wil je met me uit eten tom?

Animal schreef: en stond en sta pal achter jullie actie totdat jullie zelf zouden zeggen dat het inderdaad een barbaarse dronkenmansactie was.

Over naief gesproken? :roll:

Henk-Jan schreef: wil je met me uit eten tom?

Misschien wil amice Wieringa wel met u uit eten :P maar goed, ik ga nu koken enzo, KS voorbereiden, mocht u weten wat dat is.

Infamous angel schreef: Toffe actie, zo hebben ze em geen week kunnen misbuiken en hebben wij het vaandel weer voor de HV

Am. Veenstra (als ik het tenminste goed heb), leuk dat je er van uitgaat dat de VGST zo is, dat we vaandels van andere verenigingen misbruiken. Het wordt dan toch eens tijd om andere verenigingen in Nederland wat beter te gaan leren kennen. (Door het zingen van jullie briljante verenigingslied 'Wij zijn de GSV' lijken jullie af en toe te vergeten dat er ook nog bepaalde verenigingen in het land zijn die het VGS-zijn kunnen combineren met stijl. Dat heeft niets met moraliteit of betweterigheid te maken, maar is gewoon een stukje realiteitszin.)

Overigens geniet ik nog steeds volop van het feit dat jullie de uitspraken van meneer de Abactis der VGST zo mooi vinden. Als er één iemand is die tirades kan houden over de meest kleine dingen des levens, dan is dat am. Heerssema wel. Toch grappig dat jullie daar massaal dubbel over liggen. Dat vinden wij erg vermakelijk, dus ga gerust door!

Wat mij betreft zijn er nu niet zoveel problemen meer, ik denk dat beide kanten van het verhaal wel bepaalde kernen van waarheid bevatten. De verschillen zullen vooral te maken hebben met de eigen gebruiken van elke verenigingen en het feit dat niet iedereen kan weten dat een aantal van u nu eenmaal graag met veel stemverheffing converseert of dat sommige VGST'ers er nu eenmaal niet van houden om hun standpunt te nuanceren. Ook hebben veel VGST'ers nogal 'uitbundig' gereageerd op uw vermeeende alcoholgebruik, iets dat niet helemaal netjes is.

Nog veel plezier in Grunn en kom nog maar eens langs om een biertje te drinken. En jullie hoeven je vaandel niet al te paniekerig te bewaken, voorlopig vinden we het wel weer genoeg.

Dan kunnen we ons nu weer richten op de ietwat grotere problemen in Afrika. Of niet.

amen!

maar toch vind ik.................... :shock: :evil:

Zeldo, voor het eerst ben ik het vandaar met je eens!

Zet dat biertje maar alvast koud.

Oioioi, het kost je een half uur lachen, maar dan ben je eindelijk dit topic door. Ik ben er overigens trots op dat ik bij de ongelimiteerde alcoholisten van de GSV behoor en ook bij de 95 procent die slechte acties leuk vindt.

O ja, dat 'bijna-gebraste' voetbalshirtje: die had ik inderdaad retegraag meegenomen. Een AC Milan-shirt, adidas, met Van Basten (9) erop, prachtig! Maar uiteraard heb ik die laten liggen, na die te hebben laten zien aan andere voetballiefhebbers. Dus helemaal niet bijna gejat of zo. En die koevoet, hee, die komt gewoon van pas natuurlijk!
Nou, niet meer huilen, we drinken wel een biertje op de PaCo met elkaar. Kunnen we daar ook weer ons briljante verenigingslied zingen.

Tot slot: of de buren van De Krater die deuk in de bus nog gaan vergoeden. Dat is toch niet amicaal meer, als buren ingezet gaan worden om vernielingen aan te richten...

Ik mag van de fiscus een berichtje hier posten.

Amicae amicique,

Gemengde gevoelens.
Leuk? Ja en nee.
Studentikoos? Ja en nee.
Mores? Ja en nee.
Dronken of groepsdruk?

