Heb ook wel eens gehoord dat restaurant 't Korensant, op het landgoed Verhildersum nabij Leens, Michelinsterren had. Misschien is dat inmiddels veranderd (of nooit zo geweest), maar gok dat het vanuit soos zo'n anderhalf uur fietsen is (vanuit Vinky een uur en kwartier, weet ik uit ervaring).

NienkeBraam

SikkeG schreef:

is het niet die herberg (iets met Linden) in Aduard? dan moet je fietsen richting Oldehove en gewoon halverwege stoppen :p

Doel je op restaurant 'Onder de linden'?

Onder de Linden, Aduard klopt. Klopt dat Verhildersum ook sterretjes heeft gekregen in het verleden.

Sikke mag!

Johnny Cash is niet geboren als "Johnny Cash", kan iemand mij vertellen wat de doop-/geboortenaam van Johnny Cash was en waarom hij dit veranderde?

Pietje Pin.

Was z'n tijd vooruit, om toch geld te krijgen maar gewijzigd naar Cash.

Martin Veenstra

Sjonnie Contante, maar dat stond zijn internationale carriere in de weg.

Volgens mij was het J.R. Cash, maar weet ff niet meer waarom hij het veranderde, gewoon omdat het een chillere naam was voor in de muziekwereld misschien, in plaats van twee letters als voornaam?

Martin Veenstra schreef:

Sjonnie Contante, maar dat stond zijn internationale carriere in de weg.

Ik wou dat dit goed was...

Lyan schreef:

Volgens mij was het J.R. Cash, maar weet ff niet meer waarom hij het veranderde, gewoon omdat het een chillere naam was voor in de muziekwereld misschien, in plaats van twee letters als voornaam?

J.R. klopt idd. Hij kon zich niet met alleen initialen inschrijvingen voor militaire dienst, dus gaf hij zich op als John R. Cash, later bij de platenmaatschappij veranderde hij het in Johnny.

Jij mag Lyan!

Cool!

Wat is een galanthofiel?

Is het iemand die er op geilt dat mensen galant zijn?

SikkeG schreef:

Is het iemand die er op geilt dat mensen galant zijn?

  • elke vrouw

Hendertje schreef:

SikkeG schreef:

Is het iemand die er op geilt dat mensen galant zijn?

  • elke vrouw

Moet ik dan specificeren dat het bovenmatig is?

Zeg maar wanneer de deur open wordt gehouden er een lokale zondvloed plaatst vindt...

3-dagenregel? Hint? Antwoord?

Vraag voor tussendoor: Wat is het 'Peter principle'?

Een galanthofiel geilt niet op galante mensen nee, maar leuk gevonden wel Sikke.

Het heeft iets te maken met een specifieke soort bloem. Misschien dat er classici onder ons zijn die iets van de term kunnen maken? ;)

Peter Principle is dat iedereen tot een te hoge positie wordt gepromoveerd, iemand is een goede programmeur dus wordt gepromoveerd om een team aan te sturen en is daar niet geschikt voor(zo ongeveer dacht ik).

Galanthofiel is een orchideeën fanaat?

WillemJvA schreef:

Peter Principle is dat iedereen tot een te hoge positie wordt gepromoveerd, iemand is een goede programmeur dus wordt gepromoveerd om een team aan te sturen en is daar niet geschikt voor(zo ongeveer dacht ik).

Galanthofiel is een orchideeënfanaat?

Mijn vraag heb je in elk geval goed!

"In een hiërarchie stijgt elke werknemer tot zijn niveau van onbekwaamheid"
-- Peter Principle, ook wel het Peterprincipe, vernoemd naar de bedenker Laurence J. Peter.

Helaas is het goede antwoord nog niet voorbijgekomen. Dus hierbij maar even het antwoord plus nieuwe vraag.

Een galanthofiel is, zoals ik laatst dus geleerd heb, iemand die helemaal weg is van sneeuwklokjes (wetenschappelijke naam: Galanthus). Sneeuwklokjesmanie, zo zou je het kunnen noemen. De liefde voor deze bloem schijnt erg aanstekelijk te zijn en er zijn dus kennelijk ook zogenaamde 'Sneeuwklokjesfeesten'. Weer eens wat anders dan schuurfeesten, mocht je je daarvoor interesseren.

Goed, nieuwe vraag!
Brandwonden ontstaan wanneer de huid in contact komt met temperaturen boven de 40 graden, en bij temperaturen vanaf 40 graden onder 0. De temperatuur en de tijd die de temperatuur inwerkt bepalen onder andere de ernst van de brandwond, maar dit zijn niet de enige factoren die dit bepalen. Ook datgene dat de huid verbrand speelt een rol.

Wat zorgt meestal voor een ernstigere brandwond, heet water of heet frituurvet? En waarom is dit?

NienkeBraam

Wilde gok: bij frituurvet ontstaat er een ernstigere brandwond omdat dat rotzooi is en niet van de huid stroomt maar stolt, plakt, etc. Water onder deze temperaturen kleeft niet op de huid waardoor de huid gedurende kortere tijd minder impact op de huid heeft.

Is mijn verhaal te volgen?

Bij heet water ernstiger. Heeft iets te maken met dat water minder snel afkoelt op de huid ofzo?

Of een totaal anders thermodynamisch aspect van water.

adamroorda schreef:

Bij heet water ernstiger. Heeft iets te maken met dat water minder snel afkoelt op de huid ofzo?

Of een totaal anders thermodynamisch aspect van water.

Yesss dit klopt inderdaad! Vet verliest zijn warmte sneller dan water nadat het in contact is gekomen met de huid, omdat water een hogere warmtecapaciteit heeft als ik het zo goed verwoord. Verder verspreidt water zich veel gemakkelijker dan vet, dus dat speelt vervolgens ook nog een rol (grotere brandwond, je kent het wel).

Beurt naar jou dus, krekel.