MennoVelthuis

Titel was volgens mij Me at the zoo. Het filmpje is van een man die in de dierentuin voor het hok van olifanten(?) staat

Check jij bent.

MennoVelthuis schreef:

Titel was volgens mij Me at the zoo. Het filmpje is van een man die in de dierentuin voor het hok van olifanten(?) staat

https://www.youtube.com/watch?v=jNQXAC9IVRw

Ik had toch wel wat beters verwacht van het eerste filmpje op YouTube :(

Fiep schreef:

MennoVelthuis schreef:

Titel was volgens mij Me at the zoo. Het filmpje is van een man die in de dierentuin voor het hok van olifanten(?) staat

https://www.youtube.com/watch?v=jNQXAC9IVRw

Ik had toch wel wat beters verwacht van het eerste filmpje op YouTube :(

Maar er komen olifanten in voor! Mijn lievelingsdieren!

MennoVelthuis

Het bedrijf achter Lego is sinds september 2014 het grootste speelgoedbedrijf. Welk bedrijf was het daarvoor?

Playmobil?

Mattel (Barbie)

McDonalds

grasMaaiker

Rob Klok schreef:

Yes!

De Adelskalender is de wereldranglijst aller tijden voor het allround schaatsen. Per persoon worden hier de persoonlijk records ingevuld om tot een rangschikking te komen. Wie voert deze lijst aan bij de heren?

Leuke update: Shani Davis heeft de lijst tien jaar lang aangevoerd, maar gister heeft Patrick Roest hem van de troon gestoten en nu staat er dus een Nederlander bovenaan de Adelskalender! :)

MennoVelthuis

Remco schreef:

Mattel (Barbie)

Dit klopt inderdaad! Jij mag!

Bij welk album hoort de volgende albumhoes?

hoes

Muse - Black Holes And Revelations

Correct!

Joepie!

Waar komt de naam van het pretpark Six Flags vandaan?

grasMaaiker

Het pretpark had vestigingen in 6 verschillende landen?

Daan Hulzebosch

De U.S.?

Daan Hulzebosch schreef:

De U.S.?

Komt inderdaad uit Amerika, maar het is iets specifieker. Eigenlijk is dit überhaupt een behoorlijk specifiek feitje (ik weet dit alleen maar omdat ik zat te soggen op wikipedia) dus ik ga m'n vraag een beetje aanpassen.

Het pretpark komt oorspronkelijk uit Texas. De naam komt van de spreuk "Six Flags over Texas". Welke zes vlaggen worden hiermee bedoeld?

De vlaggen van Texas, de Verenigde Staten, de zuidelijke Staten, de noordelijke Staten. De VN? en de Britse vlag? Er was dacht ik ophef over de vlag van de noordelijke Staten, zodat het nu five flags heet.

Het komt van de zes 'landen' waar Texas ooit onder viel.
Precies weet ik ze niet allemaal maar vast Spanje, US, confederates en nog een paar.

jaspermann schreef:

Het komt van de zes 'landen' waar Texas ooit onder viel.
Precies weet ik ze niet allemaal maar vast Spanje, US, confederates en nog een paar.

ook die van de republiek van Texas