van het vaandeluitwisselingsgebeuren in Enschede.

vind die met geerstma ook wel lachen... toch ga ik voor de maan :)

Ik vind die nieuwe foto's toch mooier dan al die foto's in dit topic! :D

Voor de duidelijkheid, deze posting is van de Senaat der VGST en niet van mij.

Op verzoek post ik hier het ware verhaal over wat gebeurd is. De keten van meneer de Abactis is weg. De telefoon van amice Rietema is gelukkig toch terug. Veel plezier met hel lezen van deze weblog.

Dronken Groningers in Twente
Vannacht heeft Twente wederom bezoek gehad van een aantal Groningers. De situatie om 3.00 uur 's nachts kan als volgt worden beschreven: meneer de praeses en meneer de abactis zijn uit voorzorg aan het logeren op Het Diana, meneer de fiscus en meneer de assessor liggen thuis in hun eigen bedden van hun nachtrust te genieten. Plots wordt De Filistijnen opgeschrikt als met enorm gerinkel de keukenruit wordt ingeslagen. Een stuk of 10 Groningers dringen naar binnen, nemen meneer de fiscus en am. Rietema in gijzeling en speuren het hele huis af naar spullen om mee te nemen. Uiteindelijk vinden ze een afgevaardigdenketen, de praesesketen, een VGST-trui en een VGST-das. Wellicht ook de abactisketen, hier komen we later nog op terug. De Groningers vinden het een goed idee nu senatoren en andere willekeurige VGST' ers uit hun bed te gaan bellen met vage vragen ' waar ze nu zijn' . Meneer de assessor heeft direct door wat er aan de hand is en zit binnen vijf minuten vanuit bed op de fiets richting het Diana.

Op Het Diana hebben zich inmiddels een stuk of 10 VGST' ers verzameld, waaronder de drie vrije senatoren. Er is koffie en er zijn pannenkoeken, en de sfeer is opperbest. De GSVG' ers hebben inmiddels am. Rietema laten gaan en eisen telefonisch een ruil tussen meneer de fiscus en het vaandel der GSVG. Omdat er diverse Groningers bellen en de situatie zeer chaotisch lijkt aan hun kant, wordt hier niet direct mee ingestemd. Het busje is inmiddels naar Oost-Timor getogen. Als meneer de assessor zich hier niet meer blijken te bevinden nemen ze slechts de Oost-Timorvlag mee en trekken richting Het Diana, inmiddels hebben we laten doorschemeren dat we ons daar bevinden. Am. Van Hoek sr. krijgt meneer de fiscus te spreken, die aangeeft tussen 10 dronken Groningers te zitten. Er is een aantal kratten bier en flessen Martini doorheen gegaan en een aantal GSVG' ers is ver heen. Met veel van hen valt niet normaal meer te praten zodat het maar het beste is dit zo snel mogelijk af te ronden. Er wordt afgesproken elkaar bij het Arkestadion te ontmoeten.

Hier aangekomen wordt overeengekomen dat meneer de praeses mee zal rijden naar Het Bolwerk om het GSVG-vaandel op te halen, die geruild zal worden tegen meneer de fiscus en de gebraste VGST-objecten. De rest van de VGST' ers wacht bij station Drienerlo. Als de Groningers met meneer de praeses en meneer de fiscus terugkeren, blijkt inderdaad dat de GSVG' ers voor een groot deel ontoerekeningsvatbaar zijn. Er wordt geschreeuwd, gelald en men weet niet van elkaar wat er gebrast is. Er wordt zo veel mogelijk teruggegeven. De vlag van Oost-Timor blijkt notabene in de bosjes te zijn gegooid (!) bij Het Diana, als we er zelf niet over waren begonnen was dit niet eens gemeld. Vervolgens blijkt ook de abactisketen zoek. Volgens de GSVG is dit niet gebrast, terwijl meneer de fiscus dit wel heeft gezien. Een aantal GSVG' ers lalt dat ze ook die in de bosjes hebben gegooid. De waarheid hierachter is nog niet achterhaald. Mocht dit inderdaad waar wezen dan zou dit een grote schande wezen en is het laatste woord hier nog niet over gezegd. Van een naborrel is geen sprake, de Groningers willen naar huis en hebben sowieso al genoeg drank achter de kiezen. De Oost-Timorvlag wordt nog wel door een iets nuchterdere GSVG' er opgespoord en teruggegeven. Later blijken ook nog de telefoon van am. Rietema en de gebraste koevoet van De Filistijnen te missen.

Zo zit de Senaat nu met gemengde gevoelens over deze actie op Het Diana, waar zich nu ook meneer de assessor bij de logerenden heeft gevoegd. De GSVG heeft haar vaandel terug. Meneer de abactis is in grote zorgen over zijn keten en briest al van woede bij het idee dat het grove feit dat zijn keten ergens in Enschede in de bosjes kan liggen misschien waar zou kunnen zijn. Deze groep Groningers was er toe in staat. Nu slapen, voor meer verhalen en koffie met senatoren kunt u morgenochtend op Het Diana terecht.

Het komt me nogal overdreven over, maar ik was er niet bij en kan er dus niet over oordelen. Kan iemand van de Vaandel-terugbrengers de echte versie beschrijven?

