Beste Groningers,

  1. Discussiëren via een forum werkt toch niet, omdat je niet door je lichaamstaal kunt laten zien of je iets wel of niet meent. Daarom moet élke posting die de neiging heeft inhoudelijk te worden met een zekere gereserveerdheid gelezen worden.

  2. De meeste VGST'ers zegt de naam 'Kiffen' niets. Op het moment dat ik las dat een van de GSVG'ers uit het busje was gestapt om een koprol te maken, dacht onbewust dat Kiffen dit wel geweest zou zijn. Dat heeft dus overduidelijk niets met alcohol of wat dan ook te maken, dat is gewoon eigen aan 'de Kiffen'. Zo zijn er nog wel meer zaken die door sommige VGST'ers onder de noemer 'zat' vallen, terwijl het allemaal wel meevalt. Ook ik heb gelachen om de overtrokken reacties van VGST'ers hierover. Dat punt hoeft dus ook niet meer bediscussieerd te worden wat mij betreft. Niet iedereen die onverwacht gedrag vertoont doet dit door alcohol. Bij sommigen is het misschien wel genetisch bepaald.

  3. Het is bij een discussie of debat gebruikelijk om met argumenten te komen, eventueel onderbouwd met feiten. Op de interpretatie van feiten kunt u ingaan, of u kunt argumenten onderuit halen door een betere verklaring te geven. VGST'ers staan open voor discussie, dus ga niet lopen beweren dat we de enige mogelijke waarheid verkondigen. Bovendien maakt bijv. am. Kramer zich een beetje ongeloofwaardig met uitspraken als 'Ik krijg namelijk het gevoel dat jullie helemaal niet op een normale manier willen discussieren' of 'Maar ik heb alle kritiek weggerelativeert [...] omdat ik het heel erg vind dat er een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven'
    U gaat er dus van uit dat uw voorstelling van zaken de enige juiste is en dat uw manier van discussiëren de enige juiste is?

Dat boeit mij allemaal niet zo, en het zal me worst wezen wat nou wel of niet precies waar is, maar het zou wel mooi zijn als iedereen ook een beetje kritisch op zichzelf kan zijn. (nogmaals voor de GSVG'ers die wat trager zijn van hart: wat ik zeg is NIET de absolute waarheid, maar slechts mijn visie op een gedeelte van de werkelijkheid. Dat betekent dat u het gerust mag ontkrachten. Net als mijn uitspraak dat ik zou beweren dat sommigen van u 'traag zijn van hart', dat is ook maar een mening, geen feit of absolute waarheid.)

  1. Laten we het hele gedoe over wat nou wel en niet precies kan bij een ramactie laten voor wat het is, omdat we daar toch niet uitkomen. Inderdaad spelen bepaalde cultuurverschillen hierbij een rol en valt niet uit te maken welke visie op de grenzen van amicale acties de juiste zijn. En de uitspraken van VGST'ers dat u 'dronken' zou zijn, moet u ons maar vergeven, zeker als ze u beledigd hebben. Daarover verder hakketakken op een forum heeft mijns inziens niet zoveel nut.

  2. De VGST vind het natuurlijk mooi dat uw vaandel bent komen halen. Het lijkt me ook niet vreemd dat in eerste instantie door de VGST enigszins beschuldigend gereageerd wordt (noem het een 'part of the game') en dat er aan uw kant vooral een gevoel van triomfantelijkheid is en van terechte nuancering van veel dingen die door de VGST genoemd worden.
    Ik hoop alleen wel dat het u is opgevallen dat de meeste VGST'ers ditmaal vrij heftig reageren. Zelfs als u alles wat u twijfelachtig vindt (zoals commotie of een koprol door een zeker iemand) en alles waarvan u ook maar een beetje vermoed dat het niet serieus bedoeld is zou wegstrepen, dan nog blijft er een beeld over dat de VGST deze actie niet echt kon waarderen, dat zij er van baalt dat er geen normale verbroedering is geweest, dat zij boos is dat er zoveel onnodige overlast is veroorzaakt en vooral dat er door veel GSVG'ers alleen maar luchtig en ludiek gereageerd wordt.

