de tip?

Nynke de Graaf

Moet het antwoord gegeven zijn voordat de drie dagen regel geldt?

Het antwoord is pomerans. De pomerans wordt van hertenleer gemaakt, onder andere van de afgeschoten herten uit de Oostvaardersplassen.

Hoe wordt de vrucht carambola ook wel genoemd?

Rick Antuma

Nynke de Graaf schreef:

Moet het antwoord gegeven zijn voordat de drie dagen regel geldt?

Nee

Grietje_Eva

Passievrucht?

NienkeBraam

Granaatappel

Iets met ster.
Stervrucht?

Erikv schreef:

Iets met ster.
Stervrucht?

Juist, jij bent.

Drie-dagenregel is nu wel van toepassing vind ik.

Voor de soundtrack van de film Brother Bear is een beetje een opmerkelijke keuze gemaakt. De film speelt zich af in Alaska, en een deel van de soundtrack is dan ook in Inuit gezongen. Maar niet door Inuit zelf.

Door wie wel?

Jaapie Smulpaapie Vecht

Phil Collins!

Jaapie Smulpaapie Vecht schreef:

Phil Collins!

Die heeft inderdaad de (fantastische) soundtrack gemaakt, maar ik doel op het nummer 'transformation' (op het moment dat de geestenwereld/noorderlicht open gaat), die heeft hij niet gezongen. Het heeft een hele eigen klank, past heel goed bij de sfeer die opgeroepen wordt.

Nog maar even wat extra informatie, omdat dit wel een heel specifiek feitje is: de reden dat ze een bijzondere keus moesten maken is dat hoewel er wel Inuitmuziek en -muzikanten bestaan, het moeilijk was om een goeie groep te krijgen. Daarom hebben ze een vrouwenkoor uit een totaal ander werelddeel gehaald. Dus ik ben vooral op zoek naar een specifiek land.

Aboriginals uit Australië

Siberische vrouwen

vrouwen uit oeganda

Grietje_Eva

Sami uit Lapland dan?

Grietje_Eva schreef:

Sami uit Lapland dan?

Het beste antwoord, ongeacht of het goed of fout is

^ hahaha

Goede antwoord zit er nog niet tussen!

Marjan Dwarshuis

Is het niet een Russisch koor?

Marjan Dwarshuis schreef:

Is het niet een Russisch koor?

Andere kant van de Zwarte Zee; het ging om een Bulgaars vrouwenkoor. Maar dichtbij genoeg wat mij betreft, zoiets moet niet te lang duren. Hier nog even een clipje voor geïnteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=tAxModPGqqE. Leuk ook dat ze helemaal in traditionele kledij de opname deden ;)

Jij mag!