Infamous angel

Bij dezen een (her)inventarisatie van GSV'ers die allemaal mee willen wielrennen. Ik had gehoord dat er al zoiets bestaat/bestaan heeft, maar daar heb ik weinig van meegemaakt. Het lijkt mij heel tof om met een grote groep, redelijk serieuze renners de noordelijke provincies eens te gaan verkennen. Snelheid is wel van belang maar speelt geen hoofdrol. Wel leuk om kop-over-kop te gaan fietsen, tussensprinten, etc. Meldt je hier aan als je mee wil doen. Vereisten zijn: Een goede racefiets, goede kleding en natuurlijk een serieuze inzet.

Ik zou best mee willen doen, alleen ik vind het nogal wat om mijn racefiets in een zeer eenvoudig in te trappen schuurtje te stoppen. En om mijn fraaie fiets nou het hele jaar in mijn kamer te laten staan... Hoe hebben 'jullie' dat eigenlijk?

Mocht ik tijd hebben dan heb ik ook wel (weer) interesse. Sloot waarschijnlijk ook wel en wie weet Matthijs de Vries. En De Boer?

Goed zo, een topic naar mijn hart. Jan, leuk dat je deze topic opent. Ik ben er hartstikke voor om elke week een avondje te gaan fietsen. Ik doe dus mee. Verder willen de beide Oosterhuizen (helperoostsingel)misschien ook wel meedoen. Sloot moet z'n fiets even voorzien van nieuwe banden en misschien wil Veldkamp (Hans) ook wel.

Afgelopen jaren startten we telkens op maandag vanaf "Jantje zag eens pruimen hangen". Laten we dit zo? Om een uur of 19.15 uur.

Joachim Sickbock

Het lijkt mij ook leuk. Alleen heb ik geen racefiets maar een soort mountainbike. Maar ik haal gewoon de bagagedrager dur vanaf, dan is het net een racefiets!

agent_Fox_Mulder

Lijkt me best leuk, maar ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als RJ, ik zet mijn race monster liever niet in een makkelijk in te trappen schuurtje (Hij staat nu nog in een totaal van de buitenwereld afgesloten en door hekwerken en prikkeldraad omgeven sub-urban community) en ik denk dat ryco en jasper het niet leuk vinden als dat ding het hele jaar in de woonkamer staat. Dus dan is de vraag waar te stallen?
Ps. maandag is lastig :oops:

agent_Fox_Mulder

Een 'soort' mountainbike zonder bagagedrager is geen racefiets, maar een fiets waar je op kunt racen, maar als je er hard op kunt mag je het voor jezelf wel een racefiets noemen :twisted:

Nou, dat wil ik wel proberen, alleen moet ik alles nog aanschaffen. Waar kan ik broek (en jasje?) en schoentjes aanschaffen.

agent_Fox_Mulder

Als je internet hebt kijk je gewoon op google, en zoek je op racefietsen groningen oid :wink:

Geertsma schreef: Sloot waarschijnlijk ook wel

Klopt.

deboer schreef: Sloot moet z'n fiets even voorzien van nieuwe banden

Klopt.

deboer schreef: misschien wil Veldkamp (Hans) ook wel.

Misschien wel, Als we een beetje de betere bospaadjes nemen ben ik er wel bij denk ik, hoewel ik maandag-avond (in elk geval voorlopig nog) niet kan.
Serieus: Maar ik ben niet zo van het wegrijden, doe mij maar ruige bospaadjes etc. dus de kans dat ik meedoe is nihil, hoewel ik misschien wel eens incidenteeel mee ga doen.

Eduard schreef:
deboer schreef: Sloot moet z'n fiets even voorzien van nieuwe banden

Klopt.


Hé Sloot, die avatar, is dat je racefiets?
Geertsma schreef: Hé Sloot, die avatar, is dat je racefiets?

Ja Sloot, je kunt wel denken 'een motorfiets is ook een fiets', maar zo werkt het natuurlijk niet hè!

