HP schreef: Ik wil graag een keer mee fietsen alleen kan ik niet zo vaak. Woensdag- en vrijdagavond zijn de enige avonden dat ik tijd heb om te fietsen. Maandag en donderdag korfbal... (teveel sporten is ook niet goed!) Wellicht is het mogelijk om aan het eind van de middag een keer op de fiets te stappen wat misschien meer mogelijkheden biedt. Wie kan er nog meer op de woensdag- en de vrijdagavond? :roll:

Misschien voor volgende week een optie. Ikzelf heb met nog een aantal afgesproken donderdag om 16.45 uur te fietsen vanaf "Jantje zag eens..."

Hoe lang ben je dan ongeveer onderweg???? Ik moet met de half acht trein weer naar winsum toe of kunnen we richting winsum fietsen zodat ik daar kan blijven. Het hoge noorden blijft mooi, en vanaf Jantje..... moet dit ook te bereiken zijn....

en wie zijn de anderen???

Infamous angel

Daar ben ik er een van. Het is trouwens wel zo handig dat iedereen zich van te voren ff hier opgeeft, zodat we weten op wie we moeten wachten! Niet hier opgegeven = Optijd zijn of 'de boot' missen. Verder duurt zo'n rit +/- 1.5 - 2 uur en is aan te passen aan speciale wensen.

De Boer, het tempo lag idd redelijk hoog, maar het verbaast me dat jij aangeeft dat je moegereden bent. Jij hielt het nog het beste uit, volgens mij. Je conditie een beetje overschat?
Ik ben er donderdag ook bij, back and better than ever! Lijkt me weer leuk, die sprintjes :wink:

Ga er maar niet vanuit dat ik kan. Als ik een keer wel kan, zorg ik wel dat ik er op tijd sta.

Koning sprint is erbij, donderdag!

Net een fietsje aangeschaft. Een oudje, maar functioneert nog prima. Ik heb nu nog een probleempje en dat zijn de schoenen. Die kan ik op marktplaats.nl wel vinden, maar ik heb het idee dat er verschillende kliksystemen bestaan. Wie kan mij uitleggen wat ik nodig heb bij welk pedaal?

De boer jij gaf volgens mij al aan dat je gewone pedalen had met een riempje of een beugel ofzo. Die zijn dus uit de handel. Het is allemaal kliksysteem. Als ik het nog snel in orde krijg, hoop ik morgen mee te fietsen.

Eduard schreef: Koning sprint is erbij, donderdag!

Trek je groene trui alvast maar uit de kast, ik neem de bolletjestrui mee!!

Donald Duck schreef: Net een fietsje aangeschaft. Een oudje, maar functioneert nog prima. Ik heb nu nog een probleempje en dat zijn de schoenen. Die kan ik op marktplaats.nl wel vinden, maar ik heb het idee dat er verschillende kliksystemen bestaan. Wie kan mij uitleggen wat ik nodig heb bij welk pedaal? De boer jij gaf volgens mij al aan dat je gewone pedalen had met een riempje of een beugel ofzo. Die zijn dus uit de handel. Het is allemaal kliksysteem. Als ik het nog snel in orde krijg, hoop ik morgen mee te fietsen.

Daar heb ik geen verstand van, als je denkt dat er verschillende bestaan kun je het beste even met je trapper naar de fietshandelaar gaan en kijken wat er is. Dan weet je zeker welke maat je nodig hebt.

In de aanbieding:

Fraai Setje Look pedalen, inclusief NorthWave schoeisel.
Slecht één jaar gebruikt, ready-to-go met reserve schoenplaatjes(!)
Voor de snelle beslisser: € 50,-
interesse: 050-5719911
(van een oud-vrouwtje geweest, altijd binnengestaan en nooit écht op getrapt!)

(Vanaf half Okt. te koop met Fiets, Stevens Aspin, 58cm(1,75-1.90m), zwart, Shimano Ultegra afgemonteerd én wielen, Mavic Cosmos voor € 1100.- van het zelfde oude vrouwtje geweest)

Infamous angel

Je hebt look-pedalen. Zie hier boven. Verder ook nog SPD. Dat zijn de meest gangbare types. Look schoenen hebben een 'hak' voor op de schoen en zijn slecht geschikt om mee te lopen. SPD is meer geintegreerd in de schoenen en kun je beter mee lopen (handig voor ATB). Verder weet ik niet wat alle voor en nadelen zijn.

