Grietje_Eva

Heeft het er iets mee te maken dat het vlak bij het graf van Toetanchamon is?

Een vloek waardoor alle onderzoekers dood gingen

De pest

Hint? Nieuwe vakantiepuzzel?

Ilseterhorst

Hint: Er wordt nog altijd gespeculeerd of de tombe echt aan iemand heeft toebehoort of dat het alleen gebruikt werd voor andere doeleinden (dit heeft te maken met de spullen die er gevonden zijn)

Lagen er allemaal resten van huisdieren misschien?

2woordennegenletters.

Of tip, of antwoord, of nieuwe vraag :)

Harryapperloo

Dan pak ik hem op. Wat is er bijzonder aan het nummer 4"33 van John Cage?

Het is een klassiek stuk, maar het is alleen maar stilte.

Maar er is dus wel eens een uitvoering van door een orkest bijvoorbeeld.

Harryapperloo

En ik maar denken dat ik een lastige had deze keer... Jij bent!

Ik heb ooit een vak klassieke muziek gevolgd, dus puur toeval dat ik dit net weet 😄

Dit is een uitvoering, best wel bizar
https://youtu.be/Oh-o3udImy8

Nieuwe vraag
Iedereen heeft ondertussen vast wel eens van Dungeons & Dragons gehoord. Het zal je niet verbazen dat het spel meerdere keren kritiek heeft gezegd vanuit religieuze hoek dat het zou aanzetten tot satanisme, hekserij, je kent het wel.
Maargoed, de vraag: wie weet wie het spel bedacht heeft?
Het zijn twee mensen, maar 1 naam is voldoende.

Gary [weirde achternaam] :grote-lach: . Las het laatst nog ergens maar ben de achternaam vergeten.

Gary Gygax! 🤓

(Was die beste man niet zelf christelijk trouwens? Overigens is dat oude materiaal van de Satanic Panic uit de jaren '80 wel een aanrader, echt vermakelijk.)

Liz schreef:

Gary Gygax! 🤓

(Was die beste man niet zelf christelijk trouwens? Overigens is dat oude materiaal van de Satanic Panic uit de jaren '80 wel een aanrader, echt vermakelijk.)

Dat klopt! De andere OG was Dave Arneson, maar Gary Gygax is wat bekender geloof ik. Niet gek ook met zo'n naam.

Dit ding

df

is een achtbaan. Maar wel eentje die met een vrij bizar doel ontworpen is. Waarvoor?

Iets met testen of mensen zulke dingen overleven en hoe klein die loopings dan kunnen worden

Rick Antuma

Retentie van snelheid?

Volgens mij is het bedoeld als een manier van euthanasie.

Grietje_Eva

Voor astronauten om te trainen?

Marit Venhuizen

jverbree schreef:

Volgens mij is het bedoeld als een manier van euthanasie.

Zoiets, om dood te gaan op een leuke manier