Wellicht dat de rammers wel wisten wat 'gepast' is, maar tegelijk 'gepast rammen' een contradictio in terminis vinden...;) Ik weet het ook niet, maar ik wacht ook een inhoudelijke reactie af van de kant van de rammers.

Ergens kan ik me wel vinden in de opmerking van Rinze. Bepaalt de VGST de mores? Of de CV? Dacht het niet.

tvandijk schreef:
Rinze schreef: enkele VGST'ers denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben

Ik

Kraker schreef: 3 kratjes bavaria delen door 13 mensen is nog geen 3 biertjes per persoon. Het is duidelijk dat de VGST geen andere keus had dan het Vaandel zo snel mogelijk terug te geven aan de ontoerekeningsvatbare GSV'ers, ze konden echt niet anders, ze werden er toe gedwongen, ze moesten wel... Haha, toe dan toch! Wat een prachtige nacht was dit, heb me kostelijk vermaakt.

Ook al waren de GSV'ers die naar Twente zijn gegaan niet dronken en gedroegen ze zich voorbeeldig, volgens de VGST is er iets niet goed gegaan. Zij hebben een lelijk gevoel over gehouden aan gisternacht. Daar kan en moet m.i. gewoon goed op gereageerd worden. Als zij ons beschuldigen allemaal dronken te zijn geweest, zou dat behoorlijk gechargeerd en eenzijdig belicht zijn. Andersom is het ook niet goed hun mening als compleet belachelijk en niet terzake doende weg te zetten. Ik vind de amicaliteit tussen de Gereformeerde Studentenverenigingen in Nederland iets waardevols. Een goede reactie van onze kant geeft dan ten minste nog aan dat bij ons amicaliteit hoog in het spreekwoordelijke vaandel staat.

Mausie schreef: Een goede reactie van onze Kant geeft dan ten minste nog aan dat bij ons amicaliteit hoog in het spreekwoordelijke vaandel staat.

Nou Huub, doe je taak!

Rinze schreef: Ik word er een beetje zat van dat enkele VGST'ers denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en ons gaan vertellen wat en hoe we iets moeten doen. Elke vereniging heeft zo zijn eigen manieren en gewoontes, laten we dat alstublieft zo houden!

Hier moet ik toch even op reageren. Ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt. Ik zal even enige uitleg geven.

Gisterennacht zijn enige Groningers (13 stuks) in Enschede gekomen om het vaandel terug te halen. Dit juich ik toe, ik had ook niet anders verwacht. Leve de amicale acties!

Het is echter bijzonder dat er een aantal dingen gebeurd zijn die niks met amicaliteit te maken hebben. Ik zal het even kort opnoemen:

  • Het feit dat uw senaat helemaal niet op de hoogte was van enige actie. Binnen VGS-Nederland is dit hoogst ongebruikelijk. Wij leven al jaren in de veronderstelling dat interamicale acties altijd onder verantwoordelijkheid van de senaat vallen. Bij u is dat blijkbaar anders, daar kwamen we vannacht achter.
  • Het brassen van objecten die geen brasobjecten zijn (een koevoet, een telefoon en bijna een voetbal t-shirt, gelukkig is die uiteindelijk nog achtergebleven op De Filistijnen)
  • Het consumeren van alcohol wanneer men op actie is. Het lijkt mij duidelijk dat een actie uit kan lopen op een confrontatie. Wij willen allemaal dat dit enigszins amicaal gebeurt. Het consumeren van alcohol bevorderdt dit duidelijk niet. Hierin is het echter wel duidelijk dat uw mening met de onze verschilt.
  • Onduidelijkheid in de communicatie met de andere vereniging. Ik heb gisteren met velen van u moeten bellen, en het enige wat gezegd werd is: "wij hebben de fiscus en willen ons vaandel". Van deze triviale informatie was ik uiteraard al op de hoogte, ik wou enkel even duidelijk met iemand over de situatie spreken, wat niet echt mogelijk bleek te zijn. Dit was ook al zo bij uw actie van afgelopen week, toen zijn er ook allerleid onduidelijkheden geweest in de communicatie met uw vereniging.
  • Het wegwerpen van brasobjecten. De aanwezige GSVG'ers hebben een vlag van Oost-Timor (dat is een VGST-kast) weggegooid in de bosjes. Als wij er niet op hadden aangedrongen hadden ze die niet voor ons opgezocht en teruggegeven.
  • Onduidelijkheid over de gebraste objecten. U kunt er niet omheen dat de groep GSVG'ers erbarmelijk slecht was georganiseerd en dat een ieder die mee was een beetje op eigen houtje handelde. Hierdoor kon niemand ons vertellen wat ze wel en wat ze niet hadden meegenomen. Er was ook niemand die moeite deed om daar achter te komen.
  • En ten slotte: het wegmaken (!) van een senaatsketen. Meneer de Abactis zit nu zonder senaatsketen. Hoogst vermakelijk dat 95% van de GSVG'ers hierom moet lachen. Dit heeft echter niks met amicaliteit te maken. Bovendien is het ontzettend jammer dat 95% van de GSVG'ers niet wil snappen hoe de situatie is. Uiteraard nemen we dit ernstig op, het zou een pure vorm van laksheid zijn om zulks gedrag zo gemakkelijk te dulden.