Ik lig dubbel, wat een verhaal! Zit het fijn daar op de kast, VGST?

Ik zou ook wel graag een GSV versie willen horen, want het verhaal van hun senaat vind ik niet bepaald positief voor ons. Kan het idee dat onze mensen al 'ver heen waren voordat ze aan de actie begonnen' ontkracht worden, of is het inderdaad zo gegaan? Als het waar is, zou dat erg jammer zijn.

Altijd weer commentaar die Tukkers, hoogst vermakelijk. Volgens mij studeren ze daar allemaal voor burgemeester.

Warnings:1 schreef: Ik lig dubbel, wat een verhaal! Zit het fijn daar op de kast, VGST?

hahhahahha geniaal simone!

wat een trieste jongetjes toch, daar in Enschede.

Maar het klopt inderdaad dat we echt ladderzat waren, serieus al voordat we bij het huis 'de filistijnen' waren kon in niet meer normaal uit mijn woorden komen, die bus slingerde echt alle kanten op, maar ja wat wil je ook met wel drie halve kratjes bararia! (bij de alberhein 3 voor 7,50 :D )

Als ik 'hun' verhaal lees menen ze het serieus, misschien kan er dan ook in die stijl gereageerd worden? (of willen we vooroordeelbevestigend bezig zijn....)

Edit: het ging me meer om opm als triest, op de kast etc, en niet op het laatste stukje van de post hierboven.

sorry hoor, maar als je grappen moet gaan uitleggen is het ook niet leuk meer.

Ik ben het helemaal met Sammy eens. Ik zou graag een goed verhaal van onze kant zien en niet een of andere grap die VGST uitingen over ons 'wangedrag' negeert.

3 kratjes bavaria delen door 13 mensen is nog geen 3 biertjes per persoon. Het is duidelijk dat de VGST geen andere keus had dan het Vaandel zo snel mogelijk terug te geven aan de ontoerekeningsvatbare GSV'ers, ze konden echt niet anders, ze werden er toe gedwongen, ze moesten wel...
Haha, toe dan toch!

Wat een prachtige nacht was dit, heb me kostelijk vermaakt.

Hmm, De Kraker, ik had van een abactis f.t. een wat meer inhoudelijk reactie verwacht. Dat wordt nog leuk als je straks brieven moet schrijven. Dan heb je straks helemaal geen verenigingen meer die contact willen met jullie.

Een beetje serieus reageren zou niet verkeerd zijn. De VGST had vorige week ook al duidelijk aangeven dat je wat ons betreft prima mensen mag ontvoeren en dat we dat alleen maar leuk vinden. Blijkbaar is er nu dus wel iets meer aan de hand geweest, zodat woordne als 'gedwongen' en 'geen andere keus' en zelfs 'prachtige nacht' een beetje uit de toon vallen.

Maar goed, ik ben ook nog steeds benieuwd naar een officiƫle reactie. Als die tenminste nog komt...

Is zeldo overigens dezelfde als ene tvandijk?

Hilarisch dat ze nog steeds niet door hebben dat ze met quotes als..

tvandijk schreef: .. Meneer de abactis is in grote zorgen over zijn keten en briest al van woede bij het idee dat het grove feit dat zijn keten ergens in Enschede in de bosjes kan liggen misschien waar zou kunnen zijn. Deze groep Groningers was er toe in staat.

...95% van de GSV'ers die het leest krom doen liggen van het lachen. Goed, dat terzijde.

Ja hoor, die komt er.

Ik word er een beetje zat van dat enkele VGST'ers denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en ons gaan vertellen wat en hoe we iets moeten doen. Elke vereniging heeft zo zijn eigen manieren en gewoontes, laten we dat alstublieft zo houden!

Bakkie Krasse
tvandijk schreef: Plots wordt De Filistijnen opgeschrikt als met enorm gerinkel de keukenruit wordt ingeslagen.

Volgende keer even wat stiller!

tvandijk schreef: Am. Van Hoek sr. krijgt meneer de fiscus te spreken, die aangeeft tussen 10 dronken Groningers te zitten.

Ik wist het. Maar ja, aan de andere kant: wanneer ik in de buurt van Enschede kom, moet ik ook altijd drinken.

En nu een wederverslag. En daarna eventueel een inhoudelijke reactie. Ben benieuwd.

Carloz schreef: Is zeldo overigens dezelfde als ene tvandijk?

Nee, ik heb aan een account wel genoeg. Uiteraard is er in het profiel van Zeldo genoeg reden voor deze speculatie, maar dan wijs ik er graag op dat ik niet de enige ben met zo'n mooie achternaam in de VGST.

Rinze schreef: Ik word er een beetje zat van dat enkele VGST'ers denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en ons gaan vertellen wat en hoe we iets moeten doen. Elke vereniging heeft zo zijn eigen manieren en gewoontes, laten we dat alstublieft zo houden!

De CV heeft over rammen gesproken enkele weken geleden. En als uw Senaat enigszins nadenkt over visie en beleid met betrekking tot interamicaal rammen dan is het niet moeilijk te bedenken dat alcohol en lomp schreeuwen niet gepast is, of u dat in Groningen nu doet of niet. Ik zeg niet dat uw Senaat dat niet doet, maar wel dat dit blijkbaar niet bekend was bij degenen die gingen rammen.