Singapore

Vaticaanstad

Bahrein

Qatar

grasMaaiker

Bijna alle genoemde landen zijn goed. Singapore heeft wel rivieren. Naast Vaticaanstad, Malta, Saoedi-Arabiƫ, Bahrein en Qatar, hebben ook de Bahama's, Koeweit, de Maldiven, de Marshalleilanden, Oman, de Verenigde Arabische Emiraten, en nog wat minder bekende landen geen rivieren.

Harry mag!

Harryapperloo

"Ik moest kloppen want de bel doet het niet!"

Door welke Nederlander werd de bel van Samon en Gert gesloopt?

Door de burgemeester van de serie dacht ik. Die ook daadwerkelijk burgemeester van een dorp of stad was.
Ik weet z'n naam alleen niet :grote-lach:.

Edit: Dat is geen Nederlander, dus kan helemaal niet jaaaa.

Harryapperloo

Klopt inderdaad dat is inderdaad een Belg. Ander leuk feitje naast dat hij de burgemeester speelde bij Samson en Gert, is hij momenteel ook echt burgemeester in Affligem.

Harryapperloo

Harryapperloo schreef:

"Ik moest kloppen want de bel doet het niet!"

Door welke Nederlander werd de bel van Samon en Gert gesloopt?

I.v.m. de drie dagen regel. Ik heb geen fatsoenlijke hint, zodoende geef ik t antwoord en een nieuw feitje. Het antwoord was Joop Mengelmoes, gespeeld door Stef Bos.

Wat zijn "trap streets"?

EliseReinders

Een straat die wel op een kaart staat, maar er in werkelijkheid niet is?

Harryapperloo

Helemaal juist, deze "trap streets" worden gebruikt door cartografen om copyright op te speuren en tegen te gaan.

Jij bent

Geef feiten

jelgerbijma

Nieuw feitje dan maar

Gisteren was het precies 25 jaar geleden dat de eerste aflevering van Friends werd uitgezonden. Hoe heten de zes hoofdrolspelers in real life?

Bedoel je de acteurs?

jelgerbijma

SikkeG schreef:

Bedoel je de acteurs?

Ja

Matthew Perry = Chandler, Matt Leblanc = Joey, David Schwimmer = Ross, Jennifer Aniston = Rachel, Courtney Cox Arquette = Monica en Lisa Kudrow = Phoebe.

jelgerbijma

SikkeG schreef:

Matthew Perry = Chandler, Matt Leblanc = Joey, David Schwimmer = Ross, Jennifer Aniston = Rachel, Courtney Cox Arquette = Monica en Lisa Kudrow = Phoebe.

Lekker dan. Jij mag!

Edit: Courtney Cox is inmiddels trouwens gescheiden, dus niet meer Courtney Cox Arquette

Sorry beetje laat

Wat doet een differentieel op een auto/waarom is een differentieel belangrijk?

Differentieel zorgt ervoor dat de kracht over de wielen juist wordt verdeeld bij het maken van een bocht. In een bocht leggen de wielen aan de kant van de binnenbocht een kortere afstand af dan die in de buitenbocht, de differentieel zorgt er vervolgens voor dat de aandrijving aan beide zijden dusdanig is dat de banden elkaar niet tegenwerken/er geslip komt.

Bash schreef:

Differentieel zorgt ervoor dat de kracht over de wielen juist wordt verdeeld bij het maken van een bocht. In een bocht leggen de wielen aan de kant van de binnenbocht een kortere afstand af dan die in de buitenbocht, de differentieel zorgt er vervolgens voor dat de aandrijving aan beide zijden dusdanig is dat de banden elkaar niet tegenwerken/er geslip komt.

dit klopt, kan je ook simpel uitleggen hoe?

je mag ook een nieuw triviaal feitje opperen.