Ik hoop dat u nu enigszins snapt hoe wij erover denken. Ik probeer nog steeds een senator van u aan de lijn te krijgen, dan zullen we dit even doorspreken. Ik vind het ook jammer dat ik onze mening zo via het forum moet bekendmaken, maar ik kan er gewoon niet tegen dat u zo gemakszuchtig en neerbuigend doet over onze situatie. Wanneer u hier echt op in wil gaan hoop ik dat u met argumenten komt, ook al betwijfel ik of u deze situatie recht weet te praten.

Sammy schreef: Als ik 'hun' verhaal lees menen ze het serieus, misschien kan er dan ook in die stijl gereageerd worden? (of willen we vooroordeelbevestigend bezig zijn....) Edit: het ging me meer om op als triest, op de kast etc, en niet op het laatste stukje van de post hierboven.

huisgenoot, stuk ongeduld. wacht nou gewoon ff tot we uitgeslapen zijn. wat heb ik een toffe avond gehad zeg. ik denk dat de reactie uit enschede lichtelijk overtrokken is. beetje flexibiliteit is welop zn plaats. en dat ze onze (lees koopa's) minst geslaagde actie van de avond, door als een gemiddelde turk die een voetbalwedstrijd heeft gewonnen met de vlag uit het raam te rijden en er vervolgens overheen te rijden, netjes vinden zeg wat mij betreft genoeg...

ohh, mocht ik dat niet zeggen

joshavinga schreef: Meneer de Abactis zit nu zonder senaatsketen. Hoogst vermakelijk dat 95% van de GSV'ers hierom moet lachen. Dit heeft echter niks met amicaliteit te maken.

Over wat er afgelopen nacht allemaal is gebeurd kan ik weinig zeggen want ik was er niet bij. Op de laatste opmerking wil ik nog even reageren. Die 95% lachende GSV'ers lachen om hoe beschreven werd (erg overdreven, veel bijv. naamw. etc) hoe de VGST abactis zich nu voelt. We lachen dus niet om het feit dat hij zijn senaatsketen kwijt is.

Overigens blijft mijn opmerking van kracht. Ik wil uiteraard wel met senatoren in debat. Maar ik laat me niet door willekeurige VGST'ers vertellen wat er anders moet bij ons.

@havinga

als ik dat zolees, zie ik vooral heel veel dingen die niet helemaal waar zijn en andere die helemaal niet waar zijn. dat geeft niet, want van sommige feiten is de VGST nog niet op de hoogte. ik denk dat heel binnenkort een van de senatoren f.t. wel een persconferentie zal geven en een verklaring af zal leggen

Kuijsten heeft voorspellende gaven. Goed, voor alle verontrusten een korte weergave van de afgelopen nacht dan:

