Dat zijn de bad guys uit Death Stranding

is het een groep van mensen die cargobroeken verheerlijken, je weet wel zo'n broek met van die zakken aan de zijkant

SikkeG schreef:

is het een groep van mensen die cargobroeken verheerlijken, je weet wel zo'n broek met van die zakken aan de zijkant

zo een https://www.youtube.com/watch?v=XJVPBhkKg2Q ?

Hoe komen we aan het woord 'jerrycan'?

Het was een 'uitvinding' van het Duitse leger. Duitsers werden door de Britten Jerry genoemd.

Aiaiai 2 minuten te laat, de Amerikanen noemden ze overigens ook Jerry's. Die jerrycans gingen veel langer mee dan de Britse en Amerikanen vanwege het feit dat er veel beter was nagedacht over waar de lassen zaten.

Yes Peter (en Willem)!

In WWII werd aan beide kanten veel uitgevonden en werden zodoende ook ideeën overgenomen. Die 'cans' van die 'Jerries' waren wel erg handig, dus werd de gebruiksterm de 'jerry can'. Zowel de Amerikanen als Britten hebben het gekopiëerd (plus enkele aanpassingen hier of daar).

De Duitsers gebruikten uiteraard niet die term, voor hen was het een 'Wehrmacht-Einheitskanister'.

De jerrycans werden voor zowel benzine als water gebruikt, dus altijd even goed kijken naar de markeringen erop...

Al een vraag bedacht Peter?

Sorry voor de traagheid.

Welke aflevering van welke serie heeft als enige 10 sterren op IMDb en zou dus de beste aflevering ooit zijn?

Harryapperloo

Finale Breaking Bad?

De laatste aflevering van Breaking Bad heeft een 9,9. Heel indrukwekkend, maar niet degene die ik zoek.

'Free Churro', Bojack Horseman?

Ozymandia? Dat is de op twee na laatste van Breaking Bad, geloof ik

Mijn antwoord klopt sowieso niet (ik heb het zelf al even opgezocht) maar toen ik naar de top 10 afleveringen keek zag ik dat op nr. 9 deze stond

beschrijving

9,9. Vond ik wel grappig.

Arnoutlieffijn schreef:

Ozymandia? Dat is de op twee na laatste van Breaking Bad, geloof ik

Klopt! Tussen de vele topscores die Breaking Bad behaalt, staat ook een 10-sterren rating voor 'Ozymandius'.

Ik had al eerder gehoord van de reputatie en heb de aflevering speciaal daarom bekeken, terwijl ik Breaking Bad nooit af heb gekregen. Waarschijnlijk is hij leuker als je de hele serie heb gezien. Maargoed.

Veel mensen kennen de Romaanse taalfamilie wel. Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, weetjewel. Wat is de vijfde (grote) Romaanse taal?

Veel mensen kennen de Romaanse taalfamilie wel. Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, weetjewel. Wat is de vijfde (grote) Romaanse taal?

roemeens?

Ja! Wellicht een verassend onderdeel, maar Roemeens is geen Slavische taal zoals de talen daaromheen.

Jij mag!

Joe joe even leven in de brouwerij. Dacht u ook dat Bruno Mars echt Bruno Mars heette? Nou ik zal u wat vertellen: you stupid. Vertel me de echte naam van Bruno Mars en het is uw beurt.

Peter Hernandez. Met zo'n saaie naam snap ik hem ook wel