233612.582 km

87000 km

438000 km

228.000 km

Omdat naar een pagina teruggaan zoveel moeite kost, de vraag van Lisanne:

Lisanne schreef:

Nice! Oke, weer een gokvraag: hoeveel kilometer heeft iemand van 80 jaar gemiddeld gelopen in zijn leven?

(misschien zijn er uiteenlopende (haha) antwoorden, maar ik ga uit van het o zo betrouwbare wikipedia)

Een kleine berekening levert mij 102.200km op, wat dan vast wordt afgerond door Wikipedia, wat Rob dan weer als antwoord heeft gegeven.

120000 km

WollyQamonrian

123456 km

Daan Hulzebosch

Rond de 80.000km

Ik ga die vervelende persoon zijn die 69.000km zegt.

Harryapperloo

Ik pak hem op 146.000

Maartentie schreef:

Ik ga die vervelende persoon zijn die 69.000km zegt.

Gemiste kans, 69.969.

David123 schreef:

Maartentie schreef:

Ik ga die vervelende persoon zijn die 69.000km zegt.

Gemiste kans, 69.969.

Webcie, mag ik een downvote-knop?

Rick Antuma

Liz schreef:

David123 schreef:

Maartentie schreef:

Ik ga die vervelende persoon zijn die 69.000km zegt.

Gemiste kans, 69.969.

Webcie, mag ik een downvote-knop?

De post verwijderen is een betere optie dan een downvote, dan zullen de andere gsv-ers dit nooit met hun ogen hoeven aanschouwen :)

153.300 km

97000 km

Hoe veel mag je er eigenlijk naast zitten? Of mag je er niet naast zitten

Het goede antwoord zit er al bij! Een gemiddeld persoon van 80 jaar heeft in zijn leven zo'n 120.000 kilometer gelopen. Dat komt dus neer op zo'n 4,1 km per dag.

Remco had het goed. Take it away!

Lisanne schreef:

Het goede antwoord zit er al bij! Een gemiddeld persoon van 80 jaar heeft in zijn leven zo'n 120.000 kilometer gelopen. Dat komt dus neer op zo'n 4,1 km per dag.

Remco had het goed. Take it away!

Ben wel benieuwd hoe ze aan de getallen zijn gekomen waarmee dit berekend is, kun je die wikipedialink posten?

David123 schreef:

Lisanne schreef:

Het goede antwoord zit er al bij! Een gemiddeld persoon van 80 jaar heeft in zijn leven zo'n 120.000 kilometer gelopen. Dat komt dus neer op zo'n 4,1 km per dag.

Remco had het goed. Take it away!

Ben wel benieuwd hoe ze aan de getallen zijn gekomen waarmee dit berekend is, kun je die wikipedialink posten?

Gewoon een paar mensen opzoeken die al 80 jaar hun pedometer aan hebben staan op hun telefoon toch? #2000s kid

David123 schreef:

Ben wel benieuwd hoe ze aan de getallen zijn gekomen waarmee dit berekend is, kun je die wikipedialink posten?

Ja ik ben dat ook wel, ghehe. Wikipedia maakt je alleen niet heel veel wijzer (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lopen), dus er is vast ergens anders een betere onderbouwing (en vast ook andere uitkomsten) te vinden. Maar toch leuk

Lisanne schreef:

David123 schreef:

Ben wel benieuwd hoe ze aan de getallen zijn gekomen waarmee dit berekend is, kun je die wikipedialink posten?

Ja ik ben dat ook wel, ghehe. Wikipedia maakt je alleen niet heel veel wijzer (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lopen), dus er is vast ergens anders een betere onderbouwing (en vast ook andere uitkomsten) te vinden. Maar toch leuk

Maar gelukkig geven ze wel veel benamingen voor manieren van lopen!