Gisteravond rond een uur of 12 vertrok ons konvooi, bestaande uit een verhoogde en verlengde bus met 9+2 zitplaatsen en een civiele wagen, richting tukkerland.
Daar aangekomen reed de civiele wagen vooruit om polshoogte te gaan nemen bij een VGSTkast met als naam ‘de Filistijnen’, waar 3 Senatoren residentie schenen te houden. Dit bleek bij nader inzicht tot 1 dappere held gereduceerd te zijn, zo werd ontdekt toen met dank aan Judas Andringa via het keukenraampje de GSV over de Filistijnen kwam.
Samen met een andere aanwezige VGST’er werd Fiscus Krol meegenomen om als ruilobject voor het Vaandel te fungeren. Om de VGST te stimuleren aan de ruil mee te werken en niet in bed te blijven liggen werd er een rondje side seeing Enschede gedaan, waarna het even de vraag was of de Twentenaren mee wilden werken aan een deal of mijnheer de Fiscus dan toch de afdaling naar de keldergewelven van de Medanstraat zou moeten maken. Geografisch bleek Enschede minder overzichtelijk dan gedacht, ondanks hulp van het Grote Stratenboek van Nederland. Het duurde dus even voor duidelijk werd hoe nu verder te gaan. Uiteindelijk werd afgesproken onder de schaduw van het Arke Stadion van FC Twente (dat sinds afgelopen week eindelijk weer boven rivaal Heracles op de ranglijst staat) een ruil te laten plaatsvinden tussen mijnheer de Fiscus en het GSV Vaandel. Nog binnen het half uur had zich voor het stadion een groep van 10-15 tukkers verzameld, toch een snelle reactie. De Praeses van de VGST werd in de civiele wagen naar het Bolwerk vervoerd, waar het Vaandel opgeborgen was. Vervolgens kon de ruil plaatsvinden en bewandelden behalve de Fiscus, die z'n verblijf in de heerlijk ruime bus graag beëindigde, ook de attributen uit de VGSTkasten de omgekeerde weg als het GSV Vaandel. Vanwege de al eerder genoemde verhoogde en verlengde ruimte in de bus was het weinig overzichtelijk of alles terecht was, later bleek een vlag nog in de bus te liggen, die is even later alsnog afgeleverd. Het communiceren tussen de beide partijen verliep af en toe enigszins chaotisch, het is daarom jammer dat er achteraf geen tijd meer was voor een borrel vanwege het uiterste inlevertijdstip van zowel de bus als de civiele wagen.

Tot zover afgelopen nacht in vogelvlucht, veel mooie gebeurtenissen zijn niet vermeld en vragen eigenlijk wel om een beschrijving, dat t.z.t.
Nog even een korte reactie op de bovenstaande puntjes van joshavinga:

  • de telefoon is voor zover wij weten allang weer terecht en zeker niet meegenomen naar Groningen, verder leken alle objecten redelijk brasbaar.
  • Hopelijk ten overvloede: van overmatig alcoholgebruik was zeker geen sprake. Waarschijnlijk is de manier van communiceren tussen de 15(!) GSV’ers in twente minder gangbaar.
  • Ten slotte over de brasobjecten, het is hierboven al eerder gezegd, maar ze hebben de (uitgestrekte) oppervlakte van de bus niet verlaten, en zijn zeker niet ergens in de busjes gedumpt. Misschien is de overtrokken, voorbarige en kinderachtige reactie op het ontbreken van de genoemde vlag die voor de neus van de bewuste VGST’ers lag wel typerend voor de totale gang van zaken.

Uw verhaal lijkt aardig te kloppen, volgens mij verschillen we daar niet over van mening.

Wat betreft uw argumenten:

  • De telefoon is in eerste instantie wel meegenomen maar is gelukkig teruggekomen. Dit is duidelijk en lijkt mij inderdaad geen punt om op door te gaan.
  • Wat betreft de vlag en overige brasobjecten: wanneer we een afspraak maken om het vaandel te ruilen tegen onze brasobjecten en u niet eens weet wat u heeft, dan doet u toch iets behoorlijk fout. Voor ons werd het behoorlijk onduidelijk: we kregen niet alles terug, sommige groningers zeiden dat ze het hadden weggegooid, anderen dat ze die dingen niet mee hadden genomen. Ik ben blij te horen dat de vlag niet is weggegooid maar de hele tijd in de auto lag. Toch komen we nu weer terug op de communicatie: u kunt niet verwachten dat we normaal met u kunnen communiceren op zo'n avond als u zelf niet eens in staat bent om onderling duidelijkheid te hebben over gebraste vlaggen en senaatsketens (!). Wanneer u zo'n object brast hoort u daar zorgvuldig mee om te gaan, dat is blijkbaar niet gebeurd. Misschien vindt u dat wij wat dat betreft overtrokken reageren. U moet begrijpen dat wij amicale acties juist waarderen maar dat wij sterk onze twijfels trekken bij een actie die op dusdanige wijze is uitgevoerd. Het is de vraag of wij binnen VGS-Nederland zo'n manier van interamicale omgang wensen.
    Wat betreft de alcoholconsumptie: het wordt nu een discussie waarin we elkaar blijven tegenspreken. Maar gezien enige telefonische gesprekken die ik heb gehad en gezien de verhalen van de amici Rietema en Krol denk ik het recht te hebben om te zeggen dat uw mensen wel degelijk onverantwoord om zijn gegaan met hun drankjes. Tenzij de betreffende personen uit zichzelf altijd zo onvriendelijk zijn.

