hee menschen, de lijst moet idd veel langer. Ik heb zelf tentamen, maar ben ernstig aan het twijfelen of ik niet voor de her ga... het wordt vast reuze gezellig vrijdag

eva mariëtte
JW schreef: hee menschen, de lijst moet idd veel langer. Ik heb zelf tentamen, maar ben ernstig aan het twijfelen of ik niet voor de her ga... het wordt vast reuze gezellig vrijdag
SMS even terug ter bevestiging aub
Koning Drietand

Gratis ritje naar Den Haag kun je eigenlijk sowieso niet afslaan natuurlijk. Geef je allemaal wel even snel op voor de bussen, dan kunnen ze extra bussen bestellen indien nodig. Is natuurlijk sneu als je met het openbaar vervoer moet.

Vergeet vanavond niet de studeermarathon in de UB!

Koning Drietand schreef: Gratis ritje naar Den Haag kun je eigenlijk sowieso niet afslaan natuurlijk. Geef je allemaal wel even snel op voor de bussen, dan kunnen ze extra bussen bestellen indien nodig. Is natuurlijk sneu als je met het openbaar vervoer moet.

Freddy, jij mag niet, tis alleen voor het hoger onderwijs, niet voor universiteit.

Het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen roept alle studenten op om op vrijdag 21 januari in Den Haag te demonstreren. Het succes van de demonstratie is afhankelijk van het aantal deeelnemers. Het College van Bestuur streeft naar 3.000 deelnemers uit Groningen.

Om de demonstratie mogelijk te maken hebben alle Nederlandse universiteiten 21 januari tot collegevrije dag uitgeroepen; tentamens gaan echter wel door.

Voor het vervoer naar Den Haag en terug stelt het College van Bestuur bussen beschikbaar. Studenten die een OV-jaarkaart hebben die geldig is op vrijdag worden verzocht om per trein te reizen.

De demonstratie op het Malieveld in Den Haag begint om 13.00 uur. Studenten die mee willen met de bus moeten zich inschrijven op www.groningen.metdebusnaardenhaag.nl.

Bezuinigingen

De Nederlandse universiteiten maken zich ernstig zorgen over de bezuinigingen die het kabinet voorstelt op het Hoger Onderwijs. De bezuinigingen op het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek zullen oplopen tot vele honderden miljoenen euro per jaar.

Ook het College van Bestuur vindt dat studenten succesvoller moeten studeren, dat we moeten streven naar minder afvallers en minder trage studenten. Maar om dat te bereiken is intensief en goed onderwijs nodig. Dat vergt eerder méér, dan minder docenten. De bezuinigingen bewerkstelligen het omgekeerde; vanaf 2011 is ongeveer tien procent minder budget voor docenten beschikbaar. De maatregel leidt tot banenverlies van mogelijk enkele duizenden docenten.

Juist nu moeten we investeren in kennis, want kennis is de motor van de toekomst. Doen we dat niet, dan gaat dit onherroepelijk ten koste van de werkgelegenheid, de toekomst van jonge mensen en de kwaliteit van de samenleving.

Ook de hoogleraren zullen tegen de plannen van het kabinet protesteren. De rectores van de Nederlandse universiteiten organiseren op vrijdag 21 januari een bijzondere academische zitting in Den Haag. Voordat de zitting begint, zullen de hoogleraren - in toga - in cortège door de binnenstad van Den Haag trekken.

Ik vind het een interessant gebeuren en zou graag mee willen. Maar wat ik me wel afvraag is welke idioten zoiets 3 dagen voor de tentamenperiode plannen!

Absoluut meer geld voor het onderwijs, voor het inhuren van betere planners welteverstaan.

Roell schreef: Ik vind het een interessant gebeuren en zou graag mee willen. Maar wat ik me wel afvraag is welke idioten zoiets 3 dagen voor de tentamenperiode plannen! Absoluut meer geld voor het onderwijs, voor het inhuren van betere planners welteverstaan.

3 dagen erVOOR? voor mij is het er middenin...

smeerkees schreef:
Roell schreef: Ik vind het een interessant gebeuren en zou graag mee willen. Maar wat ik me wel afvraag is welke idioten zoiets 3 dagen voor de tentamenperiode plannen! Absoluut meer geld voor het onderwijs, voor het inhuren van betere planners welteverstaan.

3 dagen erVOOR? voor mij is het er middenin...

tsja.. dat is ook niet heel handig. Tentamenroosters verschillen per faculteit en ook nog eens per universiteit, maar zover ik weet zijn er tot en met 4 februari in Groningen en Utrecht tentamens voor de grootste faculteiten, en daarna begint het reguliere rooster weer.. dus 7 februari zou een stuk praktischer geweest zijn.

TheoSikkema

Is met name ook in verband met het moment waarop de regering er weer over gaat praten. Al klopt het woord regering hier staatsrechtelijk niet helemaal.

In ieder geval,

Ik ben er ook bij.

N.B. Steendam

Update over de bus:

De onvolprezen Frans Zwarts is gemaild. Die refereerde aan de GSV-bus in de contractus vergadering, en bood de mogelijkheid tot het reserveren van een bus toen officeel aan. Vanaf 50 deelnemers, welteverstaan. Wij krijgen een bus gezellig samen met Cleopatra - aangezien 50 man waarschijnlijk iets te ambitieus is. Ik voorzie een bus met GSV vlaggen, koekjes voor onderweg, kratje bier voor de terugreis, cd met achterzaalhits, studeerhoekje, kortom: ongekende jolijt voor gratis. Nu al legendarisch, mis het niet. Bijzijn is meemaken!

Morgen wordt e.e.a. officieel en horen jullie meer over de wijze van opgave.

De UK hing al bij mij aan de lijn omdat ze hadden gehoord (op bovengenoemde vergadering) over de toffe, avant-garde GSVbus, dus beter melden jullie je aan. Goede reclame enzo. Yeah baby!

  • Actiecomité Ons Genoegen, vanuit de UB -
TheoSikkema

Kee, allemaal bij zijn dus! Superduper reclame voor GSV in de stad, wat willen we nog meer

Ik hou van lijstjes.

Ik ga mee:

N.B. Steendam
F.H. Boersema ba
F.J. Bruins
UndahCovah
G-Ziña
TheoSikkema
JPV

misschien:

Farmer
Dik
JW

met OV:

mazzhijs

Koning Drietand

Mazzhijs kom ook gezellig in de bus. Lekker Keten. Goede vertegenwoordiging vanuit Paars trouwens, waar blijven de andere regio's?

Koning Drietand

Ik hou van lijstjes.

Ik ga mee:

N.B. Steendam
F.H. Boersema ba
F.J. Bruins
UndahCovah
G-Ziña
TheoSikkema
JPV
Jan Kruidhof

misschien:

Farmer
Dik
JW
Annemarieke
Siegard

met OV:

mazzhijs

Was graag meegegaan, collegevrij betekent helaas geen practicumvrij.. Je moet in je studententijd toch een keer op het Malieveld gestaan hebben.

Yehes! Elsa, ga je ook mee en neem je dan de GSV vlag mee?

Doe mij maar zeker derbij. Veul te gezellig. Hoe zit dat dan nu met die busje? Moet ik me nog ergens opgeven?

Ja, inderdaad, moeten we ons bij de GSVopgeven, of óók bij de RUG? of iets anders? Niek?

N.B. Steendam
Bruins schreef: Ja, inderdaad, moeten we ons bij de GSVopgeven, of óók bij de RUG? of iets anders? Niek?

Hold your horses, vandaag word ik gebeld over het hoe en wat. Zet je naam sowieso in dit topic!