Ik denk iets te vaak aan mijn conditie, daarom komt er nooit iets van. Maar Joke, wl jij niet meedoen?

Ik doe al wat aan mijn conditie, ik zwem ca. 4 keer in de week. Bovendien zie ook ik mezelf niet in staat om een uur achterelkaar te rennen.

Koning David

Misschien kun je mijn waarde huisgenoot Albert benaderen. Is net zo'n fanatieke sporter als ik naar het schijnt.

En jijzelf dan, Klei? Of wil je graag jezelf blijven?

Koning David

Misschien. Als jij me vertelt wie ik ben.

Dat zou een lang verhaal worden. Ik kan in elk geval melden dat de verandering die wat lichaamsbeweging en buitenlucht te weeg zouden brengen, geen nadelige zou zijn, in mijn ogen. Meedoen, dus.

agent_Fox_Mulder

In plaats van wat hard te lopen, wat slecht is voor je rug, je knieen en vast nog wel een aantal ledematen (zorg dat je goede schoenen hebt, scheenbeenvliesontsteking ligt op de loer), kun je natuurlijk ook gaan skaten.
Je ziet veel meer, je traint meer spieren, kortom het is gewoon leuker en beter voor je..
Vanuit Vinkhuizen is er een mooi rondje te rijden, Hoogkerk, Leegkerk, Dorkwerd, Zernike, Vinkhuizen al met al zo'n 18 km.

Traint meer spieren? Ik geloof er geen bal van!!
Skaten is voor vrouwen, echte mannen lopen hard :evil:!
ZO!

Hoe (on)schadelijk skaten is, hangt ook maar af van de kwaliteit van je skates. Als de wieltjes te hard zijn, is dat heel slecht voor je knieƫn. Nee, dan zwemmen. Slecht voor geen enkel gewricht en je traint er bijna al je spieren mee. Overigens ben ik niet van plan een zwemclubje op te richten.

Joachim Sickbock

Maar zwemmen is wel slecht voor je huid. Eigenlijk is zwembadwater gewoon bleekwater, en je stopt je bad toch ook niet vol met bleek om je er vervolgens in te dompelen :?:

Verder kan de chloorlucht je lelijk op de longen slaan :!:

Als je wilt zwemmen, doe het dan in zee :idea:

Koning David

Als je af wilt vallen, wat kan je dan het beste doen Joke? Baantjes trekken? Van de glijbaan? De duikplank?

agent_Fox_Mulder
Carloz schreef: Traint meer spieren? Ik geloof er geen bal van!! Skaten is voor vrouwen, echte mannen lopen hard :evil:! ZO!

Misschien een goede reden om dan toch maar te gaan skaten :idea: , vrouwen worden trouwens ouder dan mannen hoe zou dat komen...

agent_Fox_Mulder schreef: [..] Misschien een goede reden om dan toch maar te gaan skaten :idea: , vrouwen worden trouwens ouder dan mannen hoe zou dat komen...

Omdat ze niet in het zweet des aanschijns hun brood hoeven te verdienen?

Overigens hebben vrouwen wel meer ziekte-jaren, zowel absoluut als relatief. Gemiddeld vanaf 58 jaar voor vrouwen en 60 jaar voor mannen, met een levensverwachting van 84 voor vrouwen en 79 voor mannen. Ongeveer.

een koffieclubje lijkt mij dan wel weer wat....

Baantjes trekken heeft denk ik het snelste effect, vriend Kei. En in het openluchtzwembad heb je beslist geen last van de chloorlucht. Het water is wel weer enigszins verwarmd, in tegenstelling tot dat van de zee, dat in dit jaargetij nog behoorlijk koud kan zijn. Ook niet optimaal voor je longen.

Koffieclubje is ook goed voor de lijn, voor de gebogen lijn wel te verstaan. Vooral als je er veel koekjes en taart bij eet.

Henri L schreef: Heb jij op de vragen van dit onderwerp volmondig ja geantwoord? Dan ben jij de persoon die ik zoek! Omdat ik al een tijdje niks meer aan mijn conditie heb gedaan, en dat toch echt weer moet gebeuren, ben ik van plan hard te gaan lopen. Ik heb dit al een tijdje gedaan, maar in je eentje is enorm saai. Daarom zoek ik mensen die ook willen hardlopen, zodat we in een groepje kunnen hardlopen. Dat moet dan zo'n 3x in de week gebeuren, of vaker. Het gaat vooral om mensen in Vinkhuizen. Heb jij zin om mee te lopen? Laat het me even weten!

Inderdaad Henri, ouwe forums doorsnuffelen is best grappig.

klopt, maar ik heb algelopen weken al een paar keer weer gelopen, maar ik wil wel weer wat fanatieker beginnen.

Je mag vanavond ook wel mee zwemmen? 21:45 in Corpus.

Henri L schreef: klopt, maar ik heb algelopen weken al een paar keer weer gelopen, maar ik wil wel weer wat fanatieker beginnen.

Ben je nog op zoek naar 'meehardlopers'?