Zelfs na aftrek van alles waarover van mening verschild wordt, lijkt het er op dat er een sterk negatief gevoel heerst bij de VGST. Dat lijkt met niet goed. Van VGS-vereningen mag toch verwacht worden dat ze het goed met elkaar kunnen vinden en dat er bij problemen ook van beide kanten zowel nuancerend als ook serieus gereageerd wordt. Zelfs in het geval dat alle schuld, onredelijkheid en valse beschuldigingen aan de kant van de VGST liggen, dan nog is er een probleem dat ook de GSVG aangaat. Dan mag toch ook verwacht worden dat u er goed mee omgaat?

Voor mijn part blijft u allen lekker rustig in uw eigen stad plezier maken met elkaar. Prima. De VGST zou dat jammer vinden, maar is bereid zich bij uw wens neer te leggen. Als u geen amicale contacten wenst, is het niet aan ons om daarover te oordelen.

Het ga u goed daar in het hoge Noorden.

O ja, alles waarover u boos wordt of wat u anders ziet, is niet zo bedoeld zoals u het gelezen heeft. Ik heb nergens de intentie gehad iemand te beledigen, ik heb niet beweerd dat er ook maar íemand was die meer dan één slok alcohol ophad, ik heb niemand woorden in de mond willen leggen. Mocht dat wel zo overkomen, mijn excuses alvast (en dat terwijl het zo makkelijk was om Am. Kramer van dronkenschap te betichten, omdat hij zelf al zegt dat hij er zo zat van is).

Mag ik mijn waardering uitspreken over bovenstaand betoog?

Ja, dat mag ik: mooi gesproken zeldo.

zeldo schreef: Beste Groningers, Zelfs na aftrek van alles waarover van mening verschild wordt, lijkt het er op dat er een sterk negatief gevoel heerst bij de VGST. Dat lijkt met niet goed. Van VGS-vereningen mag toch verwacht worden dat ze het goed met elkaar kunnen vinden en dat er bij problemen ook van beide kanten zowel nuancerend als ook serieus gereageerd wordt. Zelfs in het geval dat alle schuld, onredelijkheid en valse beschuldigingen aan de kant van de VGST liggen, dan nog is er een probleem dat ook de GSV aangaat. Dan mag toch ook verwacht worden dat u er goed mee omgaat?

Helemaal mee eens, amice of amica Zeldo. Als er inhoudelijk eigenlijk niets ergs is gebeurd, maar er toch 'nare gevoelens' zijn achtergebleven in de hoofden van de vgst'ers, dan moeten we daar serieus mee omgaan.

Laten we nu verder discussiëren over hoe we het beste met de onstane situatie, namelijk het 'nare gevoel' bij de vgst'ers, kunnen omgaan. We moeten hier als zusters toch gebroederlijk uit kunnen komen!

Op het moment dat ik las dat een van de GSV'ers uit het busje was gestapt om een koprol te maken, dacht onbewust dat Kiffen dit wel geweest zou zijn. Dat heeft dus overduidelijk niets met alcohol of wat dan ook te maken, dat is gewoon eigen aan 'de Kiffen'.
zeldo schreef: Niet iedereen die onverwacht gedrag vertoont doet dit door alcohol. Bij sommigen is het misschien wel genetisch bepaald.

potverdikke kiffen, zit ik net je moeder op te hemelen, gebeurd er dit...

van dijk schreef: Ik hoop alleen wel dat het u is opgevallen dat de meeste VGST'ers ditmaal vrij heftig reageren. Zelfs als u alles wat u twijfelachtig vindt (zoals commotie of een koprol door een zeker iemand) en alles waarvan u ook maar een beetje vermoed dat het niet serieus bedoeld is zou wegstrepen, dan nog blijft er een beeld over dat de VGST deze actie niet echt kon waarderen, dat zij er van baalt dat er geen normale verbroedering is geweest, dat zij boos is dat er zoveel onnodige overlast is veroorzaakt en vooral dat er door veel GSV'ers alleen maar luchtig en ludiek gereageerd wordt.

