Ik gok 45 minuten tegen zanzibar

ik zet em in op een uurtje tegen een land uit het huidige zimbabwe

tessabos1 schreef:

Waarom heette die dan the Green man?

De huid rondom z'n verwondingen was groen uitgeslagen. Redelijk bizar.

Harryapperloo

Maurice schreef:

Ik gok 45 minuten tegen zanzibar

Close enough de oorlog duurde 39 minuten. Het is tevens, relatief gezien, een van de meest bloedige oorlogen. Gemiddeld vielen er per minuut 13 doden.

Next!

Nice. Ik had de tijd voor het laden van de kanonnen ook maar meegenomen, toen kwam ik op 45 minuten

Wat is de Holodomor en wat betekent het woord?

lauramoorlag

Betekent iets van dood/moord door honger, was een grote hongersnood in Oekraïne, veroorzaakt door het Sovjetregime

Zat in de pubquiz ;)

de holodomor is de opzettelijke uithongering van oekraine die de sovjet unie pleegde na de 2e wereld oorlog, betekend iets van massaverhongering ofzo

Misschien moet ik toch maar eens naar die pubquiz dan. Laura was net sneller. Laura mag.

lauramoorlag

Goed idee.

Wie was H. H. Holmes en waarom is hij bekend?

Wietske Visser

Geef hint

lauramoorlag

Hij liet het World Fair Hotel bouwen. Iemand uit Sherlock Holmes werd door hem geïnspireerd.

Dan is hij vast een misdadiger.

lauramoorlag

Klopt, nu nog wat specifieker

Professor Moriarty

Alaberto schreef:

tessabos1 schreef:

Waarom heette die dan the Green man?

De huid rondom z'n verwondingen was groen uitgeslagen. Redelijk bizar.

Ik ging uit nieuwsgierigheid nog even opzoeken hoe dit zat, maar hier klopt dus geen zak van. Die groenheid is gewoon verzonnen om het een enger verhaal te maken.
Volgende keer even factchecken dus Huzol, want men moet feitjes leren op dit topic en geen fabeltjes.

lauramoorlag

Van Wikipedia:

World Fair Hotel (Moordkasteel): De benedenverdieping van het Kasteel besloeg Holmes' eigen verplaatste drogisterij en verschillende andere winkels, terwijl de twee bovenste etages naast zijn persoonlijke kantoor een doolhof van 100 raamloze kamers met vreemd gevormde doorgangen naar doodlopende muren, trappen die naar niets leidden, deuren die alleen vanaf de buitenkant geopend konden worden en andere vreemde en labyrintische constructies bevatte. Holmes veranderde tijdens de bouw van het Kasteel regelmatig van aannemers, zodat hij de enige was die op de hoogte was van de indeling van het bizarre gebouw.

Hij was een seriemoordenaar.

Nieuw feitje:

In 1930 was 1 op de 10 mannen in Dublin direct of indirect afhankelijk van een bepaald bedrijf.

Welk bedrijf?

Guinness

lauramoorlag

Yep, jij mag!

Wie of wat is Incitatus en waardoor is die beroemd geworden?

Harryapperloo

Geef hint