Correct

Het is soms lastig om met leestekens de juiste ondertoon aan een zin te geven. Neem bijvoorbeeld de volgende zinnen:
Noem je dit een goed antwoord?
Noem je dit een goed antwoord!
Noem je dit een goed antwoord?!

Alle drie de zinnen hebben net een andere ondertoon. Het gebruik van '?!' kan ook worden samengevoegd in één leesteken (combinatie van ? en !).
Het leesteken in één ziet er zo uit:
beschrijving

Hoe wordt dit leesteken genoemd?

Een vraagroepteken

vruitroepteken?

Helaas, om misschien een kleine tip te geven/iets duidelijker te zijn:
Ik zoek de Engelse term, de Nederlandse term ken ik niet/ik weet niet of die bestaat.

Askcallsign

Asklamation mark? Zou ik leuk vinden

Interrobang!

Liz schreef:

Interrobang!

Correct!

Hieronder deel van een sculptuur van Mozes door Michelangelo:
beschrijving

Hoe kwam Michelangelo erbij om Mozes hoorns te geven?

Door een vertaalfout

Wat Remco zegt. Volgens mij was er iemand die vanuit het Hebreeuws in het Grieks al verkeerd had geïnterpreteerd (omdat oud-Hebreeuws geen klinkers heeft) en is bij het vertalen van die Griekse bijbel later ook nog eens in de Vulgaat 'cornutus' in plaats van 'coronatus' oid terechtgekomen.

Inderdaad. Het gaat om het gedeelte waarin Mozes 'stralend' de berg af kwam, maar door de vertaalfout stond er in de Vulgaat 'gehoornd'. Remco mag!

Het iconische album 'Nevermind' van Nirvana heeft een al even iconische albumhoes. Maar het had weinig gescheeld of deze hoes had er toch iets anders uitgezien. Waarop doel ik? En als bonus: waarom ging deze aanpassing uiteindelijk niet door?

Remco schreef:

Het iconische album 'Nevermind' van Nirvana heeft een al even iconische albumhoes. Maar het had weinig gescheeld of deze hoes had er toch iets anders uitgezien. Waarop doel ik? En als bonus: waarom ging deze aanpassing uiteindelijk niet door?

zou het een dode baby zijn?

Nope

Kurt wou een foto van een heuse onderwatergeboorte, maar daar kon de platenmaatschappij niet in meegaan. Rebelse jongetjes in die rock n' roll wereld.

Keur ik goed. Maar ik zocht eigenlijk een ander antwoord.
Men wilde aanvankelijk de foto van de baby bewerken zodat zijn geslachtsdeel niet zichtbaar zou zijn, bang voor eventuele geschokte reacties. Dat vond Kurt Cobain goed, onder één voorwaarde: op de plaats van de penis zou een sticker met de tekst "If you're offended by this, you must be a closeted pedophile" komen te staan. Het label zwichtte daarop alsnog en liet de foto in zijn originele staat.

Mausieboy, your turn!

Afgelopen vakantie was ik in Duitsland, en om precies te zijn in de Wartburg. In deze gigantische burcht is een grote feestzaal waar centraal een vlag met de kleuren goud, zwart en rood - gelijk de kleuren van de huidige duitse vlag - hangt. Deze vlag is van een studentenvereniging, omdat in die feestzaal in 1817 de ideologische grondslag voor de Bondsrepubliek Duitsland werd gelegd door studenten uit allerlei steden. Uit welk duitse stad komt de studentenvereniging wier goud-zwart-rode vlag in de Wartburg hangt?

Potsdam?