Wat ben jij kut, hahaha. kick a ginger day

In 1 keer juist. Wat weet jij dat goed Arnout heb je daar ervaring mee ofzo?

Ja heel veel, pijnlijk hoor.

Er is een keer een Kroaat geweest die in een internationale professionele voetbalwedstrijd 3 gele kaarten kreeg. Wie was dit?

Deze is al geweest:

Holsappel schreef:

Oh de speler ook. Dat was Volgens mij Simunic.

wil je een nieuwe doen?

Wat gebeurde er in 1492 wat erg belangrijk zou worden voor de Europese Unie en de identiteit daarvan? Ik wil twee dingen horen :)
Tip: Spanje

Amerika werd ontdekt door Christoffel Columbus.

En daar zag ie het eerste tabaksgebruik? Geen idee wat dat met EU te maken heeft verder :grote-lach: .

Bash schreef:

Amerika werd ontdekt door Christoffel Columbus.

En daar zag ie het eerste tabaksgebruik? Geen idee wat dat met EU te maken heeft verder :grote-lach: .

Ik zoek nog 1 ander iets, dat heeft dan met identiteit enzo te maken
Edit: Amerika ontdekt is inderdaad goed trouwens

In 1492 schopten de spanjaarden islamitische groeperingen de straat van Gibraltar over waardoor Europa katholiek/christelijk bleef en alle EU landen een gedeelde christelijke noemer/achtergrond hadden?

Vandekamp schreef:

In 1492 schopten de spanjaarden islamitische groeperingen de straat van Gibraltar over waardoor Europa katholiek/christelijk bleef en alle EU landen een gedeelde christelijke noemer/achtergrond hadden?

Vind ik goed genoeg. Derde belangrijke gebeurtenis is dat Spanje, mede door de ontdekking van Amerika, ging nadenken over hun positie in de wereld, en besloot het om één gemeenschappelijke taal te hebben.
Omdat het antwoord van Bas iets meer voor de hand lag krijg jij de beurt, Norbert.

Wie is op dit moment het langst zittende Tweede Kamerlid?

Van der Staaij

Klopt, iets te makkelijk dus..
7431 dagen om precies te zijn, ruim 20 jaar.

waar staat de W voor in George W. Bush?

NienkeBraam

SikkeG schreef:

waar staat de W voor in George W. Bush?

Gokje: William

Wilbert

Martin Veenstra

willibrord

Walker

Boedi schreef:

Walker

Goed!

In de Folkingestraat zijn in het fietspad een aantal stenen weggehaald om plaats te maken voor wat anders. Waarvoor heeft het plaats gemaakt en wat stelt het voor?

Volgens mij liggen er in het midden van de straat stenen met een maancyclus (verschillende soorten manen; vol, halfvol, kwart etc). Om de zoveel meter is er weer een nieuwe soort maan en dit zo heel de straat door.
Als ik me niet vergis staat het symbool voor iets van de Joden omdat het vroeger een joodse straat was. Alhoewel ik dat laatste niet zeker weet.