Alles is vanuit de eerste persoon gefilmd (POV)?

Het goede antwoord is nog niet genoemd, maar dit:

Arnoutlieffijn schreef:

Ze gebruikten nog filmrolletjes

komt al wel in de goede richting. Alleen de manier van filmen was juist heel vernieuwend en alles behalve conventioneel!

Het is gefilmd met een Iphone!

lizkiss schreef:

Het is gefilmd met een Iphone!

Correct!

Soderbergh filmde de hele film (!) met een iPhone 7 Plus. Revolutionair binnen het stugge Hollywood.

unsane

Liza mag!

Hoe heet de LP van Gheorghe Zamfir die is geïnspireerd op de LP: 'Music by candlelight', van Georghe Zamfir en Harry van Hoof?

"Music by Electric Light"? (Wilde gok)

lizkiss schreef:

Hoe heet de LP van Gheorghe Zamfir die is geïnspireerd op de LP: 'Music by candlelight', van Georghe Zamfir en Harry van Hoof uit 1942?

Ik meen me te herinneren dat Harry van Hoof vorig jaar is overleden en een snelle Google search zegt dat hij in 1943 geboren is. Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij in 1942 een LP heeft uitgebracht?

Alfred schreef:

lizkiss schreef:

Hoe heet de LP van Gheorghe Zamfir die is geïnspireerd op de LP: 'Music by candlelight', van Georghe Zamfir en Harry van Hoof uit 1942?

Ik meen me te herinneren dat Harry van Hoof vorig jaar is overleden en een snelle Google search zegt dat hij in 1943 geboren is. Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij in 1942 een LP heeft uitgebracht?

Correctie, heb iets te snel over de LP cover gelezen

Liz schreef:

"Music by Electric Light"? (Wilde gok)

Nope

Hint?

Remco schreef:

Hint?

Het is een LP met 1 nummer, dus klein van formaat.

lizkiss schreef:

Remco schreef:

Hint?

Het is een LP met 1 nummer, dus klein van formaat.

Music by a flame?

Daniel schreef:

lizkiss schreef:

Remco schreef:

Hint?

Het is een LP met 1 nummer, dus klein van formaat.

Music by a flame?

Noop

Harryapperloo

Music in the dark?

Harryapperloo schreef:

Music in the dark?

noppes nada

Music without light

Music in a house on fire

Is het iets dat je redelijkerwijs kunt raden als je niet diehard-fan bent van panfluitmuziek?

Alexandra schreef:

Music in a house on fire

Is het iets dat je redelijkerwijs kunt raden als je niet diehard-fan bent van panfluitmuziek?

YES! er staat zelfs een man met panfluit op de voorkant van de cover. Nog een tipje. De titel begint met: thema. Disclaimer: de LP kocht ik puur als deco voor op mijn muur. Verder niet dedicated aan gheorge lol.

Nieuwe hint?
Of nieuwe vraag anders

Nu ik toch al aan t posten ben geslagen, hier een nieuwe vraag.

De Folkingestraat was vroeger het middenpunt van de Joodse wijk in Groningen, daar staat ook de synagoge. Van de ongeveer 3000 Joden die hier in 1934 leefden, waren er in 1945 nog zo'n 150 over. Dat is zelfs vergeleken bij het ook al niet zo fraaie Nederlandse gemiddelde erg weinig.

Eind vorige eeuw zijn in de Folkingestraat zes kunstwerken geplaatst die herinneren aan het Joodse leven in de stad. Net als het verleden van de wijk zie je de meesten pas als je ze kent. Wie er het meeste kan noemen, mag de volgende vraag stellen.