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Eigenlijk weet ik het niet zo goed wat er overheerst. Ik word er pisnijdig van wanneer men zich niet aan redelijke mores houdt tijdens interamicale acties. Tegelijk weet ik dat er verschillen zijn tussen verenigingen.

In deze post wil ik ingaan op een aantal dingen die ik heb gezien (feiten) en mijn mening over de algemene gang van zaken geven. Ik zal mijn uiterste best doen dit zo genuanceerd mogelijk te doen en feiten niet in het voordeel van mij of de VGST te verdraaien.

Ik vind het tegen alle mores om iemand, wanneer hij uit zijn bed gelicht wordt en niet te tijd krijgt om even wat fatsoenlijks aan te trekken, te dumpen in het centrum in pyjama en regenjas. Het is 14 februari, hartje winter, een uurtje of 4 in de ochtend! Graag zou ik weten waarom men daar niet beter over nadenkt.
Verder, de hele VGST via de telefoon wakker schreeuwen? Grappig? Leuk? Nuttig? Niets van dat alles. Bel gewoon meneer de Praeses en zeg wat je hebt gedaan. Hij zorgt er wel voor dat de VGST wakker wordt gemaakt.
Organisatie van een actie? Het bleek uit weinig. Niemand had, mijns inziens, de leiding over de actie. Iedereen wist wat er moest gebeuren en welke kasten er geramd moesten worden. Zelfs het doel was nog discutabel. Een illustratieve quote: “Ach, dat vaandel… we willen gewoon een beetje rellen.” Ook de communicatie tussen de GSVG en de VGST verliep allerminst vlekkeloos. Als ik achteraf hoor dat de senaat van de GSVG niets wist van een op hande zijnde actie, krijg ik sterke twijfels. Als er interamicale acties plaatsvinden, dient de communicatie tussen de beide senaten te verlopen.
Een ander punt: een keten vind ik in zichzelf een goed brasobject. Maar wanneer er besloten wordt om de actie te beëindigen en de spullen en personen over en weer uit te wisselen, moet er niet gezegd worden dat de Abactis-keten helemaal niet meegenomen is, terwijl ik die nota bene in handen gedrukt kreeg om er een ‘leuke’ foto mee te laten maken. Ik heb speciaal gekeken of het mijn (eigen) keten was; zodoende wist ik dat de GSVG’ers de Abactis-keten wel móesten hebben. “Nee, we hebben hem écht niet”. Brasobjecten behandel je met respect en je onthoudt waar ze zijn.
Sms’jes lezen van anderen? Hoe reageert u als dat u gebeurt? Ik vind het niet kunnen. Dat zijn privézaken, zelfs als er niets ‘relevants’ in staat. Er bestaat een duidelijk verschil tussen vereningszaken en privézaken. Houd dat toch in het oog.

Laat het duidelijk zijn: ik vind het helemaal niet erg als iemand een ruit kapot slaat om zich toegang te verschaffen tot mijn huis om amicale acties uit te voeren. Ook een ruil van een Fiscus tegen een vaandel is zeker acceptabel. De basis voor een prima studentikoze actie lag er wel degelijk. Maar de lol verdwijnt snel als mores met voeten getreden worden en de het ene hijgende hert nog stoerder is dan de ander.
Dat lijkt mij een duidelijk voorbeeld van groepsgedrag. En wanneer daar alcohol bij komt werkt dat alleen maar negatief. Teveel alcohol? Mijns inziens wel. Wordt een actie alleen maar leuk als er maar genoeg bier is? Volgens mij daalt de kwaliteit van de actie lineair omgekeerd evenredig met de hoeveelheid alcohol. Een aantal GSVG’ers was zeker te ver heen, alleen al getuige het feit dat er midden op de weg gestopt moest worden om iemand een koprol te laten doen over het asfalt.

Wat als relatief aardige actie begon, eindigde in een enorme anticlimax. Ik heb vandaag met een gevoel van frustratie en ergernis rondgelopen. Daar baal ik van. Als het leuk was geweest heerste er een gevoel van amicaliteit, tevredenheid.
Ik had echt geen trek in een rit naar Groningen met een bus vol lallende, o zo stoere, hertjes. Dan ga ik liever door voor ruilobject tegen een vaandel.

