gebruik van te kunnen maken.

Weet u wat ik bedoel?

NienkeBraam

Een kerk?

RutgerStam98

De Oldenmeyer

Een McDonalds

Je moeder

Daan Hulzebosch

De relikwieën van de échte Troubadour.

Supermarkt

De nieuwste kano-wildwaterbaan?

AnnekeStokman

Openbaar toilet

Het lelijkste gemeentehuis van NL

Een ziekenhuis