Hij eindigde zijn carrière bij de Washington Wizards

En als het goed is bij de chigago white sox in de minor leagues

lekker bezig Thijs, bonuspunt ook binnen

Naast Michael "Air" Jordanheeft de NBA door de jaren heen nog meer uitmuntende basketballers geproduceerd met bijnamen zoals:
The Big O, Doctor J, Magic, The Dream, The Mailman, Flash, The King en The Greek Freak.
En zo ook Kobe Bryant, de Lakers*-legende die zijn gehele carrière in LA speelde en januari dit jaar overleed in een helikopter ongeluk.
Wat is zijn bijnaam?

*bonuspunten als je weet door welk team hij gekozen is in de NBA draft

the black mamba #mambamentality

bonuspunten als je weet door welk team hij gekozen is in de NBA draft

ik dacht new orleans

Yes klopt inderdaad, jij bent

bonuspunten als je weet door welk team hij gekozen is in de NBA draft

ik dacht new orleans

Niet het team dat ik zocht, wel waar het team later naar toe is verhuisd

ps. Voor basketbal liefhebbers een mustwatch en voor anderen een grote aanrader; "The Last Dance" is een tiendelige documentaire die gaat over Michael Jordan en zijn laatste seizoen bij de Bulls, de eerste zes afleveringen staan nu op Netflix.

ik dacht new orleans

Niet het team dat ik zocht, wel waar het team later naar toe is verhuisd

Ah de Hornets dus, Charlotte (Carolina), volgens mij

ps. Voor basketbal liefhebbers een mustwatch en voor anderen een grote aanrader; "The Last Dance" is een tiendelige documentaire die gaat over Michael Jordan en zijn laatste seizoen bij de Bulls, de eerste zes afleveringen staan nu op Netflix.

ik zou zeggen überhaupt sportliefhebbers, of mensen met tijd over.

Meer sportfeitjes: in 1978 stond Nederland (voor de 2e keer achter elkaar) in de finale van het WK voetbal. helaas werd in de verlenging verloren van gastland Argentinië (de paal van Rensenbrink, nationaal trauma). Echter de finale was bijna niet doorgegaan omdat de Nederlanders weigerden te spelen, waarom was dit?

bonusvraag: wie waren de opvallende afwezigen aan Nederlandse zijde op dit WK?

Schending mensenrechten in Argentinië?

steven schreef:

Schending mensenrechten in Argentinië?

zou je denken, maar dan zou je gewoon helemaal niet op het wk spelen(want dat was in Argentinië), het gaat specifiek om de finale.

Volgens mij had René van de Kerkhof een gebroken hand en wilde hij met zijn hand in het gips spelen. De aanvoerder van Argentinië klaagde daarover bij de scheidsrechter, waarna Nederland weigerde te spelen.

Johan Cruyff en Willem van Hanegem waren de opvallende afwezigen

Marten1995 schreef:

Volgens mij had René van de Kerkhof een gebroken hand en wilde hij met zijn hand in het gips spelen. De aanvoerder van Argentinië klaagde daarover bij de scheidsrechter, waarna Nederland weigerde te spelen.

Johan Cruyff en Willem van Hanegem waren de opvallende afwezigen

Helemaal goed, inclusief bonusvraag. Lekker bezig!

We blijven bij hetzelfde WK 1978. Ernie Brandts deed in de wedstrijd van Nederland tegen Italië in de tweede ronde iets wat pas op het WK 2018 opnieuw door een speler zou worden gedaan. Wat deed Ernie Brandts waardoor hij 40 jaar de enige was die dat in een WK-wedstrijd heeft gedaan?

Marten1995 schreef:

We blijven bij hetzelfde WK 1978. Ernie Brandts deed in de wedstrijd van Nederland tegen Italië in de tweede ronde iets wat pas op het WK 2018 opnieuw door een speler zou worden gedaan. Wat deed Ernie Brandts waardoor hij 40 jaar de enige was die dat in een WK-wedstrijd heeft gedaan?

penalty (in reguliere speeltijd) missen?

SikkeG schreef:

penalty (in reguliere speeltijd) missen?

Dit is helaas onjuist

Als invaller er weer uitgewisseld worden?

Een eigen doelpunt en een doelpunt in één wedstrijd. Volgens mij was het Mandzukic die dat in 2018 deed.

Arnoutlieffijn schreef:

Een eigen doelpunt en een doelpunt in één wedstrijd. Volgens mij was het Mandzukic die dat in 2018 deed.

Dit is het juiste antwoord. Op het WK 2018 deed Mario Mandzukic het inderdaad, namelijk in de finale tussen Kroatië en Frankrijk. Jij mag

Welke zee is de enige zonder kustlijn?

Sargassozee?

Ja!

Iets naast de plek waar vroeger de Twin Towers stonden, staat nu One World Trade Center, vroeger genaamd de Freedom Tower. Het is het hoogste gebouw in heel de VS, en nummer 7 van de wereld. Hoe hoog is het precies, en waarom juist zo hoog?