Goodnight Saigon - Billy Joel

Hoewel wel #vietnamoorlog voldoen ze beide niet aan het criterium 'Gebruikt in Forrest Gump'

Harryapperloo

Fortunate Son van Creedence Clearwater Revival

Ik dacht gelijk aan Die Walküre, van Wagner.
"It scares the shit out of the slopes."

Ga Apocalypse Now kijken mensen, een van de beste films aller tijden!

Harryapperloo schreef:

Fortunate Son van Creedence Clearwater Revival

Geloof dat het deze is, maar For What It's Worth van Buffalo Springfield komt ook nog wel eens voor.

Zocht naar het antwoord van Harry. Apperloo is

Harryapperloo

Ik kan zo snel niets bedenken dus haal ik een gouden oude van stal. In 2012 lanceerde de Britse zangeres Susan Boyle een nieuw album, echter liep de marketing hiervan op Twitter niet helemaal als gepland. Wat ging hier mis?

Haha
"#sus-anal-bum-party"

Harryapperloo

Correct! De album party van Susan die werd gehyped met #susanalbumparty werd al snel opgepikt als sus anal bum party.

Altijd leuk die Big Fat Quiz,

Iets heel anders dan: in 1494 werd het verdrag van Tordesillas getekend, wat werd hierin afgesproken en welk gevolg daarvan is nog steeds merkbaar in de wereld?

De toen bekende nieuwe wereld werd, op gezag van de Paus, aan de hand van een bepaalde meridiaan in tweeën verdeeld tussen de koloniale grootmachten Spanje en Portugal. Ze kenden alleen nog niet de hele wereld, waardoor Spanje achteraf veel meer bleek te hebben dan Portugal.

Tegenwoordig merk je dit nog doordat ze in Brazilië Portugees spreken en in de rest van Centraal en Zuid-Amerika vooral Spaans.

Dit klopt, goed bezig Peter.

Sorry voor de laatheid.

Van welk land beweerde het koningshuis tot in de 20ste eeuw af te stammen van de Bijbelse koning Salomo?

Ethiopië

Dat is helemaal goed. Jij bent!

Nice, onze sociëteit aan de Hereweg is een van de vele gebouwen die eind 19e eeuw gebouwd zijn aan de weg waar vroeger de paardentram uit Zuidlaren aankwam.
Maar wat is het oudste gebouw dat nog overeind staat aan de Hereweg?

*Bonuspunt voor het één na oudste gebouw

NienkeBraam

De gevangenis?

De Scholtenskoepel?

Als het niet om de verlengde hereweg gaat, dan denk ik toch aan Soos

De oude werkplaats van Fongers?