:D

Ik gok 1890, Eiffel, Marianne.

Geplaatst in ergens eind 19e eeuw, zeg tussen 1880 en 1890, het was een geschenk uit Frankrijk, dus de ontwerper zal wel een maffe Fransoos zijn die zijn buurvrouw als model gebruikte.

Geen idee eigenlijk.

Laat maar.

O, ik zie net dat ik me niet hoef te schamen: de interne staalconstructie is ontworpen door Gustave Eiffel.

HaJee, ongeveer goed. 1886, Bartholdi was de ontwerper en zijn moeder Marie stond model.

Dit is Maurice trouwens.

Je moet niet zo snel het goede antwoord geven. Misschien was er echt een 'knappe jongen' die het wist.

Lech Walesa

Gaat het vanavond weer los in de Toeter? Ik ben dan iig wel van de partij!

Lech Walesa

Wie gaan er zometeen naar de Toeter???

Ik ga een avondje niet, Pytric en Maurice ook niet volgens mij.

shit, had de vrijheidsbeeldvraag wel ongeveer geweten. Wat mooi is aan het vrijheidsbeeld, is dat hij een hele lange tijd op een sloopplaats heeft gestaan in New York omdat niemand hem ergens wou neerzetten. Totdat een Amerikaan Joseph Pulitzer (van de Pulitzer prijs) voldoende geld had verzameld om er een sokkel voor neer te zetten. Anders was het waarschijnlijk al lang gesloopt.

Jurjen, aangezien jij de knappe kop was die het ook had geweten als Maurice zn mond eens niet voorbij had gepraat mag jij de volgende vraag verzinnen.

Doe maar iets met Samuel Huntington en Francis Fukuyama.

Wie heeft "Jantje zag eens pruimen hangen" geschreven?

Ook bekend van enkele kerkelijke liederen (zie register in je proefbundel).
Het gaat om Hieronymus van Alphen.

Aung San Suu Kyi vecht in Birma voor democratisering, ze zit de laatste jaren opgesloten in haar eigen huis. Haar vader was ook al zo'n vrijheidsstrijder, hij overleefde het niet. Hij stierf erg jong door moord.

Wie was de moordenaar of welke functie heeft de moordenaar uitgeoefend?

De Birmese minister voor de vrijheid van meningsuiting?

arnold ga en werken!

Maar 't is wel een minister. Alsof jij niet de hele tijd loopt te chatten.

Wat geldt als het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld, waar ligt het en hoe hoog is het?

Ze gebruik(t)en er rieten bootjes.

Het Titicacameer. Ligt in Peru, en volgens mij ook in Bolivia. En het ligt heel hoog. Bovendien is het het grootste meer van Zuid-Amerika.

Rinze schreef: Aung San Suu Kyi vecht in Birma voor democratisering, ze zit de laatste jaren opgesloten in haar eigen huis. Haar vader was ook al zo'n vrijheidsstrijder, hij overleefde het niet. Hij stierf erg jong door moord. Wie was de moordenaar of welke functie heeft de moordenaar uitgeoefend?

Volgens mij was het niet alleen een minister, maar was het zelfs de minister-president.

Stieneke schreef: de minister-president.

Correct, stel weer es zo'n mooie in-je-liedbundel-opzoek-vraag!