N.B. Steendam

---scroll door naar de laatste zin voor de samenvatting---

Amicae amicique,

Er zitten forse bezuinigingen voor het Hoger Onderwijs in de pijplijn. Niet alleen studenten moeten meer gaan betalen, maar ook de universiteiten moeten de broekriem 10 gaatjes aanhalen. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat de kwaliteit van het onderwijs er hierdoor niet op vooruit zal gaan. En juist nu de landelijke chemische sector door vlammen is verwoest moeten we het toch echt van de kenniseconomie hebben! Er is immers niks hier - zelfs de ooit florerende golfkartonindustrie in de Pekela's gaat langzaam ten onder aan de mondiale concurrentie.
Jullie zijn, net als ik, geëngageerde studenten en weten dat dit alles op lange termijn kommer en kwel zal betekenen. Vinkhuizenisering, zoals dat met een duur woord heet. En daar willen we met z'n allen natuurlijk iets aan doen.

Jullie zijn stuk voor stuk makkelijk en goedkoop, net als ik overigens. De RuG weet dat ook zal daarom gratis gratis gratis bussen inzetten. Actiecomité 'Ons Genoegen' weet dat GSV'ers graag met elkaar reizen en zal een GSV-bus regelen! Geef je daarom hieronder op voor een gratis uitje naar Den Haag, en geef aan of je met de gratis GSV-bus wil!

Kleine sfeer impressie demonstratie Grote Markt:

Update over de bus /1/

De onvolprezen Frans Zwarts is gemaild. Die refereerde aan de GSV-bus in de contractus vergadering, en bood de mogelijkheid tot het reserveren van een bus toen officeel aan. Vanaf 50 deelnemers, welteverstaan. Wij krijgen een bus gezellig samen met Cleopatra - aangezien 50 man waarschijnlijk iets te ambitieus is. Ik voorzie een bus met GSV vlaggen, koekjes voor onderweg, kratje bier voor de terugreis, cd met achterzaalhits, studeerhoekje, kortom: ongekende jolijt voor gratis. Nu al legendarisch, mis het niet. Bijzijn is meemaken!

Ga naar http://www.groningen.metdebusnaardenhaag.nl/ én zet je naam in dit topic voor een plekje in de GSVbus!

De UK hing al bij mij aan de lijn omdat ze hadden gehoord (op bovengenoemde vergadering) over de toffe, avant-garde GSVbus, dus beter melden jullie je aan. Goede reclame enzo. Yeah baby!

update over de bus /2/

Alles is geregeld! Het enige wat jullie hoeven te doen is je even in te schrijven op de site en hier aan te geven dat je met de GSV/Cleopatra bus mee wilt. De rest gaat vanzelf.
Let op: morgenvroeg worden de bussen gereserveerd! Wil je dus zeker zijn van een plekje, zorg dat je vannacht (officieel voor 0:00 uur) opgeeft! Ik weet dat het niet op de site staat, het is dan ook exclusieve inside-information. Doe er je voordeel mee.

update over de bus /3/

We zitten nu op 49 busreizigers. Hoeveel er precies mee kunnen ben ik nog aan het uitzoeken, wel is bekend dat je 50 man nodig had om een bus te reserveren. Ik laat snel weten of dat ook het maximum is.

update over de bus /4/

Er zijn geen plaatsen meer te vergeven in de GSVbus. Als je graag mee wilt kun je je evt op de reservelijst zetten, of zelf iets regelen.
Voor de uitverkorenen: zorg dat je er rond half negen bent!

En wel hier:

De bussen komen in 3 shifts, de GSV-Cleo bus zal bij de laatste zitten. Dat wijst zich allemaal vanzelf, en als je in de war bent mag je mij bellen.

Zet sowieso je naam maar even in dit topic als je ook gaat, is leuk. Bijzijn is meemaken!

N.B. Steendam

*onder voorbehoud van dingen en dat e.e.a. toch niet doorgaat

Koning Drietand

Ik ga mee:

N.B. Steendam
F.H. Boersema ba

Niet gaan en geen resultaat behalen is zeker duurder, pak h'm beet 12 ruggen.

Derhalve, gezellig, maar ik heb dan een verplichting. Es even polsen hoe het daarmee zit.

AssessorJoost

top initiatief!
vraagje: hoelaat zijn we weer terug in Groningen?

N.B. Steendam schreef: Vinkhuizenisering,

Haha. Mooi woord! Ik ben er overigens niet bij; tentamens halen heeft toch voorrang.

Volgens de website gaat het officiële programma door to 15.30, maar er is mogelijke uitloop. Ik weet niet hoe laat de bussen weer terug zouden gaan.

oh ja, ik ben er overigens bij

Ik zou wel mee willen , maar heb een tentamen.

Leuk, ik zal even naar jullie zwaaien vanaf mijn stageplek. Heb prachtig uitzicht over het Malieveld. 't Is hier nu nog heel leeg, vies en nat..maar het lijkt me wel leuk als er een mooie demonstratie komt.

Voor mensen die geen faceboek hebben, hoelaat gaan de bussen vanuit Groningen?

Ik ben er trouwens wel bij, lijkt me superleuk!

UndahCovah schreef: Voor mensen die geen faceboek hebben (...)

Haha, echt vet zielig.

C.A. schreef:
UndahCovah schreef: Voor mensen die geen faceboek hebben (...)

Haha, echt vet zielig.

oh meneer heeft ook sinds een paar dagen facebook...

TheoSikkema

Hier kun je je opgeven voor de bussen:

En over de tijden moet nog meer info volgen, met name vanuit de universiteit aangezien zij het zullen regelen.

Henderi schreef: Leuk, ik zal even naar jullie zwaaien vanaf mijn stageplek. Heb prachtig uitzicht over het Malieveld. 't Is hier nu nog heel leeg, vies en nat..maar het lijkt me wel leuk als er een mooie demonstratie komt.

Hoezo zwaaien? Je bent gewoon nog student hoor. Genoeg mensen om wie jij geeft zullen diep in de buidel moeten tasten voor een beetje toekomst. Jij staat er dus gewoon tussen.

Ik ga mee:

N.B. Steendam
F.H. Boersema ba
F.J. Bruins

ps. Moet ik me nou inschrijven voor een GSVbus of een RUGbus?
en.. Waarom is de lijst zo kort?

Koning Drietand

Senaat nemen jullie even GSV vlag mee. Toch mooi als er filmpjes komen met studenten onder de traangas en een jankende Herman die de vlag nog als laatste hoop omhoog tracht te houden.

Hee ik wil ook wel mee, kan ik daarna mooi naar mn ouders. maarruh, wat als je hanze student bent? aangezien het een site voor de rug is,...

naja ik vul wel mn oude studentnr in..

Er komt dus een GSV bus? want ik heb me nu wel opgegeven bij de RuG, maar ben natuurlijk veel liever met GSV'ers in de bus.

N.B. Steendam
G-Ziña schreef: Er komt dus een GSV bus? want ik heb me nu wel opgegeven bij de RuG, maar ben natuurlijk veel liever met GSV'ers in de bus.

Actiecomité 'Ons Genoegen' is nog in conclaaf met het College van Bestuur. Persoonlijk heb ik vertrouwen in de uitkomst. Hou dit topic in de gaten voor meer informatie!

Ik heb besloten maar met de trein te gaan, aangezien ik een week-ov heb, dat was ook de vraag van de RUG, of je met eigen vervoer wou komen als dat gratis kon...

N.B. Steendam

Dat moet je dat doen natuurlijk, heel netjes van je.

Mag ik ook mee?