In elk geval: ik heb vernomen dat de senaatsketen weer terecht is, en dat amice Antuma van de week langs zal komen met alle objecten die wij nog missen. Wat dat betreft loopt deze actie goed af. Dat neemt niet weg dat - zoals ik al tegen mevrouw de abactis gezegd heb - wij nog wel enig contact zullen opnemen over de gang van zaken. Het lijkt mij wenselijk dat wij de verhoudingen op het gebied van acties gezond houden, daarvoor is het belangrijk dat we deze situatie duidelijk doorspreken. Anders hoeft u uw vaandel niet meer te beschermen, dan gaan we in het vervolg wel vaandels halen bij verenigingen die - volgens ons - wel goed reageren.

Het spijt me ik reageer eerst op een eerdere post van u, het kostte mij tijd idt te schrijven, ik zal nu uw volgende post lezen...

joshavinga schreef: Hier moet ik toch even op reageren. Ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt. Ik zal even enige uitleg geven. ... Wanneer u hier echt op in wil gaan hoop ik dat u met argumenten komt, ook al betwijfel ik of u deze situatie recht weet te praten.

Allereest betreur ik het ten zeerste dat wij gister niet meer in de gelegenheid waren om met u een biertje te gaan drinken. Volgens mij had dit namelijk minstens de helft van de misverstanden en de boosheid en teleurstelling kunnen voorkomen.

Ik wil daarom ook graag in gaan op uw punten en doe maar alsof ik u allerlaatste woorden (die getuigen van een positieve instelling) niet gelezen heb.

joshavinga schreef: Gisterennacht zijn enige Groningers (13 stuks) in Enschede gekomen om het vaandel terug te halen. Dit juich ik toe, ik had ook niet anders verwacht. Leve de amicale acties!

fijn

joshavinga punt 1 schreef: - Het feit dat uw senaat helemaal niet op de hoogte was van enige actie. Binnen VGS-Nederland is dit hoogst ongebruikelijk. Wij leven al jaren in de veronderstelling dat interamicale acties altijd onder verantwoordelijkheid van de senaat vallen. Bij u is dat blijkbaar anders, daar kwamen we vannacht achter.

Misschien hoogst ongebruikelijk, in verband met de eerdere actie vorige week en de illegale internetacties door VGST'ers in ogenschouw genomen, is er deze maal minder ruchtbaarheid gegeven aan de actie. Het is misschien ongebruikelijk, edoch leverde het geen ongewenste situaties op, mijns inziens.

joshavinga punt 2 schreef: - Het brassen van objecten die geen brasobjecten zijn (een koevoet, een telefoon en bijna een voetbal t-shirt, gelukkig is die uiteindelijk nog achtergebleven op De Filistijnen)

De objecten zijn niet gebrast... hoogstens is de koevoet geleend (komt namelijk wel eens van pas bij bras-acties) zo ook het tijdelijk in bewaring houden van de telefoon van de senator in de bus, om op die manier te zorgen dat er gecommuniceerd werd op de manier die ons wenselijk leek.
Op bijna gebraste atributen wil ik niet eens ingaan. Dan suggereerd u dat wij de intentie hebben om dingen te gaan stelen en u weet niets maar dan ook niets van onze intensies. Een knap staaltje inlegkunde en een flauwe insinuatie vind ik dat.

joshavinga schreef: - Het consumeren van alcohol wanneer men op actie is. Het lijkt mij duidelijk dat een actie uit kan lopen op een confrontatie. Wij willen allemaal dat dit enigszins amicaal gebeurt. Het consumeren van alcohol bevorderdt dit duidelijk niet. Hierin is het echter wel duidelijk dat uw mening met de onze verschilt.