Hans, weet jij misschien wat 'ruige bospaadjes' in de buurt van Groningen? Heb hier nl. een mtb staan die wel wat modder lust! Of is het hier alleen maar gras tot aan den einder?

Als mountainbikes met wegbanden ook mee 'mogen' heb ik ook wel zin om (af en toe) mee te fietsen. Om ff een id te krijgen: Wat waren vorig jaar de gebruikelijke afstanden en snelheden?

Je kunt vanuit het Stadspark richting Norg fietsen. Bij mijn weten heb je daar wel wat leuke bospaadjes.

Infamous angel

Leuk dat er al zoveel reacties zijn, iedereen is welkom. Wat dag en tijd betreft kunnen we, als we een (leuke) groep hebben, wel overleggen. Wel 1 opmerking, de tijd is een beetje a/d late kant denk ik. Het wordt steeds vroeger donker en dan ben ik liever al thuis.

DonaldDuck schreef: Nou, dat wil ik wel proberen, alleen moet ik alles nog aanschaffen. Waar kan ik broek (en jasje?) en schoentjes aanschaffen.

Voor kleren en tweede hands fietsen kan je altijd ook nog kijken bij fietsenmaker Dik a/d Bedumerweg (rechter weg bij de splitsing a/h eind v/d Nieuwe Ebbinge, dan het begin) of Van Ellen tegenover de Halfords in de Oude Ebbinge. De vraag is: Hoeveel heb je ervoor (over)? Ik wil natuurlijk graag bijstaan met raad (en evt. daad).

Wat dat stallen betreft, ik heb hem nu op m'n slaapkamer staan. Past goed! Toen ik in de Aqua-flat woonde stond mijn racefiets gewoon in de gang. Kan best, soms stonden er zelfs 2.

Fleurke, meen je dat serieus? Er zitten, denk ik, nog wat haken en ogen aan. Bv. wat voor banden heb je. Ik denk dat, als het een soort mountainbike is, deze te breed zijn. Niet echt handig voor een snelle fietser. Verder zijn clip- of clipless-pedalen ook er handig. Als dat voor jou geen probleem is, staat het je altijd vrij mee te doen!

Tot nu toe doen mee:
De Boer
Geertsema (evt.)
Sloot (2x, en MOTORfietsen lijken net racefietsen, maar zijn uitgesloten van deelname)
Fleurke (serieus?)
Zielman (alleen hier nog niet aangemeldt, wilde opzich wel)

Potentiele deelnemers:
Mulder (stalprobleem = geen probleem)
Jongsma (idem)
Slager (alleen nog een fiets en kleren?)

Spreek mensen aan over het bestaan van dit toppic (bv. Oosterhuizen, Plas, etc.) die evt. geinterresseerd kan zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dan kunnen we zo snel mogelijk van start.

dus we gaan fietsen. mooi. overigens doe ik alleen mee als we zonder tassen fietsen, dat is me niet zo goed bevallen...

daarbij zie ik t liefst mn fiets onder de modder zitten, die asfaltwegen hoeven van mij niet per se. maar als er niets anders is...

ps: mountainbikers vertragen de zak wel een beetje. voor de snelheid/ruigheid is t t tofste om te splitsen.

Iceman schreef: Leuk dat er al zoveel reacties zijn, iedereen is welkom. Wat dag en tijd betreft kunnen we, als we een (leuke) groep hebben, wel overleggen. Wel 1 opmerking, de tijd is een beetje a/d late kant denk ik. Het wordt steeds vroeger donker en dan ben ik liever al thuis.

Met vorige fietsclubjes fietsten we meestal 40 a 50 km. Ben je rond 21.00u. weer terug.

Iceman schreef: Geertsema (evt.)

Wil niet lullig doen, maar 't is zonder 'e' in het midden. :)

Hmm, ik heb geen probleem volgens Iceman.... Nou goed, dat zal wel. Ik acht het niet uitgesloten dat ik een keertje mee kan doen. Wanneer beginnen we, maandag a.s. ?