Jaja, daarom kan ik nu weer aan de slag!

RJ schreef: Stom, als je in de UB niets doet moet je 's nachts werken. Had iemand mij dat eerder kunnen vertellen?

Dat leert de ervaring snel genoeg, Rene. Maar er zit ook een positieve kant aan dat 's nachts werken volgens mij, ten minste als het een geslaagd resultaat kent.

Volgens mij loop je wel regelmatig hard, of niet Rene? Dan ken je vast wel de zogenaamde 'runners high': als je lang hardloopt, komt er endorfine vrij in je hersenen wat je een goed gevoel geeft. Nu, telkens als ik 's nachts doortrek komt er een dergelijk gevoel bij mij op. In het begin baal je ervan dat je moet doorwerken en wil je graag pitten. Maar ik zeg je: 's nachts werken en overdag niets doen in de UB, dat is je toekomst! Je kunt de kick verhogen door de deadline steeds dichterbij te laten komen, en dus steeds dieper in de nacht te beginnen. Op den duur moet je andere dingen proberen om toch aan je kick te komen. Dan schrijf je je essays niet meer in het Nederlands, maar in het Frans bij voorbeeld. Dat is toch weer net ietjes uitdagender, en dat verhoogt uiteraard de kick als je het toch weer geflikt hebt vlak voordat je wekker gaat. Serieus Rene, dit is je toekomst, wen er maar aan!

Tip: als je ooit nog eens in Frankrijk 's nachts moet werken, neem dan wel je eigen Red bull mee, want dat spul is hier verboden, bizar genoeg.

Mag ik even wat kwijt: kunnen we ook een soosavond doen over mensen die in de UB uit hun neus eten!? Ik ga hier over mn nek van die jongen naast mij!

Hihi, moet je hier komen zitten, Pieternel. Ook nog aardig fris, wel lekker.

Hier?

Herbsgarden

Wie vind jij viezer, Pieternel, mensen die hun snotjes opeten of zij die het nodig vinden hun vondsten onder hun stoel of tafel te verstoppen? Afgezien van de mensen hun snotjes wegschieten, uiteraard. Na alle bus- en treinreizen en bezoekjes aan de UB ben ik er nog niet over uit. Sommige mensen zoeken trouwens ook veel te lang naar hun snotjes. Als je al gaat schatgraven, dien je de schat eerst zorgvuldig te lokaliseren om vervolgens recht op je doel af te gaan.

Blaat.

Hier = om de hoek. Maar, helaas, het zit hier ook al aardig vol.

Ik ga er toch even op in, die scriptie kan best even wachten.

Ik vind het echt het allerallerallerviest als mensen het opeten. Ik heb het zelf echt nog nooit gedaan, en het staat me bijzonder tegen. Ik vind het echt vreselijk als mensen dat doen! Waarom in vredesnaam? Waarom?! Kan iemand mij uitleggen waarom mensen dat doen? Ik ben zelf ook echt niet de meest nette persoon, maar hier trek ik echt de grens. Ik vind een uitgedroogt snotje duidelijk minder erg. Ook heel erg, maar echt minder (ik zit hier met kokhalsneigingen in de ub, misschien zijn er ook wel weer mensen die daar niet tegen kunnen). Zou dat soort mensen ook de snotjes van iemand anders op kunnen eten? Als ze dan wat vinden aan zo''n bankje, wat nog een beetje smeuig is? Of oorsmeer? Of van die oogsnotjes, eten ze die ook? Nu moet ik echt ophouden trouwens, anders loopt het niet goed met me af.

Oorsmeer is duidelijk veel viezer dan snotjes. Dat eet niemand.

Om nog een wijze les mee te geven: accepteer jezelf.

Nou, als je van bitterzoet houdt, dan is oorsmeer wel wat (niet dat ik dat lekker vind). Ik snap niet en geloof ook niet dat Pieternel nog nooit een snotje heeft gegeten. Je weet niet wat je mist, omdat je nog nooit zoiets naar binnen hebt gewerkt. Dan vind ik het raar dat je wel met een waardeoordeel komt richting een jongen, die wél kan genieten van een geel-groene rakker uit zijn neus.
Ik denk trouwens dat een snotje opeten hygiënischer is dan het onder een tafel te stoppen. In je maag zit genoeg zuur om de bacteriën die in de snotjes zitten te doden. En anders is het een uitdaging voor je immuunsysteem.
Nog een ander licht op de zaak: mensen slikken vaak snot door dat achter in hun keel zit, dus ook jij Pieternel.

