Wat is "de Fantoom van Heilbronn"

Grietje_Eva

Ik weet wat Heilbronn is, helpt dat?

Grietje_Eva schreef:

Ik weet wat Heilbronn is, helpt dat?

Niet speciaal, de media heeft de naam bedacht. De fantoom was veertien jaar voor de naam ook al actief.

Hint?

Natuurlijk, ik wachtte met smart op een reactie zodat een hint zou kunnen plaatsen zonder dubbelpost.

De hints luiden als volgt:

Het DNA van de fantoom is gevonden bij meer dan 41 criminele zaken in drie landen(Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk). Zo is het DNA van de fantoom gevonden bij het lichaam van een vermoorde Duitse politieagente in 2007 in Heilbronn, op een nep-pistool gebruikt bij een overval op twee Vietnamese edelsteenhandelaren en op een auto die gebruikt werd om de lichamen van drie Georgische mannen te vervoeren.

De Fantoom heeft geen van de voorgenoemde dingen gedaan(voor zover bekend is)

LauraFrancke

Is dit niet dat het wattenstaafje waarmee naar sporen gezocht niet steriel was waardoor er DNA op zat van een vrouw die bij het bedrijf werkt die de wattenstaafjes maakt? Zo leek het alsof DNA van de vrouw overal gevonden werd

LauraFrancke schreef:

Is dit niet dat het wattenstaafje waarmee naar sporen gezocht niet steriel was waardoor er DNA op zat van een vrouw die bij het bedrijf werkt die de wattenstaafjes maakt? Zo leek het alsof DNA van de vrouw overal gevonden werd

Precies ja, voor meer info https://en.wikipedia.org/wiki/Phantom_of_Heilbronn de beurt is aan jou.

LauraFrancke

De wolf is terug in Nederland maar een andere hondachtige is ook op weg naar Nederland en in 2016 ook al in Nederland geweest. Over welk dier heb ik het?

mirjamhuygen

De vos

De jakhals?

De golden retriever?

Wasbeerhond?

weerwolf

Beer

LauraFrancke

Roorda schreef:

De jakhals?

Klopt, de goudjakhals

Lijp.

In de wiskunde kent men een notatie waarmee men enorme getallen heel beknopt op kan schrijven. Die ziet er bijv. zo uit:

4 ↑ ↑ 4

Hoe heet deze notatie? En voor de bonus, welk getal wordt hierboven uitgedrukt?

Iets met machtsverheffing?

Bah, ik weet niet hoe het heet. Maar voor de bonus, het getal dat hier staat is (4^(4^4)), oftewel vier tot de macht 256, (4^4=256).

Grietje_Eva

Heet het niet gewoon pijlomhoognotatie? Maar moet zeker nog iemands achternaam bij :/

Grietje_Eva schreef:

Heet het niet gewoon pijlomhoognotatie? Maar moet zeker nog iemands achternaam bij :/

Correct. Knuths pijlomhoognotatie

Helaas Jasper, je had de bonus punten verdiend als er 4 ↑ ↑ 3 gestaan had.
Het goede antwoord is dus 4 tot de macht [jouw antwoord].
Met drie pijlen ertussen wordt het 4 ↑ ↑ 4 ↑ ↑ 4 ↑ ↑ 4, en zo door.