volgens mij is dit ook een van de weinige punten waarvan wij jammer vinden dat het niet gebeurd is. het had namelijk een hoop onduidelijkheid en irritatie weg kunnen nemen als we naderhand ff een biertje waren gaan drinken met jullie. hier hadden we echter helaas geen tijd voor omdat onze voertuigen op tijd ingeleverd moesten worden (en die waren nu al te laat, kun je nagaan. we kregen dat vaandel gewoon veel te laat)

Voor mijn part blijft u allen lekker rustig in uw eigen stad plezier maken met elkaar. Prima. De VGST zou dat jammer vinden, maar is bereid zich bij uw wens neer te leggen. Als u geen amicale contacten wenst, is het niet aan ons om daarover te oordelen. Het ga u goed daar in het hoge Noorden.

volgens mij is er juist vanuit de mensen die de ramactie geplaatst hebben meerder keren aangegeven dat het de bedoeling was om snel nog een keer een biertje te gaan drinken.

O ja, alles waarover u boos wordt of wat u anders ziet, is niet zo bedoeld zoals u het gelezen heeft. Ik heb nergens de intentie gehad iemand te beledigen, ik heb niet beweerd dat er ook maar íemand was die meer dan één slok alcohol ophad, ik heb niemand woorden in de mond willen leggen. Mocht dat wel zo overkomen, mijn excuses alvast (en dat terwijl het zo makkelijk was om Am. Kramer van dronkenschap te betichten, omdat hij zelf al zegt dat hij er zo zat van is).

ik vond dit een aardig genuanceerde post. vink mooi

zeldo schreef: Beste Groningers, Als u geen amicale contacten wenst, is het niet aan ons om daarover te oordelen.

heb ik wat gemist in dit hele topic?

biertje drinken op het PVT dan maar?

Vorig jaar was amice Krol daarbij, en ik vermoed dat dat dit jaar niet anders zal zijn.

Misschien kunnen we ze laten winnen 8). Dat maakt VGST-ers vast weer blij :D.

Fantastisch, wat een actie! Op alle fronten heb ik geweldig genoten, van de voorpret tot en met de napret, welke nog steeds voortduurt!

Toch nog een kleine nuancering op eerder geposte zaken:

Verslag van de Senaat der VGST schreef: De Groningers vinden het een goed idee nu senatoren en andere willekeurige VGST' ers uit hun bed te gaan bellen met vage vragen ' waar ze nu zijn'.

Ik heb mij inderdaad uitstekend vermaakt onder andere door middel van mobiele communicatie met enkele VGST'ers. Willekeurige VGST'ers waren dit echter niet. In de eerste instantie heb ik Senatoren gebeld, echter het was enkel voicemails wat die klok sloeg, op mijnheer de assessor na. Vervolgens heb ik nog een thuisnummer van een senator gebeld, alwaar amica Post opnam. Toen zij aangaf dat zij het gesprek niet op prijs stelde, heb ik haar vriendelijk uitgelegd dat een beeindiging uiterst simpel te realiseren was door het verbreken van de verbinding. Ik hoop dat mijn beterschapswens voor haar inmiddels werkelijkheid is geworden. Vervolgens heb ik nog met de Krater gebeld(als vaandelhuis zijnde) en met Het Diana, locaties die door am. Krol werden benoemd als locaties waar wakkere, danwel direct betrokken VGST'ers moesten zijn.

Zeldo, goed gesproken! Ik hoop dat er nu een einde kan komen aan het gezeur en onbegrip op dit topic. Wat de toekomst van dit topic betreft, ben ik het helemaal eens met wederom zeldo, en Animal.

Ja, mooi gesproken Zeldo.

zeldo schreef: Beste Groningers, ... Zelfs na aftrek van alles waarover van mening verschild wordt, lijkt het er op dat er een sterk negatief gevoel heerst bij de VGST. Dat lijkt met niet goed. Van VGS-vereningen mag toch verwacht worden dat ze het goed met elkaar kunnen vinden en dat er bij problemen ook van beide kanten zowel nuancerend als ook serieus gereageerd wordt. Zelfs in het geval dat alle schuld, onredelijkheid en valse beschuldigingen aan de kant van de VGST liggen, dan nog is er een probleem dat ook de GSV aangaat. Dan mag toch ook verwacht worden dat u er goed mee omgaat?

