Het juiste antwoord is gegeven, neemt iemand hem nog over?
+0
Grietje_Eva
Ja, is goed.
Wat betekent het Nedersaksische (=Achterhoekse/Twentse) "arfte"? Tip: het Nederlandse woord lijkt er qua spelling meer op dan qua uitspraak, daardoor kwam ik erachter dat de woorden aan elkaar gerelateerd zijn.
+2
mirjamhuygen
Erwt
+1
Grietje_Eva
mirjamhuygen schreef:
Erwt
Yes klopt, ik vroeg me dus af waarom je dat met een w schrijft die je nooit hoort. Blijkt dat het vroeger "ervete" of "erwete" was en die zit spelling for no reason nog een beetje in.
+3
mirjamhuygen
Komen mijn roots toch nog een keer van pas.
Wat is het Whitten effect?
+0
Boaz Pilon
Door passeren van minimaal 72 uur:
Waar op je lichaam zit je filtrum?
+0
Janvantende
Dat is het stukje van je neus tot je bovenlip
+1
Boaz Pilon
Dat ging makkelijk, haha. Correct. Jij bent
+1
Janvantende
Om een klein beetje in dezelfde categorie te blijven:
Wat is de langste spier van het menselijk lichaam? (lees hier ook daadwerkelijk langste)
+0
NienkeBraam
Een gokje van iemand die 0 verstand hiervan heeft:
de darmspier
+1
hjlassche
De tong
+0
Lyan
De musculus sartorius (kleermakerszitspier)
+0
Janvantende
Yes Lyan, dat is hem. Jij mag!
+0
Lyan
Nice :)
Volgende vraag: welke componist heeft maar liefst 8 Oscars gewonnen voor de muziek van verschillende Disneyfilms?
+0
MennoVelthuis
Hans Zimmer?
+0
Gerianne
Alan Menken?
+1
Lyan
Gerianne schreef:
Alan Menken?
Dit klopt! De Oscars die hij ontving waren onder meer voor zijn muziek voor The Little Mermaid, Beauty and the Beast en Aladdin.
Jij mag!
+0
Gerianne
Huts! Mijn beurt...en blijven we in Disneysferen hangen? Nou en of! 😏
Disney is niet vies van het verwerken van prachtige details. Waarom dragen prinses Assepoester, prinses Belle en prinses Tiana opera handschoenen (over de elleboog)?
Nee dat is te ruim, moet wel specifieker
Het juiste antwoord is gegeven, neemt iemand hem nog over?
Ja, is goed.
Wat betekent het Nedersaksische (=Achterhoekse/Twentse) "arfte"? Tip: het Nederlandse woord lijkt er qua spelling meer op dan qua uitspraak, daardoor kwam ik erachter dat de woorden aan elkaar gerelateerd zijn.
Erwt
Yes klopt, ik vroeg me dus af waarom je dat met een w schrijft die je nooit hoort. Blijkt dat het vroeger "ervete" of "erwete" was en die zit spelling for no reason nog een beetje in.
Komen mijn roots toch nog een keer van pas.
Wat is het Whitten effect?
Door passeren van minimaal 72 uur:
Waar op je lichaam zit je filtrum?
Dat is het stukje van je neus tot je bovenlip
Dat ging makkelijk, haha. Correct. Jij bent
Om een klein beetje in dezelfde categorie te blijven:
Wat is de langste spier van het menselijk lichaam? (lees hier ook daadwerkelijk langste)
Een gokje van iemand die 0 verstand hiervan heeft:
de darmspier
De tong
De musculus sartorius (kleermakerszitspier)
Yes Lyan, dat is hem. Jij mag!
Nice :)
Volgende vraag: welke componist heeft maar liefst 8 Oscars gewonnen voor de muziek van verschillende Disneyfilms?
Hans Zimmer?
Alan Menken?
Dit klopt! De Oscars die hij ontving waren onder meer voor zijn muziek voor The Little Mermaid, Beauty and the Beast en Aladdin.
Jij mag!
Huts! Mijn beurt...en blijven we in Disneysferen hangen? Nou en of! 😏
Disney is niet vies van het verwerken van prachtige details. Waarom dragen prinses Assepoester, prinses Belle en prinses Tiana opera handschoenen (over de elleboog)?
Omdat ze niet van koninklijke komaf waren?