Net een boek voor Sinterklaas gekregen, De Jericho-Sanctie. Ziet er wel spannend uit. Verder is HP echt geniaal geschreven, supersnappend, maar ook zo grappig, ik lig dubbel als ik dat lees. De boeken zijn trouwens 100x beter dan de film en de Engelse boeken zijn nog eens 100x beter dan de Nederlandse.

Mijn absolute favoriete serie is van Thea Beckman: ''Geef me de Ruimte'', ''Triomf van de verschroeide aarde'' en ''Rad van Fortuin''. Al minstens 4 keer gelezen, maar blijft leuk. Geschiedenis van de Franse en Engelse oorlog gezien vanuit een Belgisch meisje/vrouw en haar man die als muzikanten door Frankrijk trekken.

Ik vind dit topic echt een goed idee, je pikt heel wat leuke titels op.

De Jericho-sanctie van Oliver North is inderdaad een leuk, boeiend en spannend boek. Een tijdje terug was het ook nog eens heel actueel, aangezien het over kernwapens, Irak, inlichtingendiensten e.d. gaat.
Je vindt 'm vast leuk!

keet schreef: Ik heb 'm in de kast staan, je mag 'm lenen, leuk voor op kamp!

Hier nog een leuke kamptip, toch Arend? ;)
'Het wonderbaarlijke Voorval met de Hond in de Nacht' van Mark Haddon. Makkelijk te lezen boek vanuit het gezichtspunt van een autistische jongen. Heel boeiend. Enigst nadeel: als je 'em uit hebt, ga je n beetje autistisch denken...

haha er is nog wel een nadeel hoor, als je hem net niet helemaal uit leest, raak je hem kwijt...

@ Keet, neem maar mee, lijkt me erg leuk.

agent_Fox_Mulder
Mausie schreef:
agent_Fox_Mulder schreef: Nu knielen op een bed violen aan het lezen. Afgelopen week de beide boeken van Jonathan Safran Poer gelezen en heb nog twee liggen van Orhan Pamuk (Sneeuw en Ik heet Karmozijn). Verder heb ik geen Harry Potter in huis maar je kunt het beste met het eerste deel beginnen annejo anders snap je niks van het zeer complexe verhaal (leuke film deel 4)

'Knielen op een bed violen' heb ik nu uit. Prachtig geschreven. Heel nauwkeurig. Wat er in gebeurt, is nogal triest en maakt je niet bepaald vrolijk, maar het is volgens mij heel goed om er eens over te lezen. Over hoe bang mensen voor God en voor Zijn oordeel kunnen zijn, hoe wanhopig ze proberen rechtvaardig te leven voor God. Echt heel erg.

Ik begin nu in Jonathan Safran Foer 'Extreem luid en ongelooflijk dichtbij'. Wat vond jij daarvan, Peter?

Het is een goed boek, Foer schrijft erg mooie zinnen, maar ik heb altijd een hekel aan overmatig grof taalgebruik. Daar komt nog bij dat een jongetje van 9 oid wel erg volwassen lijkt te denken. Dus een paar minpuntjes aan het boek, maar alleen al door de layout lezenswaardig.

Jackhals schreef: @ Keet, neem maar mee, lijkt me erg leuk.

Shit, vergeten. Je krijgt hem bij de volgende keer basketballen :D

Heb gister 'Het zwijgen van Maria Zachea' van Judith Koelemeijer uitgelezen. Was echt lang geleden dat ik een boek had gelezen (uitgezonderd studieboeken).
Maar het boek gaat over twaalf broers en zussen - die allemaal rond de Tweede Wereldoorlog geboren zijn - die hun moeder verzorgen in de laatste periode van haar leven. Er wordt de hele tijd een blik geworpen in het verleden. De hoofdstukken zijn door ieder afzonderlijk kind ingevuld, van ouds afaan. Wel mooi om te zien dat ze een zelfde periode allemaal op een andere manier beleven en ook anders tegen hun ouders aankijken.

En wat nou leuk is, mijn moeder komt zelf uit een gezin van 11 kinderen en toen heeft m'n zus haar het boek cadeau gedaan omdat ze er misschien dingen in zou herkennen. En m'n moeder gaf toe dat er wel wat gelijkenis was. En zelfs ik zie wel wat dingen die ik hetzelfde heb, alleen is de tijd nu natuurlijk heel anders dan toen.

