Marit Venhuizen schreef:

jverbree schreef:

Volgens mij is het bedoeld als een manier van euthanasie.

Zoiets, om dood te gaan op een leuke manier

Dit klopt. Het is de zogenaamde "euthanasia coaster" en is bedoeld om mensen op een prettige, "extatische" manier te laten sterven. Het zou ook gebruikt kunnen worden als doodstraf. (Volgens mij is het nooit echt gebouwd, maar heeft het wel ooit een of andere ontwerpprijs gewonnen.)

Jasper mag.

Misschien dat u een tijdje terug in het nieuws hebt gelezen dat het probleem van de opwarming van de aarde opgelost zou kunnen worden (tijdelijk, neem ik aan) door het planten van 1.000.000.000.000 (één biljoen) bomen. Dit riep bij mij de vraag, 'hoeveel bomen zijn er eigenlijk op aarde?' op.

Dus, hoeveel bomen zijn er op aarde? U mag er 10% naast zitten.

33.500.000.000.000

Thijs99 schreef:

33.500.000.000.000

Er staan er ook nog een paar voor mijn huis, heb je die meegeteld

50 000 000 000 000

jelgerbijma

3.000.000.000.000

5 biljoen

jelgerbijma schreef:

3.000.000.000.000

Dit is helemaal goed. De schatting is dat er 3.04 biljoen bomen zijn.
Om de wereld te redden hoeven we dus maar één nieuwe boom te planten per drie die er al staan. Als iedereen op aarde honderddertig stuks voor zijn rekening neemt zijn we er wel ongeveer. Moet in een zaterdagje te doen zijn, toch?

jelgerbijma

Bij de uitbarsting van de vulkaan Vesuvius in 79 na Christus werden twee grote steden verwoest. Eén hiervan was Pompeï. Hoe heette de andere stad?

Ik geloof dat dit Herculaneum was

jelgerbijma

Dat geloof je helemaal goed. Jij mag!

Een tijdje terug las ik ergens het woord 'defenestratie'. Wat betekent dit woord?

Het uit het raam werpen van mensen of dingen. Bekend van de defenestratie van Praag, deel 1 en deel 2

Iemand uit het raam gooien.

Edit: 3 seconden te laat, potdikke.

Klopt helemaal. Reinier, jij mag!

Geef feiten

grasMaaiker

Welk land heeft geen rivieren? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

Harryapperloo

Vaticaanstad

Malta

Joëlle Soepenberg

Saoedi-Arabië