Wat wilt u nog weten? Of ik het leuk vond? Eerst wel, maar dat duurde niet lang.
Genoeg.

Met amicale groet,

Lieuwe Krol

tvandijk schreef: Een aantal GSV’ers was zeker te ver heen, alleen al getuige het feit dat er midden op de weg gestopt moest worden om iemand een koprol te laten doen over het asfalt.

Auw, stop, mijn buik! Wil degene die de koprol gemaakt heeft, zich melden? Geweldig, ik kom niet meer bij! :lol:

Op de rest moet iemand van de Senaat of van de rammers maar reageren.

Een persoonlijk reactie van mijzelf en niet van meneer de fiscus of iemand anders namens wie ik een posting op dit forum mag dumpen. Grappig hoor Animal (leuke nicknaam, past u goed). In plaats van enigszins serieus ingaan op een posting kunt u het weer niet laten om sarcastisch te reageren. En u vind het vreemd als VGST-ers vervolgens een heel gek beeld krijgen van uw vereniging?

Laat inderdaad het reageren maar over aan anderen, dat is het beste dat u kunt doen.

Haha ik was er bij en geef de koprol van die bewuste dronken GSVG'er een 10, met aftrek van tweetiende punt voor het wankelen bij de landing.
En kom op, ik heb niet de illusie dat jullie ooit een normaal beeld van de GSV zullen krijgen, dus het lijkt mij verstandig dat we het luchtig opnemen en maar niet meer ingaan op alle dronkenschappen, lallerijen en koprollen. Zeker niet als jullie Senaat een topic heeft geopend met als titel: Dronken Groningers in Twente. Ga zo door!
Voor de mensen die mee willen genieten: .

Lieve Liewe,
Eigenlijk ben ik het allang zat dat er van deze ondoordachte, ongenuanceerde klaagliederen ons te gemoet komen.
Omdat jij een grote hoofdrol heb moeten/mogen vervullen EN je een groot deel van de nacht bij ons in de bus heb mogen vertoefen reageer ik toch, kort, dat dan weer wel. Aan de hand van een quote...

Lieuwe Krol schreef: Een illustratieve quote: “Ach, dat vaandel… we willen gewoon een beetje rellen.”

Toevallig quote u hier (ongeveer) de woorden die ik gezegd heb... in het volledige besef dat u daar bij zat en dat u hierdoor in verwarring zou raken over de bedoelingen... beetje manipulatief... vreemd voor u misschien.

Toch kunt u van mij (als olim-vaandeldrager) aannemen dat het mij om niets anders ging dan het vaandel.

Ach en zo kan ik wel weer tot in den treure uw opvattingen en opmerkingen gaan uitleggen, maar ik heb daar geen zin in.

Elkaar betichten van allerlei negatieve dingen vind ik ook niet echt getuigen van respect van jullie kant. Ik ga dan ook niet meer reageren op leugens en halve waarheden, dan moeten we gewoon een keer met elkaar praten en niet op deze manier elkaar steeds zwarter maken, ik betrap me net al op de gedachte dat ik jullie niet meer serieus neem en dat jullie gewoon een grote grap met ons uithalen.

he ik bedenk me net, het "bijna gebraste flatscreentje" is helemaal niet genoemd als tegen de mores in. Maar nu ga ik slapen.

@ lieuwe: Ik vind het wel een beetje selectief van je dat je wel vertelt aan de hele vereniging hoe 'zat' wij wel niet waren, maar dat je vergeet te vertellen dat wij dat ab-actis lint hebben (terwijl je dat wel wist blijkt uit je post hierboven) en dus je technische makkers in de waan laat dat wij zo`n lint in de bosjes zouden gooien..