CoCo schreef: Maar het boek gaat over twaalf broers en zussen... En zelfs ik zie wel wat dingen die ik hetzelfde heb, alleen is de tijd nu natuurlijk heel anders dan toen.

Ook elf broertjes en zusjes...?

Wat betreft dit onderwerp: ik heb in september vier boeken gekocht, omdat ik dacht dat ik wel veel zou lezen als ik elke week 8 uur moet reizen. Dat viel tegen: ik heb er tot nu toe eentje uit en ik zou niet weten wanneer ik verder had moeten lezen... :)

Rossatron schreef: ... Ook elf broertjes en zusjes...? ...

Geen elf, maar tien (8 zussen, 2 broers). ;)

CoCo schreef:
Rossatron schreef: ... Ook elf broertjes en zusjes...? ...

Geen elf, maar tien (8 zussen, 2 broers). ;)

Wow, familietraditie?

Mausie schreef: 'Knielen op een bed violen' heb ik nu uit. Prachtig geschreven. Heel nauwkeurig. Wat er in gebeurt, is nogal triest en maakt je niet bepaald vrolijk, maar het is volgens mij heel goed om er eens over te lezen. Over hoe bang mensen voor God en voor Zijn oordeel kunnen zijn, hoe wanhopig ze proberen rechtvaardig te leven voor God. Echt heel erg.

Nu op Netwerk: Jan Siebelink... vannacht een herhaling :wink:

CoCo schreef: Heb gister 'Het zwijgen van Maria Zachea' van Judith Koelemeijer uitgelezen.

Deze is inderdaad mooi. Lijkt wel wat op De eeuw van mijn vader.

Ik ga binnenkort de tip van Peter M. opvolgen: Orhan Pamuk, Het nieuwe leven. Ben benieuwd of zo'n turk een beetje kan schrijven.

Zei ik dat?

agent_Fox_Mulder

Ik had je sneeuw aangeraden, maar als je eigenwijs wil zijn... Ik wil alleen geen verhalen horen van het was niks, want dan heb je gewoon niet het goede boek gekozen. De gravin van Parma was trouwens een goede tip. (het zwijgen van maria zachea lijkt alleen qua tijdsspanne op de eeuw van mijn vader, het verhaal van Koelemeijer is veel mooier om te lezen)

Mausie schreef: De Jericho-sanctie van Oliver North is inderdaad een leuk, boeiend en spannend boek. Een tijdje terug was het ook nog eens heel actueel, aangezien het over kernwapens, Irak, inlichtingendiensten e.d. gaat. Je vindt 'm vast leuk!

Ik denk het ook, had em mee op regiokamp maar veel te gezellig om te lezen!! Bovendien lijkt me dit wel zo'n boek dat als je eenmaal begint je niet meer kan stoppen, dat bewaar ik dus even voor een beter tijdstip.

CoCo schreef: Heb gister 'Het zwijgen van Maria Zachea' van Judith Koelemeijer uitgelezen.

Lijkt me een leuk boek! Wil ik ook graag lezen.
Vooral omdat het over familie-relaties gaat... ;)

Nu: Fateless van Imre Kertesz.

Nu: Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Gister: 'Genezing van de krekel' van Toon Tellegen, goed boekje..

MaaT schreef:
Mausie schreef: 'Knielen op een bed violen' heb ik nu uit. Prachtig geschreven. Heel nauwkeurig. Wat er in gebeurt, is nogal triest en maakt je niet bepaald vrolijk, maar het is volgens mij heel goed om er eens over te lezen. Over hoe bang mensen voor God en voor Zijn oordeel kunnen zijn, hoe wanhopig ze proberen rechtvaardig te leven voor God. Echt heel erg.

Nu op Netwerk: Jan Siebelink... vannacht een herhaling :wink:

En vorige week in gesprek met 'Andries'. En gisteren in het Groot Dictee der Nederlandse Taal.

Dat was een goeie tip van je, Stieneke. Een goed gesprek met Andries.