Tsjonge Hans, dat oude vrouwtje had dan wel een heel goede smaak, met al die spullen :wink: Ze moet wel heel sportief zijn.

DonaldDuck schreef: Net een fietsje aangeschaft. Een oudje, maar functioneert nog prima. Ik heb nu nog een probleempje en dat zijn de schoenen. Die kan ik op marktplaats.nl wel vinden, maar ik heb het idee dat er verschillende kliksystemen bestaan. Wie kan mij uitleggen wat ik nodig heb bij welk pedaal? De boer jij gaf volgens mij al aan dat je gewone pedalen had met een riempje of een beugel ofzo. Die zijn dus uit de handel. Het is allemaal kliksysteem. Als ik het nog snel in orde krijg, hoop ik morgen mee te fietsen.

Zie Pieter op z'n "nieuwe" Bianchi maar eens te verslaan, dat gaat nog knap lastig worden :wink:

donaldduck: als je die schoenen hebt geregeld, zou k eerst maar s n keer heel goed gaan oefenen voordat je ermee gaat touren. er zijn nog wel s wat gewenningsverschijnselen, bijvoorbeeld dat je je schoenen niet los krijgt voor t verkeerslicht...
spd-s zijn makkelijker los t klikken dan looks

Ik hou idd niet van gevaarlijke situaties. ik draag dan wel een helm, maar ik heb geen zin mijn benen te moeten scheren, omdat er waaghalzen rondfietsen die instabiel op hun voertuig zitten :wink:

Als er nog mensen op zoek zijn naar een wielershirtje: het fietsenzaakje bij de ACLO (zernike) heeft een GIRONINGEN shirt in de aanbieding voor 15 euro. Deze heb ik ook al maar dat maakt niet uit. Verder hebben ze hier ook tweede hands racefietsen. Ik heb zelf hier een maand geleden mijn fiets gekocht (€125).

Oh ja. Ik kan niet mee vanavond. SUC6 allemaal.

Komende maandag 8 september gaan we weer fietsen, daarbij is iedereen welkom die in het bezit is van een racefiets. We gaan om 16.45 uur weg bij "Jantje zag eens pruimen hangen" in het noorderplantsoen. Kijk ook naar tips hierboven als je nog geen materiaal hebt en toch graag wilt meefietsen.

Tot maandag!!!

Lijkt mij (Rik Roskam) hartstikke tof om mee te doen. Ik heb thuis een racefiets staan en was al van plan die een keer naar Groningen te halen. Het probleem is dat ik geen kamer en dus ook geen fatsoenlijke stalplaats heb. Ik hoop dat ik dat kan regelen en als alles meezit ben ik er maandag bij. Wacht niet op mij, als ik er niet op tijd ben heb ik m'n fiets nog in Nijverdal en doe ik maandag dus nog niet mee.

Jammer dat ik op maandag tot 20u verplicht college heb.... :cry:

Ik tot 6 uur :( . Toch denk ik dat ik morgen maar eens op de fiets naar Groningen race, kan ik misschien donderdag meefietsen.

:?: Zijn er ook mensen die op woensdag kunnen?? :D

Zoals het nu lijkt fietsen we op maandag en op donderdag, beide keren om 16.45 uur. Als er animo voor is, is het best mogelijk een keer vaker te fietsen, bijvoorbeeld op de woensdag, dat lijkt me nog niet zo'n raar idee.

Het zou leuk zijn wanneer ook vrouwen met de club meedraaiden, anders blijft het altijd een typische mannen-aangelegenheid.

Rik, je bent ook van harte welkom, oefen alvast even voor de tussensprintjes!!! :wink:

Morgen = maandag vertrekken we sowieso om 16.45 uur. Het is trouwens ook mogelijk een keer een college te skippen. Later fietsen is niet mogelijk, omdat het al vroeg donker is.

Degene die in het weekend wel eens willen fietsen, daar ben ik ook wel voor. Zaterdagmiddag is een heerlijke middag om te genieten van het weer en één te zijn met de natuur (blablabla...)

Tot morgen allemaal

deboer schreef: Het zou leuk zijn wanneer ook vrouwen met de club meedraaiden, anders blijft het altijd een typische mannen-aangelegenheid.

Volgens mij ben ik de enige vrouw (nouw ja, meisje :lol: ) die hierop gereageerd heeft, ik hoop dat er nog meer komen! En op een donderdag kan ik vast wel een keertje meefietsen :lol:

Dus jongens: watch out, here I come! :wink: