Het lijkt me dat we als GSV met z'n allen bijdragen aan de pot voor de onkosten van de ramactie.

Voorstelletje doen op de HV dan maar?

Laten we dan ook meteen gedragsregels opstellen voor dronken mensen tijdens het rammen. Ik vind dat zij geen koprollen mogen maken, dat zorgt maar voor verwarring.

Ik denk dat ik deze ;) er maar bij doe voor de zekerheid.

tvandijk schreef: Een persoonlijk reactie van mijzelf en niet van meneer de fiscus of iemand anders namens wie ik een posting op dit forum mag dumpen. Grappig hoor Animal (leuke nicknaam, past u goed). In plaats van enigszins serieus ingaan op een posting kunt u het weer niet laten om sarcastisch te reageren. En u vind het vreemd als VGST-ers vervolgens een heel gek beeld krijgen van uw vereniging? Laat inderdaad het reageren maar over aan anderen, dat is het beste dat u kunt doen.

Ik word daar toch zo moe van hè. Hoe weet je nou of mijn nicknaam mij goed past? Je kent me niet, en sarcasme ben ik nog bij weinig dieren tegengekomen. Maar ergens heb je wel gelijk. De naam is niet geheel uit de lucht komen vallen. Ik vind het niet vreemd dat vgst'ers een gek beeld hebben van de GSV. We zijn anders dan de vgst, en jullie kunnen daar blijkbaar moeilijk mee omgaan. Was iedereen maar zoals u, toch?

Oorzaak van deze hele discussie is volgens mij dat de VGST vindt dat bij een ramactie de bezoekende vereniging zich moet houden aan de regels van de ontvangende vereniging, terwijl de GSV vindt dat de bezoekende vereniging niet per se hoeft te rammen zoals wenselijk gevonden wordt door de ontvangende vereniging. De VGST heeft het in dit kader liever over 'amicaliteit', terwijl de GSV het liever over 'amicale rivaliteit' heeft als het om rammen gaat.

Laat ik me tóch weer verleiden om hier serieus op in te gaan... :?

Edit: ik zal proberen het bij deze post te laten in dit topic.

Het is misschien een beetje makkelijk om de boel maar onder de noemer 'verschil in opvatting' te schuiven, maar daar begint het inderdaad wel steeds meer op te lijken. Alleen het vergelijken van de berichten op de twee fora laat al zien dat dit verschil enorm is.
Eentje die mij vooral opviel aldaar:

Menninga schreef: als daar geen leden worden geschorst wordt mijn gevoel destemeer bevestigd.

Hoe kom je erop.

De GSV™ is blijkbaar wat lomper. A la. Dat zijn we (als ik de verhalen moet geloven) al jaren, dus daar zou inmiddels wel een beetje op ingesteld kunnen worden. Als alle VGS'en even correct en lafjes zouden handelen zou het maar een duffe boel worden.
Zolang er geen gewonden vallen en eventuele financiële schade vergoed wordt lijkt me dat er geen probleem hoeft te zijn.

Heeft iemand die lui trouwens al eens verteld dat we gewoon GSV heten, niet met die G er achteraan? Want volgens mij schrijven ze het iedere keer verkeerd. Rare snuiters.

Dat laatste zou ik simpelweg niet aan beginnen, om ze dat uit te leggen. Sinds het begin van mijn lidmaatschap, en sinds lang daarvoor, heeft interamicaal Nederland het over de GSV.G (grappig dat GSV.G zonder het puntje ertussen, automatisch gecorrigeerd wordt via dit forum. misschien moeten we hun dat scriptje ff toesturen ;)). Ik vermoed dat dat 'grapje', wat toch altijd wel voor de nodige discussies zorgt, op deze aarde niet meer de wereld uit komt ;).

Discussies daarover met amici uit den lande, ben ik maar niet meer gaan voeren; dat is dweilen met de kraam open.

Verder zal ik inhoudelijk niet reageren op de gebeurtenissen en reacties, want k ben nl niet meer lid.

Ik wens Stieneke en/of de Kraker succes met het afhandelen van deze issue via de formele wegen; zo te zien, zullen er lange brieven over en weer gestuurd moeten worden ;).

minkcie schreef: Laten we dan ook meteen gedragsregels opstellen voor dronken mensen tijdens het rammen. Ik vind dat zij geen koprollen mogen maken, dat zorgt maar voor verwarring. Ik denk dat ik deze ;) er maar bij doe voor de zekerheid.

Je was er niet eens bij Minks. 3 jaar gymervaring zat er in die rol...ik vind dat het kan en mag. (Ja ik heb 3 jaar op gym gezeten en had een strak hempje aan en ik was het enige jongetje en ben daarom weggegaan...)

Vriend Niels
Farmer schreef: dit alles doet me een beetje denken aan die mohammed cartoon, ook een hoop gesmijt met modder, een serieuze en een luchtige partij. maar net zoals met die cartoon zou ik zeggen: de islamieten(VGST) reageert misschien iets te blind en gefrustreerd, maar de Christenen(GSV) zouden het ook niet pikken als het om hun Jezus(vaandel) ging.

Schitterend! Mooi stukje proza farmer...

Kiffen schreef:
minkcie schreef: Laten we dan ook meteen gedragsregels opstellen voor dronken mensen tijdens het rammen. Ik vind dat zij geen koprollen mogen maken, dat zorgt maar voor verwarring.

Je was er niet eens bij Minks. 3 jaar gymervaring zat er in die rol...ik vind dat het kan en mag.


jij probeert ook alles goed te praten Kiffen... je bent gewoon over de grens gegaan... om te oefenen

De discussie lijkt bijna uit de hand te lopen. Tijd voor een diplomatieke post van een burgmeester in spé:
Van beide kanten worden nu vooral nu vooral de extremen aangehaald. Een ongenuanceerde uitspraak van een VGST'er wordt erbij gehaald wanneer er iets gezegd wordt over een domme post van een GSVG'er. Zo blijven we eeuwig bezig.

De conclusies lijken in elk geval duidelijk te worden. U vindt het normaal om uzelf vijandig en lomp te gedragen wanneer u op actie bent, bier te drinken wanneer u op actie bent en dan keihard te beweren dat bier op u geen effect heeft, u vindt het normaal om de hele buurt erbij te betrekken wanneer u eigenlijk alleen naar VGST'ers op zoek bent en u wuift onze kritiek over het onzorgvuldig omgaan met onze brasobjecten weg als zouden wij bij de VGST allemaal zielige burgemeestertjes zijn.

Dit is inderdaad een wereld van verschil in ons denken over amicale acties. Het leuke is dat u nog steeds heel stoer roept dat het u allemaal niets kan schelen en dat wij allemaal onredelijk zijn omdat wij staan achter de mores die bestaan tussen de VGS'sen in Nederland. Er komt als het goed is zeer binnenkort een brief uw kant op, en ik ben benieuwd hoe u nu werkelijk over deze dingen denkt. Of u stug vol blijft houden dat alles geoorloofd is zolang er geen doden vallen en de schade betaalt wordt (Voordat u hierop reageert: uiteraard begrijp ik dat u dit niet helemaal letterlijk bedoelt). Ik hoop erop dat u inziet dat er zelfs van de GSVG verwacht mag worden dat zijn zich op een redelijke manier gedraagt wanneer zij bezig is met een amicale actie. Het zou jammer zijn als u uw gedrag blijft goedpraten, dat zou waarschijnlijk betekenen dat de mooie tijden van bezoekende zusterverenigingen op amicale actie voorbij is. Iets wat mij een smet op onze mooie VGS-cultuur lijkt.

Ik begin me nu in eens af te vragen hoe het vaandel in Groningen is gejat. Is er aangebeld en werd gelijk al fluisterend het vaandel afgegeven? Hebben de tukkers ook gelachen (en zo ja, niet te hard?) Rivaliteit is geen vijandigheid. Het liefst drink ik vandaag dan morgen met jou een schultenbrau op een bankje in het park. Als wij ons vaandel terug komen halen, dan zijn we niet alleen lief. Als je met een groep van 15 jongens bent, kan het voorkomen dat je ongeorganiseerd overkomt. Ik zelf was retemelig en de jochies met mij net zo. Dan volgde je ons misschien niet altijd omdat we heeeele rare dingen zeiden en deden, feit is wel dat we een skitterende nacht hebben gehad en het vaandel terug hebben. Bovendien zijn jullie er nu ook eindelijk vanaf en kunnen de senatoren weer thuis slapen. Alle brasobjecten zijn weer op zn plaats en iedereen is lief. Onthoud dat, iedereen lief!
Amicaal sabbeltjesabbeltje aan je oorlel,
Am. Kiffen

joshavinga schreef: The show must go on

Wat is nou precies uw probleem? De grote misstanden die hebben plaatsgevonden en het verschrikkelijke onrecht dat u is aangedaan? Denk nog een keertje na of het werkelijk zo verschrikkelijk was. Misschien is niet alles in overeenstemming met uw beroemde mores verlopen, maar hebt u daaronder geleden?

burgermeester jos havinga schreef: De conclusies lijken in elk geval duidelijk te worden.

ik heb me tot nu toe als een enorme burgermeester gedragen op dit topic, ik heb bij alle opmerkingen een reactie gegeven. (daar wordt niet echt op gereageerd, enkel op de flauwe grapjes die hier en daar staan) Ik geef toe het allemaal niet zo zwart-wit als er in deze discussie naar voren komt. (zwart=vgst en wit=GSV)

Maar wanneer er conclusies worden getrokken door mensen die zij verkondigen als de enige objectieve waarheid, dan is een discussie gewoon uitgesloten... dan kan je niet met elkaar praten. En wanneer je niet met elkaar kunt praten of met anderen op een normale manier omgaan, dan moet je misschien maar amicale acties gaan doen bij die 10 man en een paardekop in Wageningen, veel plezier.

Of we praten wel op een normale manier met elkaar... kom op zeg, tuurlijk hebben wij het niet helemaal volgens jullie mores gedaan, dat is dan jammer. Wij hebben hier van geleerd, jullie misschien ook...
als hbo'er roep ik dan ook maar: denk in oplossingen, niet in problemen!

Ik zal jullie wel even mores leren! Daar is behoefte aan!

nummer 1: Wees ten allen tijden serieus!

Wanneer ik zeg dat de conclusies duidelijk zijn geef ik aan dat ik daarmee bedoel dat er een groot verschil van mening is over allerleid dingen, die daarna in een opsomming volgen. Uiteraard bedoelde ik niet dat het de enige waarheid is en dat er geen discussie mogelijk is.

Uiteraard kunnen dezen genuanceerd worden. 1 of 2 biertjes drinken is sowieso niet verkeerd (zonder uitspraak te doen over 4 of 5), een beetje vijandigheid hoort erbij, er is altijd wel een beetje lawaai en u kunt natuurlijk altijd de pech hebben dat u bij het teruggeven van brasobjecten eentje over het hoofd ziet.

Toch denk ik dat we over al deze dingen nog vrij ver uit elkaar liggen. Wij VGST'ers kunnen er gewoon niet tegen dat u vrijwel alle kritiek wegrelativeert. Uiteraard is enig relativeringsvermogen gewenst, maar wanneer u overal van zegt dat het allemaal wel meevalt terwijl er een wereld van verschil tussen onze opvattingen is, dan is er ook geen discussie mogelijk.

Daar gaat het om. Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken dat u serieus al uw gedrag goedpraat en dan nog steeds het plakkertje 'amicale actie' op uw actie wilt plakken. Dat is het verschil van mening en ik hoop dat we het daar over kunnen hebben. Vertelt u mij maar waarom u serieus vindt dat onze kritiek ongegrond is.

joshavinga schreef: Het zou jammer zijn als u uw gedrag blijft goedpraten, dat zou waarschijnlijk betekenen dat de mooie tijden van bezoekende zusterverenigingen op amicale actie voorbij is. Iets wat mij een smet op onze mooie VGS-cultuur lijkt.

Oke de amicale banden worden dus weer verbroken. Typisch typisch.

joshavinga schreef: Wij VGST'ers kunnen er gewoon niet tegen dat u vrijwel alle kritiek wegrelativeert. .

Ik, GSVer ( ik praat liever voor mezelf, daar voel ik me lekker bij) trek het heel slecht dat als wij het relativeren, er nog steeds gezegd wordt dat we zat waren enz. ) Als je in je spreekwoordelijke amicale zak wordt getrapt dan doet dat pijn en kom je reteslecht uit je woorden. Later kun je het relativeren. (Bijv." ik heb een trap verdient, dank je wel, we hebben immers het vaandel van jullie gejat" ) Ik weet niet, maar mijn moeder zei altijd dat je kritiek weg moet relativeren zodat het er niet meer is. Het lijkt oneindig en het voelt misschien niet lekker, maar als we door blijven gaat discusseren over 'jullie, waren zat!' en 'Nietes, we hadden 4 bier op" en "4 bier is te veel" en 'Jullie schreeuwen zo hard' enz. Dan wordt het amicale gesprek dat we zeker nog een keer gaan hebben steeds minder relaxed.

o,o,o die moeder van jou kiffen. wat is dat toch een wijze vrouw

gewoon huishoudschool, valt mee.

joshavinga schreef: Toch denk ik dat we over al deze dingen nog vrij ver uit elkaar liggen. Wij VGST'ers kunnen er gewoon niet tegen dat u vrijwel alle kritiek wegrelativeert. Uiteraard is enig relativeringsvermogen gewenst, maar wanneer u overal van zegt dat het allemaal wel meevalt terwijl er een wereld van verschil tussen onze opvattingen is, dan is er ook geen discussie mogelijk.

Dat probeer ik dus duidelijk te maken! Ik vind het heel erg wanneer er ongegronde of subjectieve opvattingen over het gedrag van een ander als enige objectieve waarheid wordt neergezet. Dat gebeurde gister namelijk... de GSV'ers worden zwartgemaakt op halve waarheden.

Ik zal niet ontkennen dat we het beter hadden kunnen doen, en dat niet alles netjes was. Maar ik heb alle kritiek weggerelativeert (weet niet of dit woord de lading dekt), omdat ik het heel erg vind dat er een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Daarbij worden wij zwart gemaakt en plein public, zonder dat je daar eigenlijk op een normale manier op in kan gaan.

Daarom ben ik er nu ook zo zat van, dat ik nu ook niet meer ga reageren op dit soort dingen. Ik krijg namelijk het gevoel dat jullie helemaal niet op een normale manier willen discussieren. Misschien vanwege jullie teleurstelling dat jullie (mooi uitgevoerde) ramactie nu teniet is gedaan op een onbevredigende manier. Als dat zo is vraag ik u om een week niet meer hier te reageren en het rustig te laten bezinken en nogmaals op een rijtje te zetten wat er nu eigenlijk gebeurd is.