Harryapperloo schreef:

Roorda schreef:

Bier van trappisten in België, die schijt hebben aan meer geld verdienen, maar precies zoveel maken dat ze er van rond kunnen komen.
Enkel aan te komen door zelf op te halen bij de abdij, en je mag maar een beperkt aantal biertjes mee.

Bij de Toeter hebben ze 'm soms, maar dan moet je wel ff de portemonnee trekken.

Yes, alleen telefonisch te bestellen op kenteken van de auto waarmee je het komt ophalen. Waarna je een half jaar lang niet weer langs mag komen.

Daarnaast ook te proeven in de Pintelier (als hij voorradig is)

Next!

Af en toe te koop bij van Erp aan de kleine kromme Elleboog. €17,50 per flesje. Het schijnt trouwens dat alleen al door de telefonische wachtrij komen een hel is.

Overigens hebben de monniken geen schijt aan geld verdienen, maar is het hen verboden door de Abt, die vond dat de monniken te weinig tijd aan God besteedden. Daarom is het recept verkocht (aan st bernardus als ik me niet vergis) en brouwen ze nog maar een beperkte oplage in de abdij zelf om van rond te komen.

Wat bedoelt men met een siderische dag ?

Een dag gemeten aan de positie van de sterren?

Volgens mij is het de tijd die de aarde daadwerkelijk nodig heeft om een keer rond te draaien (23u 59m en een paar seconden). Weet niet zeker of dat hetzelfde is als wat jij bedoelt Tessa.

Nou wel zoiets maar jouw antwoord is sws vollediger, de van mij alleen gebaseerd op Latijn ;)

Een deftige manier om te zeggen dat je veel broodjes kebab hebt gegeten op een dag.

Jouw antwoord bevat juist de belangrijkste info Tessa, wat het is idd een rotatie maar het hangt er vanaf wat je als referentiepunt neemt hoe lang dat duurt. Dat kan de zon zijn, het lentepunt, of in dit geval, de sterren.

Jij mag!

Tof!

Welke Disney-animatiefiguur is geïnspireerd op Robin Williams (qua persoonlijkheid en ook uiterlijk)?

Hij spreekt de stem in van Geest uit Aladdin geloof ik. Kan me ook zo voorstellen dat ze veel van zijn manier van doen erin hebben verwerkt.

Klopt! Kijk maar:
beschrijving

Schijnt dat hij ook redelijk veel van zn eigen tekst heeft bedacht

Coolio.

Michael Jacksons superhit Thriller zou oorspronkelijk anders geheten hebben. Wat zou oorspronkelijk de naam van het lied geweest zijn?

Dat is Starlight, met soms wat kleine toevoegingen

Ik neem de vrijheid meteen door te stampen, en dan blijven we bij muziek. Het nummer Paradise City van Guns N' Roses bevat de tekst: Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty. Slash schreeuwde er meteen nog een alternatieve tekst achteraan, maar de rest van de band vond die tekst te schunnig. Welke alternatieve tekst bestaat er voor het stukje where the grass is green and the girls are pretty?

Why won't you please take me home? Of ben ik nu alweer te ver

Arnoutlieffijn schreef:

Why won't you please take me home? Of ben ik nu alweer te ver

Die tekst zit er echt in, ik ben op zoek naar een alternatief voor de tekst where the grass is green and the girls are pretty.

Where the bass is mean and Earl has titties

Where the shots are weak and the beer is shitty

Where the girls are fat and they've got big titties

Bash schreef:

Where the bass is mean and Earl has titties

Oosterhuis - Ad Tempus Vitae schreef:

Where the shots are weak and the beer is shitty

Het is jammer dat jullie er niet bij waren toen deze hit geschreven werd, dit waren goeie kanshebbers. Roy heeft het goed, stoute Slash. Jouw beurt!

Oosterhuis - Ad Tempus Vitae schreef:

Where the shots are weak and the beer is shitty

Jij en ik hebben een ander beeld bij een paradijs.

Wat is er, ontstaan door South Park, speciaal aan 20 september?