Hierin verschillen wij duidelijk van mening. Ik ben met u eens dat je moet opletten met alcoholgebruik. Naar mijn mening zijn wij allen op een verantwoordelijke manier omgegaan met het aantal units alcoholbevattende consumpties. In een paar eerdere reacties las ik en uit uw reactie begrijp ik dat u (dit is een veronderstelling, als ik het fout heb moet u mij corrigeren) ons schreeuwerige en opgefokte gedrag wijt aan de hoeveelheid alcohol die wij tot ons genomen zouden hebben.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan u vertellen (en veel GSV'ers zullen het beamen) dat we niet met een groep stille dromers zijn gekomen en dat we er plezier in hebben om luidkeels te communiceren... dat komt op u misschien enigzins intimiderend over... en dat is ook de bedoeling (wat niet wegneemt dat dit gewoon toerekeningsvatbaar gedrag is)

joshavinga schreef: - Onduidelijkheid in de communicatie met de andere vereniging. Ik heb gisteren met velen van u moeten bellen, en het enige wat gezegd werd is: "wij hebben de fiscus en willen ons vaandel". Van deze triviale informatie was ik uiteraard al op de hoogte, ik wou enkel even duidelijk met iemand over de situatie spreken, wat niet echt mogelijk bleek te zijn. Dit was ook al zo bij uw actie van afgelopen week, toen zijn er ook allerleid onduidelijkheden geweest in de communicatie met uw vereniging.

Dit punt is mijns inziens een probleem waar je altijd tegenaan loopt en waarbij u in dit geval zelf ook geen communicatie bevorderende rol hebt gespeeld door de telefoon te beantwoorden met allerlei afwijkende en terughoudende antwoorden.
Maar goed ik ben het met u eens dat de communicatie beter kan en een leerpuntje is.

joshavinga schreef: - Het wegwerpen van brasobjecten. De aanwezige GSV'ers hebben een vlag van Oost-Timor (dat is een VGST-kast) weggegooid in de bosjes. Als wij er niet op hadden aangedrongen hadden ze die niet voor ons opgezocht en teruggegeven.

Brasobjecten zijn niet weggegooid! moge dat duidelijk zijn. Wij hebben u in die veronderstelling laten verkeren. en ik baal nu al dat ik hier op inga, maar ja voor de gemoedsrust zal ik het toch uitleggen. Het betreft hier een flauwe grap waarbij (de eerder beschreven, meest nuchtere) persoon het vaandel graag naar zijn eigen oranjehuisje wilde meenemen, maar bij nader inzien leek ons dit niet zo gepast, dus hebben we deze toch terugbezorgt. Niet netjes, niet leuk, maar wel opgelost.

joshavinga schreef: - Onduidelijkheid over de gebraste objecten. U kunt er niet omheen dat de groep GSV'ers erbarmelijk slecht was georganiseerd en dat een ieder die mee was een beetje op eigen houtje handelde. Hierdoor kon niemand ons vertellen wat ze wel en wat ze niet hadden meegenomen. Er was ook niemand die moeite deed om daar achter te komen.

Ik zal niet ontkennen dat de organisatie perfect was. Toch moet u van mij aannemen dat ook hier sprake was van vooral chaos voor u. denkt u echt dat we gelijk alles in eerlijkheid aan u voorleggen... dacht het ook niet

joshavinga schreef: - En ten slotte: het wegmaken (!) van een senaatsketen. Meneer de Abactis zit nu zonder senaatsketen. Hoogst vermakelijk dat 95% van de GSV'ers hierom moet lachen. Dit heeft echter niks met amicaliteit te maken. Bovendien is het ontzettend jammer dat 95% van de GSV'ers niet wil snappen hoe de situatie is. Uiteraard nemen we dit ernstig op, het zou een pure vorm van laksheid zijn om zulks gedrag zo gemakkelijk te dulden.

Senaatsketen?

joshavinga schreef: Ik hoop dat u nu enigszins snapt hoe wij erover denken. Ik probeer nog steeds een senator van u aan de lijn te krijgen, dan zullen we dit even doorspreken. Ik vind het ook jammer dat ik onze mening zo via het forum moet bekendmaken, maar ik kan er gewoon niet tegen dat u zo gemakszuchtig en neerbuigend doet over onze situatie. Wanneer u hier echt op in wil gaan hoop ik dat u met argumenten komt, ook al betwijfel ik of u deze situatie recht weet te praten.