Het was een tikje naief om te verwachten dat er serieuze reacties van de GSV komen als er gesmeten wordt met halve waarheden, overdrijvingen en dergelijke. Het is lastig serieus te zijn, wanneer je voortdurend in de lach schiet.

Maar goed, nu de humor in de posts afneemt zal ik me maar weer terugtrekken uit de serieuze discussie, en dit overlaten aan de mensen die daar wel goed in zijn. :lol:

Dit topic loopt langzaam naar een climax. Voelen jullie het ook? ik wel. Ik wil dat er ook niet meer gesproken wordt over 'de koprol'. Als ik geweten had wat een impact deze rol heeft, had ik em natuurlijk nooit gemaakt. Verder staat vanaf nu mn moeder ook buiten deze discussie. Ook wil ik de groeten doen Elias. Deze jongen leek het helemaal te begrijpen en sprak zalvende woorden op het VGST-forum. Nou, vooruit mensen, allemaal weer aan de studie!

Vergeet die hele Schiphorst, we hebben een nieuw fenomeen:

zeldo schreef: ... 'de Kiffen'.

De schrik van amicaal Nederland!

Wat ik denk op te merken en ten zeerste (zou) betreur(en): tekenen van een vertrouwensbreuk. Heeft de VGST wel vertrouwen in de GSV'ers die haar kwamen bezoeken? Los van alles wat hier misschien de oorzaak van is, heerst er blijkbaar een verkeerd beeld van de GSV bij onze 'zuiderburen'. Het meest tekenend vond ik in die zin nog de reactie van am. Ton van Dijk op am. Cruiming (dan weet u dat ook weer) De GSV stijlloos?!

Welnu, het is aan ons. We kunnen amicaal Nederland laten zien dat de GSV stijl en sfeer heeft. (misschien was dat nog niet helemaal duidelijk in oktober...) Wat er nu gebeurd is is een toffe ramactie, rellerij. Maar, we kunnen meer, ook esthetisch gezien. Misschien heeft de VGST wel een slapende draak wakker geschud...
De beste oplossing is om ook gewoon een biertje te drinken (oid) bij amicale gelegenheden, daarbij ons koesterend in aloude vooroordelen. Heerlijk toch?

Met amicale groet,

H. L. Havinga

Volgende week met heel CV-minnend Nederland De Timp uit zijn voegen blazen met biertjes en een privé optreden van Kiffen. Schijnt dat hij ook allemaal trucjes met ballen en hoepels kan.

Ursa schreef: Vergeet die hele Schiphorst, we hebben een nieuw fenomeen:
zeldo schreef: ... 'de Kiffen'.
De schrik van amicaal Nederland!

Sorry, ik pak em ff niet. Ik deed alleen een koprol...

Ursa schreef: slapende draak wakker geschud...

Slapende hond, het is : 'je moet geen slapende honden wakker maken'

Ursa schreef: Het meest tekenend vond ik in die zin nog de reactie van am. Ton van Dijk op am. Cruiming (dan weet u dat ook weer) De GSV stijlloos?!

Hohoho... zo heet ik niet en dat heb ik ook nergens gezegd.

Met amicale groet,
Tom van Dijk

Intern bij de VGST hebben ze ook verschillen van inzichten die later met de mantel der liefde worden bedekt. Ons actietje lijkt me een stukje minder extreem:

http://www.vgst.nl/forum/message_view.p ... =374&old=N

K U T het vaandel is hier vandaan gejat. enkele vgsters hebben hier geramd tijdens de eerste helft. Stemmen beweren dat Reinier van Houwelingen er bij was...

Wat een k u t actie zeg... niet te geloven!

Die Reinier zeg, had ik nooit achter die jongen gezocht..