Misschien is dit wat voor de persoon naast je:

Maar doorslikken is was anders dan een stukje wat half hard is geworden met je vingers uit je neus halen en vervolgens oppeuzelen! (Kauw je er ook op, sabbel je erop, of slik je het direct door?) Trouwens, doorslikken zie je tenminste niet, waarom die omweg?

Je wilt me nu toch niet duidelijk maken dat iedereen dit wel eens doet? Wil iedereen die niet uit zijn neus eten dat hier even aangeven?

Niets is erger dan een "fluitje-in-je-neus". Het kan meestal alleen verholpen worden door een fikse graaftocht door het decibel producerende neusgat. Ik denk dat veel mensen weleens last daarvan hebben gehad en daarvoor deze uiterst effectieve behandeling hebben uitgevoerd.

Ja maar, dan hoef je het niet gelijk op te eten?? Heb ik echt geen medestanders in dezen? Please? Anders raak ik wel heel erg teleurgesteld in de wereld. Ik zie de hele tijd allemaal uit hun neus etende mensen voor me. Ik kan me bijvoorbeeld echt niet voorstellen dat Stieneke uit haar neus eet. Of Henri L. Of Dick. Ben ik echt alleen?

Ik kan me ook niet voorstellen dat de koningin een enorme bolus kan draaien, dus misschien hebben die mensen ook wel een kant die je tot voor kort niet kende.

Ik zit dan wel niet in de UB, maar ik heb hier wel een mening over. Ik vind het ook ranzig en heb ook werkelijk nooit een snotje opgegeten. Wel in mijn neus lopen wroeten, daar is niks mis mee. Het kan soms opluchten, of inderdaad dat geluid weghalen. Maar eten...

Een pak van mijn hart. Kan ik dat beeld ten minste van mn netvlies wissen.

Nog meer mensen?

Wat ik me afvraag: wat doe je er dan mee? Smeer je het dan aan de tafel of schiet je het weg in zo'n balletje? Dat vind ik namelijk echt te ranzig voor woorden: stel dat je achter de pc zit en je komt via het bureau in aanraking met snotjes van andere mensen!

Ik ben van mening dat in je neus peuteren in het openbaar gewoon niet hoort, ongeacht wat je vervolgens met die snotjes onderneemt. Als je last hebt van zo'n fluitje in je neus of een dergelijke andere irritatie die veroorzaaakt wordt door snot, trek je dan gewoon even terug op het toilet of gebruik een zakdoekje.

Trouwens, als we het hebben over doorslikken van snot, praten we dan over het doorslikken van iets wat toevallig in je keel terechtkomt? Wat ik namelijk ook uiterst guwelijk vind is dat gesnorkel dat sommige mensen produceren terwijl ze het snot vanuit hun neus hun keelholte in proberen te 'trekken'. Daar kan ik nou van over mijn nek gaan.

Is het trouwens ook zo dat hoe meer je in je neus peutert, hoe meer snot je lichaam produceert?

Ik peuter ook zelden in mijn neus, maar kan niet ontkennen het ooit gedaan te hebben.

Nou bij mij houdt het antwoord tweeërlei in.

  1. Ik vind het een ontzettend smerig gezicht als iemand in mijn buurt uit zijn/haar neus eet. Heel onsmakelijk.
    (even terzijde: moet je voor de grap eens opletten als mensen niezen wat ze met hun hand doen waarin ze geniest hebben...... soms wordt het heel tactisch aan de broek afgeveegd of soms nog erger, door het haar..!!)

  2. Zelf vind ik het heerlijk om een hard stukje, wat gewoon in de weg zit uit mn neus te halen en op te eten. Maar ik weet dat er een gevaar in schuilt. Het is erg verslavend. Ik wil altijd meer en ga altijd door (bodemdrift). Misschien moeten we een avond beleggen over snotverslaving.

Ik heb ook wel eens in de neus gepeuterd, maar wat ik er vervolgens meestal mee doe is wegspoelen bij een wastafel oid. Of in een wc papiertje of zakdoekje. De enige goede oplossingen, vind ik.

Dat gerochel staat mij inderdaad ook niet aan.

Maar even eerlijk ilja, eet je het nu op of niet?