TomSchoemaker

Omdat tanks zoveel brandstof verbruiken?

Omdat ze eerst water gingen schieten

Het heeft wel met water te maken

De mensen die dit nieuwe supergeheime wapen moesten bouwen werd verteld dat ze delen van een watertank aan het maken waren. De naam tank is altijd blijven hangen.

Nieuwe poging:

Tijdens de Tweede Wereldoorlog, in 1942, werd begonnen met de aanleg van de Atlantikwall dwars door Den Haag. In een strook van 350 meter breedte werd alle bebouwing gesloopt. Ook XXXX stond op de nominatie om gesloopt te worden. Goekoop wist de sloop van XXX af te wenden door te wijzen op het historische belang ervan. In de herfst van 1942 werd hier een Duitse spionnenopleiding gevestigd, de Agentenschule West, ook bekend als Seehof die onder leiding stond van de Nederlandse SS'er Koos Sprey.

Welk bekend politiek gebouw zoek ik hier?

het torentje

Kurhaus

boristerbeek

De Binnenhof

Grietje_Eva

Mauritshuis?

De Ridderzaal

NienkeBraam

Vredespaleis?

MennoVelthuis

Het paleis van de winterkoning?

Nee allemaal niet

jelgerbijma

De Raad van State

Hint: Dries van Agt heeft als premier peentjes gezweet tijdens een ontvangst in dit gebouw van de Amerikaanse vicepresident Walter Mondale. De reden van zijn zorg was niet de een of andere heikele politieke kwestie, maar de gaten in het tafelkleed.

Het was het Catshuis, de ambtswoning van de minister-president en het ontvangstcentrum van de regering.

Dan maar wat makkelijker. Hoe het heet varken op de kinderboerderij van Vinkhuizen?

grasMaaiker

Freddy!

jelgerbijma

Bubbels. Hoop ik.

grasMaaiker schreef:

Freddy!

Yes

grasMaaiker

Hoe lang is de Spartathlon en wat is het verhaal erachter?

Harryapperloo

Was het verhaal erachter niet dat een boodschapper van Anthene naar Sparta (of andersom) moest lopen? De exacte afstand weet ik niet