Het is een dier, een dier dat hinnikt.

Het paard dat kon tellen door met zijn poot op de grond te tikken?

Of één of ander beroemd Romeins strijdros ofzo, bijna net zo heroïsch.

Het paard van een Romeinse keizer met een C, ben even zijn precieze naam kwijt. Werd beroemd omdat de keizer zoveel van 'm hield dat hij het paard tot consul of iets dergelijks benoemde

Ohja paard van caligula toch?

Klopt Remco! En de keizer was inderdaad caligula

beschrijving

Ik heb even gecheckt, maar volgens interwebz is het discutabel of het daadwerkelijk gebeurd is. Wellicht was keizer Caligula het van plan en heeft hij het overwogen, maar is het (waarschijnlijk) niet daadwerkelijk zover gekomen. Het zou zelfs kunnen dat hij het deed om de Senaat belachelijk maken, of dat het door latere keizers verzonnen is om hem en andere Julisch-Claudische keizers in diskrediet te brengen.

Willem mag een nieuwe vraag stellen, ik weet even geen leuke

In de periode 1968-2000 was er één regisseur verantwoordelijk voor 31 verschillende slechte films, maar wat was zijn naam en waarom bleef hij regie krijgen?

Alan Smithee, een pseudoniem gebruikt door regiseurs om afstand te doen van een film

Jep dat is hem, een anagram van "the alias men"

Mag ik?

In de vier evangelien staan veel wonderen die door Jezus verricht worden, maar er is maar één wonder van Jezus dat in alle vier evangelien staat, welke?

(wederopstanding niet meerekenen)

De wonderbare spijziging.

PieterK schreef:

De wonderbare spijziging.

correct

Om in het thema te blijven.

Volgens de Bijbel verscheen Jezus nog een aantal keer in het Heilige Land aan zijn volgelingen. Volgens de katholieke traditie verscheen hij echter ook nog wel eens buiten Judea en Galilea. Bijvoorbeeld vlak buiten Rome, aan Petrus, ten tijde van de christenvervolging door Nero. Petrus zou Jezus gevraagd hebben: 'Heer, waar gaat u heen?' Waarop Jezus antwoordde: 'Naar Rome, om opnieuw gekruisigd te worden.' Dit was voor Petrus aanleiding om rechtsomkeert te maken, terug naar Rome, met zijn eigen kruisiging tot gevolg.

Het 'bewijs' voor deze verschijning van Jezus is nog altijd te zien in het kleine, toepasselijk genaamde kerkje 'Domine Quo Vadis' aan de Via Appia, vlak buiten de Aureliaanse muren te Rome.

Wat is dit 'bewijs'?

Volgens mij ben ik ooit in dat kerkje geweest! Was het niet dat ze een steen uit de Via Appia hadden met daarin de voetafdruk van of Petrus, of Jezus?

Oké dan, wat is koningswater?

Ah shit, dit moet ik weten. Mixture van salpeterzuur en zwavelzuur? Of ipv die laatste zoutzuur. 3:1 ratio iig. Weet wel dat ooit mensen er een nobelprijs in hebben opgelost, zodat ie niet gestolen werd. En toen later het goud weer teruggewonnen hebben. Supergaaf :D

Correct, het is een mengsel van zoutzuur en salpeterzuur (in 3:1 verhouding, wist ik niet). Het heet koningswater omdat inderdaad goud, (ook wel de koning der metalen volgens Wikipedia), erin opgelost kan worden.

The floor is yours :)

Nice! In 1978 componeerde Roger Roger muziek voor het bevorderen van de groei van planten. Hoe heet zijn compositie?