jelgerbijma

Wat is de Defense Production Act uit de VS? En welke rol kan deze wet gaan spelen in de Coronacrisis?

Wet uit de WW2 om bedrijven crisisbenodigdheden te laten maken?

boristerbeek

Een wet die ervoor zorgt dat Defensie-werknemers in de 'normale' bedrijfssector aan het werk worden gezet in tijden van crisis?

Een wet uit de jaren 50 waardoor de overheid materiaal kan opeisen of bedrijven kan verplichten om benodigd materiaal, zoals mondkapjes, te produceren.

Over de rol die de wet kan spelen: De VS kunnen materialen benodigd voor beademingsapparatuur van bijvoorbeeld Philips opeisen die om Amerikaanse bodem geproduceerd worden. Of omdat ze bij een dochteronderneming van Philips gemaakt worden die ingeschreven staat in de VS

jelgerbijma

steven schreef:

Een wet uit de jaren 50 waardoor de overheid materiaal kan opeisen of bedrijven kan verplichten om benodigd materiaal, zoals mondkapjes, te produceren.

Over de rol die de wet kan spelen: De VS kunnen materialen benodigd voor beademingsapparatuur van bijvoorbeeld Philips opeisen die om Amerikaanse bodem geproduceerd worden. Of omdat ze bij een dochteronderneming van Philips gemaakt worden die ingeschreven staat in de VS

Huts

Hoe heet de oudste kroegbaas van Groningen en welke kroeg heeft hij?

Bonuspunten voor leeftijd

Bé van Havenzicht, leeftijd weet ik niet

Correct. Onze eigen Bé is inmiddels 80 jaar, maar denkt nog lang niet aan stoppen.

DvhN schreef er vorig jaar een artikeltje over: https://www.dvhn.nl/groningen/stad/Oudste-kroegbaas-79-van-Groningen-geen-eind-in-zicht-voor-Havenzicht-24581282.html

Al veel verhalen over de beste man gehoord.

Volgende vraag, wat is 'Skeuomorfisme'?

Dat je jezelf gelijke eigenschappen van een skeuo toedicht?

Nee, ik zal even een hintje geven. Het is in term die vooral in een designcontext wordt gebruikt. Iets kan dus een skeuomorfisch design hebben.

Ik zou natuurlijk eigenlijk gewoon moeten weten wat σκευος/σκευω (of iets vergelijkbaars) betekent, maar helaas. Het woord doet me echter denken aan het Engelse skew. Betekent het iets als scheef/asymmetrisch?

Helaas nee, skeuomorfisme is als een ontwerp eigenschappen van een een ouder ontwerp meeneemt zonder dat dat nuttig is. Denk aan een notitie app die een gele achtergrond heeft, waar lijntjes in staan of die zelfs zo'n vies lettertype gebruikt wat het doet lijken alsof het met een pen geschreven is.

beschrijving

Heb zo snel niet een nieuw feitje, dus wie het eerst komt wie het eerst maalt.

grasMaaiker

Hoe wordt hagelslag genoemd in België?

Chocolade confetti

Grietje_Eva

Iets van muizenkeutels of zo, toch?

grasMaaiker

Grietje_Eva schreef:

Iets van muizenkeutels of zo, toch?

Yes, muizenstrontjes. Weet niet of dit daadwerkelijk de meest gangbare benaming is, maar ik hoop van wel.

Jij bent!

Grietje_Eva

Nice!

Ik heb laatst als SOG-projectje de staten van de VS geoefend (niet aanklikken als je op de vraag wilt antwoorden natuurlijk, da's opzoeken!).
Er zijn er acht die met een M beginnen, maar als je er zeven weet te noemen ben ik tevreden.

missouri
michigan
minnesota
maine
mississippi
massachussets (of hoe spel je da)
montana
maryland

Grietje_Eva

Lekker, jij mag