Ik heb vermoedelijk wel een of andere microstaat over het hoofd gezien, maar ik kan er maar een bedenken: Liechtenstein.

Dan denk ik twee omdat je vast wel iets over het hoofd hebt gezien

2 idd. Liechtenstein en Uzbekistan.

Meen me te herinneren dat deze vraag ook al eerder gesteld is in dit topic overigens :)

Roorda schreef:

2 idd. Liechtenstein en Uzbekistan.

Meen me te herinneren dat deze vraag ook al eerder gesteld is in dit topic overigens :)

Correct antwoord. You're up!

Ik kan mij dergelijke vraag niet herinneren btw - goed geheugen als dat zo blijkt te zijn.

Ooh boos. Oezbekistan Ligt maar één landsgrens van de Kaspische zee af. (Ik geef toe dat ik dit niet wist, en dat het best redelijk is dat de Kaspische zee niet meetelt, maar toch, frustratie, zo dichtbij. Verder wint Philip natuurlijk)

Een aantal documenten dat nog altijd, met name in de islamitische wereld, door velen gezien wordt als bewijs van een zionistisch wereldcomplot is ooit verzonnen door de Russische geheime dienst, en verspreid voor politieke doeleinden.
Gedeelten hiervan zijn overgenomen uit een satire, geschreven als protest tegen Napoleon III, en het werd in groten getale gedrukt en uitgegeven in Amerika door Henry Ford.

Hoe heten deze documenten?

Duurt lang. Lees dit.

Nieuw vraagje:

Koning Mithidrates VI van Pontus had door de vergiftiging van zijn vader, en door zijn moeders pogingen om hem te vergiftigen het idee opgevat zichzelf immuun te maken tegen de meeste vergiften. Dit deed hij door regelmatig subletale doses van een hele hoop vergiften in te nemen.

Welk ironisch gevolg had deze actie uiteindelijk?

mirjamhuygen

De koning vergiftigde zichzelf uiteindelijk?

Jaapie Smulpaapie Vecht

Nee dat probeerde hij maar dat lukt niet. Maar goed dat is niet echt triviaal maar meer een nadenkvraagje.

Hij werd immuun voor een medicijn en ging dood aan een ziekte?

Jaapie Smulpaapie Vecht schreef:

Nee dat probeerde hij maar dat lukt niet. Maar goed dat is niet echt triviaal maar meer een nadenkvraagje.

Nadenkvraagjes kunnen nog wel triviaal zijn.
Correct, overigens.

Toen de Romeinen hem verslagen hadden probeerde hij zelfmoord te plegen maar had een dusdanige tolerantie opgebouwd dat dit niet lukte.
Dus toen vroeg hij maar aan een soldaat om hem om te brengen met het zwaard.

Jaapie Smulpaapie Vecht

Oeh yes. Dit zal wel m'n eerste keer zijn.
Misschien kennen jullie het ezelsbruggetje 'lefty loosy righty tighty' wel. Of in het Nederlands: DROL: Dicht Rechts Open Links. Dit is vrij universeel en zo weet je altijd met een schroevendraaier of steeksleutel of wat dan maar ook de juiste kant op te draaien. Bij het fietsen maken loop je echter tegen een uitzondering aan. Welke is dit en waarom?

Dit is pas een nadenkvraagje Jaap.
Maar ik gun het inkoppen ervan aan iemand anders.

Volgens mij zit in één van de trappers het schroefdraad de andere kant op. Als dit niet zo zou zijn, zou je tijdens het fietsen de trapper van de fiets af draaien.

Jaapie Smulpaapie Vecht

Lekker ja

Grietje_Eva

Gasflessen ook andersom, weet niet of je die bij het fietsenmaken ergens voor kunt gebruiken 🤷🏼‍♀️

Liekelap schreef:

Volgens mij zit in één van de trappers het schroefdraad de andere kant op. Als dit niet zo zou zijn, zou je tijdens het fietsen de trapper van de fiets af draaien.

Als dit zo zou zijn zou je toch niet achteruit kunnen trappen? Of begrijp ik je nou verkeerd? Bovendien zou je bij het trappen de schroef alleen maar strakker erin draaien en zou je op een gegeven moment niet meer de trappers verder kunnen draaien.

Grietje_Eva schreef:

Gasflessen ook andersom, weet niet of je die bij het fietsenmaken ergens voor kunt gebruiken 🤷🏼‍♀️

Zit hier dan ook zo'n mooie theorie achter?

Dat je het niet zonder na te denken los draait toch gewoon?

Peterh14 schreef:

Dat je het niet zonder na te denken los draait toch gewoon?

meer om te zorgen dat je er alleen gasleiding op aansluit.