Ik hoop dat u nu iets van uw reactie kunt nuanceren, ik ben bewust dat u niet alles wil accepteren of kunt begrijpen. Dat hoort ook bij het spelletje wat we spelen als rivaliserende verenigingen. Men moet ook een beetje ongenuanceerd doen om zich te profileren.
Toch baal ik ervan dat u ons afschilderd als een stel gewenteloze boeren. (niets tegen boeren overigens). Ik hoop dan ook dat we op niet al te lange termijn een keer een biertje (of anderzins) kunnen gaan drinken. Ik ga hier nu geen voorstel voor een datum doen, maar ik hoop dat daaraan, in overleg met de beide senaten over nagedacht kan worden.

met amicale groet
Robbert Kramer

OK ik heb u reactie gelezen en ik zie dat er misschien wel hier en daar iets dubbel staat...
met name wat betreft de alcoholconsumptie vind ik het jammer dat u dit zo ziet
het heeft natuurlijk geen zin om een welles-nietes spelletje daarover te beginnen
recht van spreken heeft u natuurlijk niet naar aanleiding van de reacties van de amici. Ik denk dat er weldegelijk een groot verschil is tussen de daadwerkelijke invloed van alcohol en het vertoonde gedrag... ik denk dat u gelijk heeft wanneer u zegt dat

Tenzij de betreffende personen uit zichzelf altijd zo onvriendelijk zijn.
de betreffend personen uiterlijk wel heel onvriendelijk kunnen overkomen, zeker in een actie als deze.
tvandijk schreef: De Groningers vinden het een goed idee nu senatoren en andere willekeurige VGST' ers uit hun bed te gaan bellen met vage vragen ' waar ze nu zijn' .

Volgens mij verschillen wij hier lelijk in gevoel voor humor. Briljant en ik giechel nog steeds in mn knuistjes. Serieus, amice bodeus belt de hele vereniging op met: 'Goedemiddag, waar bent u nu zoal?' Noem het zat, noem het raar, maar ik vind het ook zonder alcohol grappig. En hoho, ik was zat. Laat dat duidelijk zijn. Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat de twentenaren zich enorm laten kennen en ergens een tikkeltje naief zijn. Niks om jullie hoor, jullie zijn en blijven lief. Sterker nog, ik heb iemand in een pyjama naast me gehad die een rotte kip achter in zn keel had, en toch, en ik herhaal, en toch mocht hij er zijn. Overigens wacht ik niet op GSVers die er niet bij waren en toch allerlei moraliserende en naieve reacties plaatsen, nu al. Laat het even bezinken en neem het tot je, geniet er van alsof het de laatste amicale actie is. Ik durf met spuug tussen mn vingers te zeggen dat alles echt wel verantwoord was. En leuk.
Nog een aantal dingen:

  • Wij wilden de fiscus ruilen tegen het vaandel, met een doosje smarties er bij. Waarom kregen we deze niet en maakten jullie hier uit op dat we zat waren?
Er wordt geschreeuwd, gelald en men weet niet van elkaar wat er gebrast is.

HJ, weet jij wat er gebrast is?

Nee, jij?

Geen idee.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten!

mmmh laat maar zitten dan. Al hoe wel ik nog steeds niet snap waarom ik wakker werd met een lint om mijn nek.

Kiffen schreef: Overigens wacht ik niet op GSVers die er niet bij waren en toch allerlei moraliserende en naieve reacties plaatsen, nu al.

Er werd niet echt gemoraliseerd, er werd alleen gevraagd om de versie van het verhaal van de kant van de rammers. Ik weiger negatieve opmerkingen van de tukkers zonder slag of stoot te geloven, en stond en sta pal achter jullie actie totdat jullie zelf zouden zeggen dat het inderdaad een barbaarse dronkenmansactie was. En nu ik het verhaal van Kraker en Robben heb gelezen, denk ik: goedzo! De jongetjes uit de tukkerstreek zijn enigszins op hun mannelijke geslachtsdeel getrapt, en zijn geramt op een manier die zij 'niet wenselijk achten'. Ik neem aan dat dat de bedoeling was...

Henk-Jan schreef: Al hoe wel ik nog steeds niet snap waarom ik wakker werd met een lint om mijn nek.

:lol: :lol: :lol:

Infamous angel

Wel gezellig zo, GSV'ers het alcoholgebruik en de VGST'ers de kater :lol:

Er valt nog heel wat te bespreken als ik dit zo lees allemaal. Jammer dat er zo bekritiseerd moet worden als jullie het vaandel zo terug krijgen.

Toffe actie, zo hebben ze em geen week kunnen misbuiken en hebben wij het vaandel weer voor de HV

Kiffen schreef: Niks om jullie hoor, jullie zijn en blijven lief.

Valentijnsdag...