Ik voel me ergens verplicht om uit te leggen waarom ik moest uitstappen en een koprol deed, maar dat doe ik niet. Ik ga ook pitten. Jullie maken me kapot, dat beseffen jullie niet , maar het is toch zo.

dit alles doet me een beetje denken aan die mohammed cartoon, ook een hoop gesmijt met modder, een serieuze en een luchtige partij. maar net zoals met die cartoon zou ik zeggen: de islamieten(VGST) reageert misschien iets te blind en gefrustreerd, maar de Christenen(GSV) zouden het ook niet pikken als het om hun Jezus(vaandel) ging.

Wel verdraaid, wat een hoop dingen staan er in dat topic (heet dat zo?) van het VGST forum. Grappig en ook leerzaam. Er is blijkbaar een boel gebeurd. Is het verkeerd als ik baal dat ik er niet bij kon zijn?

Koos L.

Tot slot: of de buren van De Krater die deuk in de bus nog gaan vergoeden. Dat is toch niet amicaal meer, als buren ingezet gaan worden om vernielingen aan te richten...

Amice L., ik (bewoner van De Krater) stond gisternacht naast u terwijl de desbetreffende buurman verhaal kwam halen. Hij had toen al een deuk in uw bus gemaakt. U had, net als vorige week, alle deurbellen van de bovenverdieping ingedrukt waarop enkele flatbewoners wakker werden. U stond deze buurman schaapachtig aan te kijken terwijl hij vroeg wat er aan de hand was, ik vertelde hem in het Nederlands (zonder studentikoze termen) dat u en uw bus mogelijk een vaandel probeerden te brassen, maar dat dat niet helemaal lukte. U begon hierop met stemverheffing aan mij te vermelden dat als u dat wilde het u ook al lang gelukt zou zijn, omdat u gereedschap had. De buurman liep naar het busje om daar dan maar achter de reden van de reeks gebeurtenissen te komen. Maar dit busje reed achteruit en vluchtte voor de buurman.

Misschien is het handig als u in het echt net zo'n grote bek als op dit forum heeft en de buurman die niet betrokken was bij de situatie had uitgelegd wat er precies aan de hand was.

Ik denk dat u en uw grote vereniging na het uitlokken van zulke daden door derden - ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar het wel enigszins logisch vind - best een potje kunnen maken om het in dit opzicht falen van uw ramactie te financieren.

Haha, leuk dat je er serieus op ingaat. Doe ik gewoon ff mee. Het feit dat ik tegen je aan ging lallen was allereerst omdat ik dronken was, maar vooral omdat je tegen je buurmannen net deed alsof je geen idee had waarom wij bij jullie aanbelden. Anders gezegd: je hield je van de domme en gaf ons de schuld van alles. Ach, zeer terecht ook. (Het busje reed overigens weg omdat de chauffeur, die een sticky teveel gerookt had, niet kon weten dat het geen VGST'ers waren.) We zullen inderdaad een flinke pot euro's gaan maken, want die deuk is niet misselijk.

Verder wil Cor graag een nieuwe GSV-term lanceren: als een keten in de bosjes (of: iemand met een keten de bosjes insturen).

de fiscus die door tom een berichtje laat posten schreef: Verder, de hele VGST via de telefoon wakker schreeuwen? Grappig? Leuk? Nuttig? Niets van dat alles. Bel gewoon meneer de Praeses en zeg wat je hebt gedaan. Hij zorgt er wel voor dat de VGST wakker wordt gemaakt.

Ik heb zelf altijd zoiets gehad van: als je 's nachts niet gewekt wil worden zet je je telefoon uit. Als je dan toch telefoon krijgt neem je niet op. Als je de telefoon dan toch opneemt, dan kan het een schreeuwende GSV'er zijn.

idem schreef: Sms’jes lezen van anderen? Hoe reageert u als dat u gebeurt? Ik vind het niet kunnen. Dat zijn privézaken, zelfs als er niets ‘relevants’ in staat. Er bestaat een duidelijk verschil tussen vereningszaken en privézaken. Houd dat toch in het oog.

Ons interne forum is ook privé...

Maar voor de rest, wat een feest.

ho! scherp!