Grietje_Eva

Moet het toch even proberen, gewoon Rotterdam misschien? Ik weet wel dat daar meerdere bombardementen zijn geweest, niet alleen die ene vlak voor de capitulatie

boristerbeek

Arnhem

Grunn?

Leiden

Nijmegen

Lekker huysfeut! Putter is.

Mocht je Erik Dijkstra als verteller van dit feitje willen, kijk dan even per seconde wijzer van dinsdag 23 februari terug.

beschrijving
🤔

ik quote mezelf graag - Philip Roorda 2011.

Boedi schreef:

In mei 1940 is een aantal steden in Nederland gebombardeerd/ beschoten met artillerie. Een van de beschietingen wordt 'het vergeten bombardement' genoemd. Over welke Nederlandse stad gaat dit?

Over mei 1940 heengelezen, overkomt de beste.

Dank meneer de Huyshouder. Welke stof staat bekend als meest toxische stof (laagste LD50 waarde) voor mensen? Bonuspunten voor juiste LD50 waarde

Koolmonoxide

Harryapperloo

Cyanide

Janvantende

Botuline(toxine A) ong E-04 LD waarde

Het is inderdaad het Botuline toxine, met een LD50 waarde tussen de 1 en 3 nanogram per kg lichaamsgewicht, dus Jan mag. Funfact, mensen gebruiken botuline (botox) tegen rimpels.

Janvantende

Wat is de kleinste mogelijke tijdperiode die er bestaat? Zowel naam als getal is goed. Allebei voor bonuspunten.

Plancktijd

Janvantende

Ik denk dat dit bijna een nieuw record is hoe snel iets geraden is. Lekker gewerkt! Het is inderdaad de plancktijd, en deze is 5.39E-44 seconden.
Jij mag Sikke

De originele Pirates of the Caribbean (Curse of the Black Pearl) is een van de beste films ooit, dit is een feit. Een van redenen dat deze film zo goed is het iconische karakter 'Captain' Jack Sparrow, vertolkt door Johnny Depp. Op wie baseerde Depp zijn optreden als 'Captain' Jack Sparrow? En waarom die persoon?

Jack rackham, omdat deze bekend stond om zijn impulsiviteit?

Mick Jagger, weet even niet meer waarom precies. Iets met dat piraten op rocksterren lijken of zo.